08 oktober, 2012

Våldet breder ut sig…

“Genom att laglösheten tilltar kommer kärleken att kallna hos de flesta.”

(Matteus 24:12)

police

Detta var ett av de tidstecken som Jesus undervisade sina lärjungar om angående tecken på tidens slut. Jag tänker på denna vers när jag läser om vad som händer över vår jord med våld och hat som breder ut sig. I Detroit, Michigan, har det nu gått så långt att hela staden betraktas om en krigszon där man får gå in på egen risk.

Artikeln är hämtad från  WestMoreland Times, Daily News 8 oktober 2012

Myndigheterna i Detroit, Michigan har skyltat och delat ut flygblad för att varna boende att vara på sin vakt på grund av bristen på polisskydd i staden. På grund av den stora ökningen av brottslighet och våld, inklusive mord, har myndigheter utsett staden Detroit som en "krigszon."

Detroit polisen har sagt att staden är för farlig att gå in och varnar blivande besökare att de får komma in på egen risk.
Polisen har förlorat mer än 1.000 officerare under de senaste 10 åren. Detroit är den våldsammaste   staden i landet och har den högsta mordfrekvensen.

Artikeln är fritt översatt men du  kommer till original artikeln om du klickar på nedanstående länk. (Engelska)

http://westmorelandtimes.com/news/

Fyrbåken blinkar:

501

(Matteusevangeliet kapitel 24, vers 42 – 44.)

Håll er därför vakna, ty ni vet inte vilken dag er Herre kommer. Det förstår ni ju att om husägaren visste vid vilken tid på natten tjuven kom, skulle han hålla sig vaken och hindra honom från att att bryta sig in i huset. Därför måste också ni var beredda, ty när ni minst väntar det, då kommer Människosonen.

8 kommentarer:

  1. Hej. Jag läste nåt häromdagen, nån person med en utanför-kroppen-upplevelse (eller vad det heter). Men artikeln är på engelska. Kanske du sett det.

    Annars, om det passar sig att omnämna det här:
    http://www.thedailybeast.com/newsweek/2012/10/07/proof-of-heaven-a-doctor-s-experience-with-the-afterlife.html

    Vad jag förstår en person som inte är någon uttalad kristen, kanske mer kulturkristen eller så, så det tyckte väl jag var lite intressant.

    Tror att personen skrev en bok om händelsen, "Proof of Heaven". Men vet inte om bokens ens kommit ut i Sverige ännu. Personen heter väl Dr Eben Alexander.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Andreas
      Vad svårt detta var. Jag försökte leta efter den svenska översättningen men fann den inte. Men det verkar som om denna bok kan vara någon sorts fortsättning på boken "90 minuter i himlen" men jag blev inte klok på det. Det fanns visst många liknande böcker såg jag, en hette "Heaven is real" det var den du visade på. En annan hette "Heaven is so real" och den varnades det för. En tredje heter "Heaven is for real" och den finns på svenska i Fyrbåkens presentbutik.

      Det kommer ofta vittnesbörd från människor som upplevt glimtar av himlen. Jag för min del tycker det är tröstande och det får mig att tänka på de som har gått före. Det var intressant att du tog upp artikeln. Tack!
      Sov gott och ha en ny fin dag på onsdag.

      Radera
  2. Hej. Här är väl en sida om författaren, och boken till vänster på den sidan, bokomslaget, vit bok. Den finns väl inte på svenska kanske. Dessutom kanske den inte ens kommit ut i USA förrän den 23 oktober eller så. Det var väl den jag egentligen menade tror jag.

    Här:
    http://www.lifebeyonddeath.net/

    Och, en sida med en intervju med författaren tror jag:
    http://www.btci.org/bioethics/2012/videos2012/vid3.html
    Jag har själv inte tittat på intervjun (ännu i alla fall).


    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Andreas
      Jaha, då förstår jag! Jag tror inte att jag har hört talas om denna mannen tidigare. Hade han inte en märklig blick på den bilden som du visade via länken? Eller kanske bara jag som upplevde det så?
      Natti, natti

      Radera
  3. Ja, jag tycker väl i alla fall att det som "skiljer" lite från andra berättelser, är kanske att detta är väl en högutbildad intellektuell person, framgångsrik kirurg eller vad det var. Så det kanske är svårare för vanligt folk att tvivla på en sån?

    Och om några säger att han gör det för pengar; men har inte en kirurg redan pengar då?...

    Och det att han tar upp att det inte borde vara möjligt att vara medveten under de förhållanden som var när han låg i koma, inget medvetande alls, inte ens drömmar antar jag. Ja, det är väl så vetenskapligt det kan bli då?...

    Men jag tror väl... att de som tvivlar, de kommer nog fortsätta tvivla vilka argument de än får...

    Men om inte annat, så ville jag väl ta upp berättelsen för att det kanske kan inspirera eller nåt... (vad man än tycker om författaren?)...



    /Hej då

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Andreas
      Ja, det tycker jag är intressant när man visar på olika berättelser, artiklar osv. Det var intressant att läsa om det, och utan att du hade visat på den här boken kanske vi inte alls hade träffat på den.
      Ja de som tvivlar nu kan ju komma till tro, det ber vi om. Det har skett många gånger. Till och med ateister kommer till insikt om sanningen. Jag har hört vittnesbörd om det på sistone.

      Min man brukade säga något som jag tycker var bra: "Jag visste inte att jag hade befunnit mig i mörkret förrän jag kom ut i ljuset!" Så tror jag det är. Man tror att allt är ok, för man har inte livet tillsammans med Jesus att jämföra med.
      Ha det bra Andreas!

      Radera
  4. Där Gudlösheten får råda - ökar laglösheten.
    Man blir så bedrövad,,,men vi får minnas Jesu Ord!!!
    Önskar dig en fin och skön helg,,,(själv är jag såpass bra att jag får jobba Lördag-Söndag)...
    KRAAAM!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Margureite
      Ja, det är ett av de tecken som Jesus talade om, detta med att kärleken skulle kallna hos många när våld, hat och egoism breder ut sig över jorden, som är så tydligt i dag på vår jord. Så hemskt att det ska behöva vara så när Gud hade tänkt ut allt så gott och fint åt oss. Allt skulle ha kunnat vara ett himmelrike på jorden om människan hade varit lydig Gud från allra första början och framåt.

      Jesus har givits all makt i himlen och på jorden. Så våld och elände ska få ett slut, i Guds tid. Det blir en dag att vänta på med glädje och hopp.
      Många kramar tillbaka! Krya på dig med förkylningen! Ha en fin helg!

      Radera

Kommentar: