22 november, 2012

Bräcklig vapenvila inleds…

duva

Så har en vapenvila inletts mellan Hamas och Israel. Kommer den att hålla? För egen del tror jag inte att den kommer att hålla så värst länge. Det är för mycket på gång, så även om jag önskar Frid över Jerusalem och dess grannar, så anar jag att för mycket har gått för långt redan. Det är oro i hela Mellanöstern och våld och protester ökar överallt. Tiden får utvisa medan vi är i bön. Guds vilja kommer att ske, och tidtabellen på den vet bara Gud själv. Han har sagt att vi ska be för Israel och det fortsätter jag med för min del.

 

bibeln

När jag läser tidningar på nätet så ser jag att det finns många kommentarer i slutet av en artikel. En gång har jag kommenterat en tidningsartikel, varsamt och lågmält, men det förde ändå fram Bibelns syn på saken som just då diskuterades. Men det är som att tala med en vägg, eller en sten. De ser inte Guds ord som Sanningen och inte heller ser de det som Profeter har fått ta emot direkt från Gud som något speciellt. De tror att man lika gärna kan läsa sig till det! Jag fortsätter inte att diskutera med dem utan tänker att “en dag får de se att Guds ord var Sanning”! Tills dess så kan inte jag vända på deras tänkande, det kan endast Jesus göra, om de öppnar sig för Honom och låter Honom förvandla hjärtat.

Ljus1

Jag tror att det är förödande om vi har ordstrider med varandra inför de som ännu inte kommit till tro eftersom många sökare kan bli berövade den lilla trosgnista som kanske redan  har tänts inom dem, om de finner oss troende trätandes med varandra i smått som stort. Då är det bättre att lämna det därhän, det går ändå inte att vända på tänkandet hos den som inte VILL förstå.Tids nog, om den människan finner Jesus, så kommer det ljus över olika områden och dörrar som tidigare varit stängda öppnas. Då kommer uppenbarelsen över ordet från den Helige Ande och då går det på djupet. Det är i alla fall min uppfattning. Vi ska älska människan fram till Jesus – men inte vara rädda för att avslöja synden!

Fyrbåken blinkar:

501

(Galaterbrevet kapitel 5, vers 22 – 26.)

Men Andens frukter är kärlek, glädje, frid, tålamod, vänlighet, godhet, trofasthet, ödmjukhet och självbehärskning. Mot sådant vänder sig inte lagen. De som tillhör Kristus Jesus har korsfäst sitt kött med alla dess lidelser och begär. Om vi har andligt liv, låt oss då följa en andlig väg. Låt oss inte bli inbilska,  inte utmana varandra, inte avundas varandra.

2 kommentarer:

  1. Kan man bara säga: Den där bilden med ljuset, den ser så verklig ut?... Som om ljuset sitter i datorn kanske...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Andreas
      Ja, det tyckte jag också. Det finns ju animerade bilder av bättre och sämre kvalité. Den här tyckte jag mycket om och dessutom var den fri att använda. Glad att du tyckte om den. Ha en god natt och en fin fredag!

      Radera

Kommentar: