23 november, 2012

En ord från Israels sida…

Media visar ofta hur allt ser ut från en parts sida. Därför låter jag här Israels Benjamin Netanyahu, berätta om hur Israel såg på saken, varför de tvingades starta ett försvar för sin befolkning. Det han säger är textat på svenska. Lyssna till honom och försök att också förstå Israels dilemma. Det var publicerat för ca en vecka sedan.

4 kommentarer:

  1. Om judarna syndade mot Gud i gamla testamentet, varför skulle de inte kunna göra det idag också?...

    Påminner dig om att judarna inte är kristna?...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Andreas
      Naturligtvis kan en jude synda lika väl som vem som helst. Guds ord säger: "Alla har syndat och gått miste om härligheten från Gud, och utan att ha förtjänat det blir de rättfärdiga av Hans nåd, eftersom han har friköpt dem genom Kristus Jesus." (Romarbrevet 3: 23 - 24)

      ALLA, både jag och du och varenda människa har syndat. Men straffet tog Jesus åt oss och tar man inte emot den Befrielse som Jesus skänker oss, fritt och för intet, då hjälper det inte om man är svensk, norsk, arab, eller jude. Utan Jesus kommer vi inte till Fadern, det säger Bibeln tydligt. Jesus Kristus har friköpt oss genom sitt eget blod, men vill vi inte veta av Honom eller förkastar den Nåd som sträcks ut till oss, ja då säger Bibeln att vår synd kvarstår.

      Det finns många judar som redan tror på Jesus, jag är i kontakt med dem ofta, och det finns judar som ännu inte vågar tro på Jesus som annat än en profet, men som kommer att få se att den Messias de väntar är Guds son, Jesus Kristus. Det är vad jag tror Andreas. Och det är så som Bibeln har berättat för mig.
      Jag önskar dig en riktigt fin helg!

      Radera
  2. Hei søster,og Guds fred til deg og dine.

    Blir minna på deg,og jeg ba Jesus gi meg
    en Himmelsk oppmuntring til deg,
    og det gjorde han. Halleluja!!!!!!!!!!!!
    Det ene verset etter det andre kom til meg.
    Flere har jeg sendt deg før,men det er
    disse versene jeg nå blir minna på.

    5 Mosebok 28 vers
    12 HERREN skall öppna för dig sitt rika förrådshus, himlen, för att ge regn i rätt tid åt ditt land och välsigna alla dina händers verk. Du skall ge lån åt många hednafolk men själv skall du inte låna av någon

    5 Mosebok 33 vers
    25 Av järn och koppar skall dina reglar vara,
    och som dina dagar din kraft."

    26 "Ingen är som Jesuruns Gud, han som far fram på himlen till din hjälp, på skyarna i sitt majestät.

    Første Krøn.4 vers
    10 Jabes ropade till Israels Gud och sade: "O, att du ville välsigna mig och utvidga mitt område och låta din hand vara med mig! O, att du ville göra så att jag slipper olycka och smärta!" Och Gud lät det ske som han bad om.

    Andre Krøn.7 vers
    15 Mina ögon skall nu vara öppna och mina öron lyssna till vad som beds på denna plats.
    16 Jag har nu utvalt och helgat detta hus för att mitt namn skall vara där till evig tid. Och mina ögon och mitt hjärta skall alltid vara där.

    Jesaja 12 vers
    2 Se, Gud är min frälsning, jag är trygg och fruktar inte,
    ty HERREN HERREN är min starkhet och min lovsång.
    Han har blivit min frälsning."

    3 Med fröjd skall ni ösa vatten ur frälsningens källor.

    Vi er så heldige som har Jesus,og han ser hva vi
    trenger hver dag.
    Jeg kjenner en glede i hjertet nå som bare
    kan komme fra Himmelen,og jeg takker Gud for deg Myrra.
    HALLELUJA KJÆRE SØSTER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Fint om du kan be om at vi blir løst
    fra smertene vi sliter med.

    Gud velsigne deg og dine med alt
    godt fra Himmelens land!!!!!!!!!!!!
    AMEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Hilsen Jan Samuel.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Jan Samuel!
      Tack min Uppmuntrare! Som en hälsning från himlen läser jag dina rader och känner hur jag blir styrkt, glad och tacksam! Så mäktiga verser, fulla med Guds kraft och trofasthet! En kraftig uppmuntran! TACK!

      Ja, Gud använder dig till stor uppmuntran för andra, trots att både du och din Solstråla sliter med egna smärtor och kamper. Jag ska be för er redan när jag sänder iväg den här kommentaren.

      Ja vill också sända en hälsning till er från en bok som heter "Daglig kraft", det handlar om "De två lyssnarna". Det var två kvinnor som levde under oerhört svåra prövningar, men den ena av kvinnorna som var djupt troende fick ta emot budskap från Herren för dem båda, som hon skrev ner. Boken är från 1930 talet och har kommit ut i miljontals exemplar sedan dess, så texten är ålderdomlig.

      Jag minns att innan jag blev frälst läste jag dessa små hälsningar varje ny dag och ett år senare mötte jag Jesus i nattens ensamhet och blev frälst och befriad. Dessa hälsningar från Herren som dessa kvinnor fick, bar dem framåt mitt i allt det svåra de upplevde. Nu i november kommer boken ut i nytryck och jag blev himlastormande glad och skyndade mig att beställa dem hem till Fyrbåken. Jag tänkte att kanske många kan finna kraft ur den lilla boken och när de får ta del av vad Herren sa till kvinnorna. Man kan ofta känna igen sig i sitt eget liv och det hjälper mycket att lära sig av hur Gud såg på kvinnornas situation och hur han då också ser på vår situation.

      Här delar jag med dig Jan Samuel ett stycke. Det finns ett stycke för varje dag och jag sänder ett av dem till er, det är Herren som talar till de två:


      Om i söken, så skolen i ock finna. Ingen har någonsin sökt mig förgäves, och ingen har någonsin sökt min hjälp förgäves. Det behövs blott en längtans suck, och min Ande är nära för att uppfylla och förnya eder.

      Men ibland är trötthet och svaghet icke tecken på att andligt liv saknas, utan det är i stället Andens ledning. Många underbara ting skulle aldrig ha kommit till stånd, om det ej hade varit, för att mina tjänares kroppsliga och själsliga utmattning hade tvingat dem att för en tid uppgiva allt arbete och draga sig avsides för att vila.

      Ehuru min väg kan tyckas vara en smal väg, så leder den dock till liv, överflödande liv. Följ den. Den är icke smalare än att jag kan vandra den vid eder sida.
      Med en sådan färdkamrat finnes ingen ensamhet - en kamrat, som oändligt kärleksfull och oändligt stark vill vandra den vägen med er.

      Gud välsigne er i Katthult rikligt!

      Radera

Kommentar: