17 november, 2012

Manasse stam tillbaka i Israel efter 3000 år...




http://ivarfjeld.wordpress.com/

Länken ovanför kommer från Ivar Fjelds hemsida och det är han som har berättat den glada nyheten om det som Profeten Jesaja talade om har gått i uppfyllelse.

Efter 3000 år återkommer den förlorade halvan av Manasse stam från Indien till sitt hemland, Israel! Titta på de lyckliga som äntligen får komma hem till det det Heliga Landet på videon ovanför.
Lyssna på mannen som talar sist i videon. Han berättar att det här är inget mindre än ett Bibliskt mirakel som Gud har utlovat genom Profeten Jesajas att föra hem Judarna till sitt hemland.



Här är en dålig nyhet!
 
Något som jag inte kände till är att vårt grannland Norge blir det första landet i Europa där det Judiska folket inte längre kan leva och bo utan måste fly för sitt liv. De sista 819 Judarna som lever där lämnar landet nu. Judarna kom till Norge för att kunna leva ett tryggt liv, men kan nu inte längre leva där på grund av attacker och ständig fruktan för sitt liv. Artikeln berättar också att grannlandet Sverige är på väg åt samma håll, likaså de flesta länder i Europa."Judenrein" - antisemitismen frodas i Europa, säger artikeln.

- Och det skamliga är att ingen står upp för dem, säger Anne Sender, chefen för den judiska gemenskapen i Norge.

Jag tror att vi som redan är troende måste stå upp för det Judiska folket mycket mer. De är jagade över hela världen, attackerade, hånade och många har fått utstå stort lidande. Vi behöver protestera mer mot den behandling de utsätts för. Media tar inte ofta upp detta ämne, möjligtvis när det har varit en riktad attack mot judar med dödsfall som utgång. Men de dagliga attackerna och våldet de får utstå talas det alldeles för tyst om.
Här nedanför följer länken till artikeln om Norge och Judarna.
 
http://israelamerica.blogspot.co.il/2012/08/western-europe-will-soon-bejudenrein.html

Fyrbåken blinkar:
 
 
(Jesjaj kapitel 43, vers 5 - 7.)
 
Frukta då inte, ty jag är med dig. Jag skall låta din barn komma från öster, och från väster skall jag samla dig tillhopa. Jag skall säga till norden: "Ge hit" och till södern: "Undanhåll mig dem inte. För hit min söner från fjärran och mina döttrar från jordens ända, var och en som är uppkallad efter mitt namn och som jag hat skapat till min ära, var och en som jag har danat och gjort."



Välkommen att titta in i vår kristna present-butik med adress: http://www.fyrboken.se Vi har också en blogg som hör till butiken som har adress:  http://fyrbokensbutik.blogspot.se



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: