23 november, 2012

Det är något i görningen…

Det är ett bedrägligt lugn som råder i Israel. För egen del tror jag att det är ett spel vi ser framför våra ögon. Litar ni på Barack Hussein Obama? Litar ni på Hillary Clinton? Litar ni på Påven?

eu flag

Torsdags kväll sitter EU i möte och ska förhandla om Europas ekonomi. Har vi snart Europeiska centralbanken som styr med järnhand? Jag tror det kommer att drivas igenom vare sig en del vill det eller inte. Vet du vad jag tror? Att en del styrande inte ens vet om själva att de är brickor i ett spel, som är planerat för mycket, mycket länge sedan. Andra vet mycket väl vad de gör – men talar tyst om det. Nu menar jag inte vår egen regering, utan de högsta topparna i världen. Framför allt de som arbetar för “The New World Order”, den nya världsordningen.

Jag tror inte att detta är fantasier, långt därifrån. Men detta är mina egna tankar, observera detta så ni inte drar alla kristna över en kam och ger andra skulden för mina tankar. För det är vad jag själv tror – så ingen annan troende ska lastas för mina åsikter. Men jag står för det, det är något konstigt som pågår och tiden kommer att visa hur långt vi är på väg. Vi får ta en dag i taget och framför allt – vara i bön! Be för människors frälsning, be för Israel,  be för vårt eget land, dess kungahus och regering, be för oss själva att vi ska bli ärliga vittnen för Jesus Kristus som ledda av den Helige Ande, får de rätta orden, vid rätt tillfälle, för att människor ska finna fram till Jesus Kristus i tid.

Stjärnhimmel

Det har varit norrsken, kraftiga norrsken. En del har varit mycket märkliga för de har gått i rött och det är inte så vanligt. Grönt är vanligare, men grönt av det ovanligare slaget hade skrämt upp människor på Island. En fotograf hade blivit chockad när han kom hem med sin kamera efter att ha tagit kort av norrskenet. När han granskade sina bilder fick han se något konstigt. Mitt i det gröna norrskenet syntes ett “Alien ansikte”. Vill du titta på bilden så är det inne på Ivar Fjelds sida och du får klicka på länken nedanför och sedan scrolla ner en bit på sidan du kommer till, så ser du norrskenet. “Ansiktet” syns i nedre delen av norrskensbilden. Först en varning:

VARNING! En av bilderna som du ser när du scrollar nedåt är en mycket stark bild på terrorister från Gaza och det hemska de håller på med.  Denna bild ska du bara scrolla snabbt förbi så du slipper se den om du har svårt för starka bilder. Det är motorcyklar på bilden och när du ser den då bara scrollar du snabbt nedåt så slipper du bilden. Lite längre ner ser du i stället norrskenet.

Här kommer länken:

http://ivarfjeld.wordpress.com/

Fyrbåken blinkar:

501

(Johannesevangeliet kapitel 3, vers 16.)

Så älskade Gud världen att Han gav den sin ende Son, för att de som tror på Honom inte skall gå under utan ha evigt liv.

4 kommentarer:

  1. Jag håller absolut med dig,kära Myrra!!!
    Visst är det något i görningen!!!

    (Tack för fin kommentar inne hos mig!!!
    Du ska veta att även du tjänar Herren,med din Välsignade Blogg!!!
    Det du bevakar och delar med dig av,är till stor nytta och glädje för oss och kanske många,många fler än du anar...
    Vi har alla olika gåvor,varandra till tjänst - alla lika värdefulla!!!)

    Jag var inne och tittade på norrskensbilden också,,,så märkligt och ändå inte...
    Min tanke var att det är någon av vredesskålarna som uttöms...
    Vi får väl se...

    Jag önskar dig allt gott och Herrens Välsignelse,,,förresten så dumt,,,har man Herrens Välsignelse,så har man ju allt gott!!!
    Jag önskar dig Herrens Välsignelse då,så följer ju allt gott,med den...Ha,hahaha,,,så invecklat,men du förstår säkert vad jag menar...
    KRAAAM!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marguerite!
      Tack för din uppmuntran :-) Ja, mycket konstigt är det som händer och allt är inte vad det ser ut att vara. Vi får be att vi får vara vägledda av Guds Ande så vi kan tyda allt rätt.

      En jättekram från mig till dig, min äskade vän! Guds välsignelse inför möten i helgen!

      Radera
  2. Frid. John här. Min mamma som har kommenterat ovan. Jag har sett sånt här förr men inte i "Norrskens-variant". Något som har varit utmärkande för dessa "bilder" är att det brukar vara flera gömda ting i samma bild, så även i detta fallet. Om man tittar på bilden uppochned så ser man ett till ansikte, eller åtminstone pannan, ögonen och lite nedtill. Den finns till vänster om det stora ansiktet när bilden är uppochned.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej John!
      Välkommen hit till Fyrbåken! Så roligt att få komma i kontakt med dig. Jag har med tacksamhet följt dig på bilder och sådant som din mamma delar från möten ni varit på. Tack för allt du gör för att människor ska bli frälsta John! Frid önskar jag dig tillbaka.
      Ja, nu ser jag vad du menar. Jag la bilden i Power Point och vända den upp och ned. Vad konstigt. När jag såg denna bild så tänkte jag på Annikas bilder som hon tog med kameran. Det var intressant att få lägga märke till detta. Tack för att du berättade.

      Jag gissar att du ska med på mötet i morgon och spela och kanske vittna? Jag önskar dig och din familj en välsignad helg!

      Radera

Kommentar: