16 november, 2012

Lasse Nylén har flyttat till Herren…

 

ljus4  32840an1xmylofb

Foto: Erik Lundström  Publicerad i Värden i Dag: 2012-11-16 11:21

Länken till Världen i Dag:

http://varldenidag.se/nyhet/2012/11/16/Lasse-Nylen-har-avlidit-2/

Pastorn, sångaren och familjerådgivaren Lasse Nylén har hastigt avlidit på fredagsförmiddagen efter några timmars intensivvård.
I går, torsdag, firade paret Lasse och Marie 32-årig bröllopsdag.

Min egen kommentar:

Jag blev chockad! Lasse, som vi har hört så mycket på Löttorp. Han och Marie som har hjälpt så många äktenskap att läkas via “Levande Familjer”! Lasse som hade ljuvliga barnmöten på Löttorp och spelade och sjöng med bubblande glädje. “Barnmöten  med Lasse PP Nylén” stod det i programmet. 17.30 i Tältsalongen på Löttorps Camping. Det var då barnmötena började varje dag och det var då som tältet gungade av glada barn och vuxna barn som alla hade lika roligt när Lasse hade barnmöten. “Jesus Han är bra – Han är jättebra” sjöng vi! En barnsång som fastande för alltid också hos vuxna.  Det var glädje. Lasse älskade barnen och barnen älskade honom.

Jag kan knappt fatta det, att han har lämnat jordelivet. Nu ber vi för Marie och barnen med familjer.

Fyrbåken blinkar:

501

(Vers 4 från sång 301 i Segertoner)

Text: Kirsten D Hansen Aagard 1871

 

Och när vi den sista striden

till seger har kämpat ut,

då möter vi våra kära

bland änglar hos Gud till slut.

Då talas ej mer om att skiljas,

då är vi för alltid ett,

och evigt vi bor hos Herren

i hemmet Han oss berett.

4 kommentarer:

  1. Ja tänk vilken välsignelse han och hans fru fått vara till för många människor...Han har verkligen lämnat spår där han gått fram Vi ber om styrka och kraft över Marie och barnen med familjer.
    Marianne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marianne
      Ja, det är så sorgligt, det blir en stor saknad efter Lasse. Kan det vara sant som de skriver att Marie så nyss förlorat sin pappa att de inte ens har hunnit begrava honom ännu? Jag vet inte om detta är sant för jag har inte fått det bekräftat. OM det är sant så kan vi bara ana vilken dubbel sorg och saknad som drabbat henne och barnen. Vi ber för henne och familjen! Bön bär på ett förunderligt sätt!

      Jag hade min församling och anhöriga och vänner som bad för mig när Håkan flyttade hem och jag vet vilken kraft som det förmedlade till oss! Till och med barnen som ännu inte har avgjort sig för Jesus Kristus, kände av att de fick en förunderlig kraft. De visste inte vad det berodde på, men jag berättade för dem att församlingen och många andra bad för dem. Jag tror att de fick en tankeställare när de märkte vilken kraft det är i förbön.

      Sänder dig en stor kram Marianne! Välsignad Frid över dig och din familj!

      Radera
  2. Ja jag läste också att hennes pappa just gått bort..Oh vilken saknad för dom..och när det går så otroligt fort. Ja det är en stor välsignelse när man har en församling och vänner som kan stödja i förbön när man annars inte skulle orka. Det har jag fått erfara många gånger Och du Myrra är ju verkligen en vän som står med i förbön.Tack för det
    Och jag blir så glad när du skriver att pojkarna kände av kraften av förbön när Håkan flyttade till Herren. Det ska dom komma ihåg ibland och vända sej till vår Gud.
    Gud välsigne dej kära Myrra och många kramar till dej också
    Marianne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marianne
      Åh nej, då var det alltså sant. Så fruktansvärt hemskt lidande för familjen. Du är trofast i dina förböner Marianne och vi hjälps åt att ta med Marie och familjen när vi ber. Tack för dina förböner min vän!
      Gud välsigne dig och familjen! Kraaaaam!

      Radera

Kommentar: