28 november, 2012

Ovanlig algblomning färgar vattnet i Sydneys Bondi Beach blodrött…

http://theextinctionprotocol.wordpress.com/2012/11/28/rare-algae-bloom-turns-waters-near-sydneys-bondi-beach-blood-red/

Ett sällsynt naturfenomen förvandlade vattnet blodrött. Bondi var bland flera populära stränder i och runt Sydney, Australien, som måste stängas efter att en stor algblomning förvandlat havet till något som liknar en scen från en Jaws film.

Man är avrådd från att gå i det blodröda vattnet, som har en stank av fisk. Det bildas gifter som kan vara skadliga för människan. Detta var bara ett litet fritt utdrag från artikeln som var publicerad i Daily Mail, den 27 november 2012. Hela artikeln finns att läsa genom att klicka på länken under bilden. (engelska)

31

 

 

“Pay by Touch”

9:33 a.m. CST, November 26, 2012

chi-discover-testing-fingerprint-payments-2012-001

http://www.chicagotribune.com/business/breaking/chi-discover-testing-fingerprint-payments-20121126,0,1187559.story

Riverwoods USA

Discover Financial Services Inc.´s anställda kommer att kunna betala med fingret på  Riverwoods huvudkontorets cafeteria och servicehandel där de blir bland de första att testa ett nytt betalningssystem.

Discover´s medarbetare som vill delta registrerar sig vid “på-plats-kiosken”, vilket kommer att läsa ett index fingeravtryck och tilldela ett nummer till den. Varje anställd får också en nyckelbricka med ett chip som innehåller information om deras individuella kreditkort konto samt deras fingeravtryck.

Fyrbåken blinkar:

501

(Johannesevangeliet kapitel 12, vers 44 – 50.)

Jesus ropade: “Den som tror på mig, han tror inte på mig utan på honom som har sänt mig, och den som ser mig, han ser honom som har sänt mig. Jag är ljuset som har kommit hit i världen för att ingen som tror på mig skall bli kvar i mörkret.

Om någon hör min ord men inte tar vara på dem, så dömer inte jag honom, ty jag har inte kommit för att döma världen utan för att rädda världen. Den som avvisar mig och inte tar emot mina ord, han har mött sin domare: det ord jag har talat skall döma honom på den sista dagen.

Ty jag har inte talat av mig själv, utan Fadern som har sänt mig har befallt mig vad jag skall säga och vad jag skall tala. Och jag vet att hans befallning ger evigt liv. När jag talar, talar jag så som Fadern har lärt mig.

2 kommentarer:

  1. Så där rött vatten har jag nog aldrig sett i hela mitt liv...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Andreas
      Nej, faktiskt inte jag heller. Det var illande rött...

      Radera

Kommentar: