12 november, 2012

Hus jämnades med marken i mystisk explosion …

(Publicerad 2012-11-11 21:49 Dagens Nyheter. Reporter Clas Swahn)

En enorm explosion som skadade närmare 30 hus, och jämnade flera med marken, har ännu ingen förklaring. Explosionen inträffade tidigt på söndagsmorgonen svensk tid.

 

(eget utdrag från artikeln)

Det skedde i södra Indianapolis i USA tidigt på söndagsmorgonen svensk tid. Något som gjorde mig extra fundersam var följande uttalande som fick mig att tänka på de höga ljud som förekommit på så många platser över jorden på senaste tiden. En av invånarna som bor i förstörelsen säger så här:

– Det var ett ljud som jag aldrig hört förut, det var så högt, berättar 58-årige Dan Able som bor tvärs över gatan till de mest förstörda husen.

Minst två människor omkom och sju skadade fördes till sjukhus. 200 personer fick evakueras från sina hem mitt i natten, skriver DN.

Läs mer i den svenska artikeln från Dagens Nyheter, skriven av Clas Swahn, som jag tycker är en av våra bästa svenska reportrar. På den sidan ser du också bilden från förödelsen, det är en märklig bild.  Du kommer till artikeln genom att klicka på länken nedanför:

http://www.dn.se/nyheter/varlden/30-hus-forstordes-i-mystisk-explosion

Fyrbåken blinkar:

501

(Första Johannesbrevet, kapitel 4 vers 1 – 6.)

Sanningens Ande eller villfarelsens

Mina kära, sätt inte tro till alla andar utan prova om de kommer från Gud, ty många falska profeter har gått ut i världen. Så kan ni se vilken ande som är Guds: varje ande som erkänner att Jesus Kristus har kommit i mänsklig gestalt är från Gud. men den ande som förnekar Jesus är inte från Gud. Det är antikrists ande, som ni har hört skall komma och som redan nu är i världen. Men ni, mina barn, är från Gud och ni har besegrat de falska profeterna, ty Han som är i er är större än han som är i världen. De kommer från världen, och därför talar de som världen, och världen lyssnar på dem. Men vi kommer från Gud. Den som känner Gud, han lyssnar på oss, den som inte kommer från Gud, han lyssnar inte på oss. Så kan vi skilja mellan sanningen ande och villfarelsens ande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: