07 november, 2012

Nu gasar världen på för fullt, spänn fast säkerhetsbältet…

Så mycket har gått på halvfart medan världen har inväntat vem som fortsättningsvis ska leda USA.

Krig 2

Men nu är det klart och det blev som väntat Obama som fortsatt står vid rodret. Nu öppnas dammluckorna och krigsherrarna strömmar med full fart in på arenan, som tjuren Ferdinand  i Kalle Anka på julafton. Verkligheten är dock ingen film, och här finns ingen Ferdinand som sätter sig till ro för att lukta på blommorna med ett leende. Tiden får utvisa, men jag bävar för vad människor kommer att få lida på grund av vad regeringar ställer till med.

storm

Jag följer en ny storm, “Athena”, i livesändning som kommer mot de stackars människorna i USA. Den här gången inte alls så stark men tillräckligt stark för att de måste evakuera en del människor. Mitt hjärta vill brista när jag ser människor som gråtande irrar omkring  och plockar tillhörigheter från sina hus. Det är kallt, så mycket är förstört, många saknar vatten, el och värme. Nu kommer en ny storm dundrande med kraftigt snöfall och stormvindar. Jag rörs till tårar över den empati jag ser hos det amerikanska folket när de samlar ihop av sina egna saker i mängder för att ge till de som inget har och som blivit drabbade.  Jag såg ett gäng människor med ryggsäckar som sprang  i stora grupper och i sina ryggsäckar hade de samlat batterier, mat och sådant som kunde vara till nytta för de drabbade. De sprang för att dela ut till så många som möjligt så fort som möjligt.  Man kan förstå vad bara t.ex. ett par batterier kan betyda för att kunna lysa sig fram i kolsvarta natten när all el är borta och man inte vet var man sätter foten. Här är länken till direktsändningen som pågår dygnet runt.

http://www.weather.com/tv/tvshows/live-stream

Fyrbåken blinkar:

501

(Jesaja kapitel 55, vers 6 – 11.)

Sök Herren medan Han låter sig finnas. Åkalla Honom medan Han är nära. Må den ogudaktige överge sin väg och den orättfärdige sina tankar och vända om till Herren, så skall Han förbarma sig över honom, och till vår Gud, ty Han skall skänka mycken förlåtelse.

Se, mina tankar är inte era tankar och era vägar är inte mina vägar, säger Herren. Nej, så mycket som himmelen är högre än jorden, så mycket är också mina vägar högre än era vägar, och mina tankar högre än era tankar. Ty liksom regnet och snön faller från himmelen och inte vänder tillbaka dit igen, förrän det har vattnat jorden och  gjort den fruktsam och bärande, så att den ger säd till att så och bröd till att äta, så skall det också vara med ordet som utgår ur min mun: det skall inte vända tillbaka till mig fåfängt, utan att ha verkat vad jag vill och utfört det jag hade sänt ut det till.

6 kommentarer:

  1. Då hoppas jag att du även rörts till tårar om det varit talibaner, eller Iran, som drabbats... annars förstår jag inte dig...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Andreas
      Ja, naturligtvis är det lika illa vem som än drabbas. Det hänger inte på var man bor, det är lika illa vem som än far illa. Vi är alla människor, lika mycket älskade av Gud, varenda en. Vi får inte blanda ihop vad man GÖR med vad man ÄR. Tänk på rövaren på korset som hängde bredvid Jesus. Han gick rätt in i Paradiset samma dag, trots allt han hade gjort. Ingen människa är så dålig att inte Gud älskar honom eller henne. Gud önskar att ALLA människor ska komma till insikt om sanningen och bli räddade.
      Ha det bra, Andreas.

      Radera
  2. Ja,,,måtte det bli ett uppvaknande för var och en i kristenheten,,,så och för de som ännu inte tagit emot Jesus som Frälsare i sina liv...
    Det är allvarstider,,,och värre blir det!!!
    Även i Sverige börjar det nu med massuppsägningar,,,(lagom till jul)...
    Vi ser och förstår att tiden härefter är kort,,,Jesus kommer och hämtar de sina på Himmelens sky!!!

    Herren Välsigne dig,kära Myrra,,,du är en "Fyrbåk" i denna sena tid!!!
    KRAAAM!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marguerite
      Ja, det är så allvarligt! Hur allvarligt tror jag många har missat. Men många har också vaknat och sagt ja till den längtan de kanske har burit på länge på insidan. De har fått uppleva befrielse, fått sina synder förlåtna och fått sina namn skrivna i Livets bok. Så jag hoppas och ber att vi kan få vara ljus och vittnen för Herren så att så många som möjligt kommer till tro.

      Tack för allt ni gör kära vän. Ni predikar, vittnar, sjunger, skriver bloggar, bjuder in till hemmet för bönekvällar m.m. Så oerhört värdefullt!

      Sänder dig många kramar! Gud välsigne dig och familjen!

      Radera
  3. Jaha. Ja Myrra fick väl rätt i att det blev Obama som segrade i valet i USA. Är hon synsk?...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Andreas
      Nej usch! Skyll inte på mig det!

      Sov gott!

      Radera

Kommentar: