27 november, 2012

Skanning av handen infört i skolor och sjukhus i USA…

Palm scanners 1

(Photo: Jack Gruber, USA TODAY)

http://www.usatoday.com/story/news/nation/2012/11/25/palm-scanners-technology-schools/1726175/

Klicka på länken under bilden här ovanför för att komma till den kompletta artikeln. (engelska) Här nedanför ett fritt utdrag från bitar av artikeln med fri översättning.

På skolor i Pinellas County, Florida, betalar  inte studenter för lunchen med kontanter eller kort, utan med en vågrörelse av sin hand över en palm scanner.
Eleverna behöver ungefär fyra sekunder att dra handen för att betala för lunch, säger Dunham och de gör det med 99% noggrannhet.

Artikeln fortsätter med att berätta att Palm-scanning teknik poppar upp över hela landet som en äkta biometrisk tracker av identiteter, och den verkar redo att göra hoppet från skolor och sjukhus till andra sektorer i ekonomin, inklusive ATM användning och detaljhandel!

Såhär fungerar det: Med samma nära infraröda teknik som kommer i en TV-fjärrkontroll eller Nintendo Wii videospel tar enheten ett super högupplöst IR fotografi av ven mönstret strax under en persons hud. Denna bild, mellan 1,5 och 2,5 square inches, registreras och digitaliseras.
Den här PalmSecure Enheten är gjord av dokument-scanning tillverkaren Fujitsu. Hittills har inget annat företag en palm skanner på marknaden - men åtminstone ett annat företag arbetar med tekniken.

Får jag gissa? Är det här en dammlucka som sätter fart på det som vi vet ska komma? Blir nästa steg den betalningsmetod som Bibeln varnar för? Vad tror ni? Jag tycker det verkar ha kommit väldigt långt redan när skolor, sjukhus och kanske även snart detaljhandeln inför den här betalningsmetoden.

Fyrbåken blinkar:

501

(Psaltaren 25, vers 4 – 5.)

Herre, kungör mig dina vägar, lär mig dina stigar. Led mig i din sanning, och lär mig, ty du är min frälsnings Gud, på dig hoppas jag alltid.

4 kommentarer:

  1. Världen förbereder sig för den kommande antikrist det enda jag kan med säkerhet säga att enligt vad jag tror så när han träder fram då är vi inte här, för som det står först måste de som står honom emot tagas bort härifrån och det är vad jag tror brudeskaran ,så när vreden går över Jorden då firar vi bröllop i Himlen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Bert osså Arvid
      Åh vad jag blir glad när du påminner om himlen. Det är ljuvligt att tänka på att livet fortsätter på andra sidan graven.
      Du får ha en fin kväll och Guds rika välsignelse önskar jag dig!

      Radera
  2. Jag måste säga att det låter väldigt skrämmande när man ser att detta startar i skolor. Vad händer med alla barn som inte vet vad det innebär? Herre förbarma dej
    Marianne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marianne
      Ja,de har ju ingen aning vad det innebär. Kanske är detta ett steg i den riktning som leder till att vi snart har betalningsmetoder ute i samhället där handen och skanners är inblandade? Då är vi väldigt nära det betalningsmedel som Bibeln varnar för.

      Hoppas att ni har det bra Marianne. Här i Arvika är det mycket regn och lite dimmigt, så har det varit en längre tid. Novembermörkret gör sitt till, men nu är det bara ca 25 dagar kvar så vänder det och börjar bli ljusare!!!

      Stooor kram till dig!

      Radera

Kommentar: