11 november, 2012

Jorden skälver…

Jorden brister, ja, den brister. Jorden rämnar, ja, den rämnar. Jorden vacklar, ja, den vacklar. Jorden raglar, ja, den raglar som en drucken, den gungar som vaktskjulet i trädets topp. Dess överträdelse vilar tung på den, och den faller och kan inte mer stå upp.

(Jesaja kapitel 24, vers 19, 20.)

 

image

 

Nu kommer jordbävningarna tätt. 10 november skedde en 5.9 jordbävning nordöst om Lima, Peru. Inga direktrapporter om skadade har inkommit. Allt enligt “Peru this week”.

http://theextinctionprotocol.wordpress.com/2012/11/10/peru-rattled-by-5-9-magnitude-tremor-the-8th-tremor-in-a-week/

Också den 10 November: Jordbävning på 4.3 skakade om östra Kentucky och Mississippi-deltat. Inte heller här har det hittills inkommit några rapporter om skadade. Allt enligt NBC

http://theextinctionprotocol.wordpress.com/2012/11/10/divers-places-earthquakes-rattle-eastern-tennessee-and-mississippi-delta/

 Nu på söndagsmorgonen, den 11 november skakade en kraftig 6.8 jordbävning Myanmar, Mandalay området. Hittills är 5 döda inrapporterade. Invånare i Mandalay, den näst största kommersiella staden i centrala Burma, sa till Reuters att de kände starka skakningar. “Jag har aldrig känt en sådan stark skakning. Jag hörde också vissa höga ljud” sa en av de som är bosatta i området.  Jordbävningen följdes också av en serie starka efterskalv och lågnivå  tsunamivarningar gick ut för Indiska oceanen. TEP.

UPPDATERING: 16.25 söndag var dödstalet uppe i 13 personer.

http://theextinctionprotocol.wordpress.com/2012/11/11/shallow-6-6-magnitude-earthquake-strikes-northern-region-of-myanmar/

9

Det har också senaste dygnet tagit en mycket allvarlig vändning i motsättningarna mellan Israeler och Palestinier. Israel blir ofta beskjutna med en mängd raketer och har nu bestämt att eskalera sitt svar på denna raketbeskjutning. De kommer att besvara raketbeskjutningen kraftigt har jag förstått efter att ha läst artikeln i Jerusalem Post. Jag vet inte riktigt varför jag har en inre känsla av att det här är början till något mycket större än vad som förekommit tidigare. Jag är rädd att det kommer att betyda att det blir många som far mycket illa. Sedan midnatt lördagsnatt har åtminstone 100 raketer och granater skjutits in i Israel från Gaza.

http://www.jpost.com/Defense/Article.aspx?id=291310

Fyrbåken blinkar:

501

(Jesaja kapitel 43, vers 1 – 2.)

Men nu säger Herren så, Han som har skapat dig, Jakob, Han som har danat dig, Israel: Frukta inte, ty jag har befriat dig, jag har kallat dig vid ditt namn, du är min. Om du än måste gå genom vatten, så är jag med dig, eller genom strömmar, så skall de inte dränka dig. Måste du än gå genom eld, så skall du ej bli svedd, och lågorna skall ej förtära dig.

4 kommentarer:

  1. Ja det är väl hemskt på sätt och vis.

    En sak som jag kanske reagerar på extra, är väl om jordskalv inträffar på platser där det normalt inte inträffar liksom. Och det har det gjort?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Andreas
      Jag är dåligt insatt i statistiken av tidigare platser med jordbävningar så jag kan inte svara på det. Däremot så kommer de nu så tätt, flera skalv på olika platser samma dag.
      Önskar dig en fin ny vecka!

      Radera
  2. Ja det är verkligen allvarligt läge över hela vår jord. Och bibelordet du skriver här Myrra är precis mitt i prick. Allt som kan skakas ska ju skakas står det i bibeln. Jag kommer inte ihåg just nu var det står.
    Och vad allvarligt med Israel. Men det verkligt konstiga är att på text-tv står det bara om att Israel har skjutit raketer men inte ett ord om att nåt annat land gjort det mot dem. Det är verkligen ensidig information. Men det är det ju alltid när det gäller Israel...Gud välsigne Israel.
    Kram Myrra och ha en fin vecka.
    Marianne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marianne!
      Ja, där pekade du på ännu ett allvarligt uttalande i Bibeln! Angående rapporteringen från Israel så är det märkligt och mycket allvarligt att informationen är så ensidig! Det blir ju fel signaler som sänds ut och folk får en felaktig uppfattning om Israel.
      Vi får hjälpas åt i bön Marianne! Sänder dig en stor kram min vän! Önskar dig en välsignad ny vecka!

      Radera

Kommentar: