11 januari, 2013

God fortsättning till er alla…

1julg

Nu kör vi igen! Det har varit mycket, otroligt mycket att hinna med i månadsskiftet eftersom det ska göras bokslut, inventering m.m. i Fyrbåkens presentbutik innan vi kan köra över in i år 2013.  Därför fick Fyrbåkenbloggen vila och jag gjorde någon uppdatering i Presentbutikbloggen i stället. Hur gärna jag än vill så räcker inte tiden till utan jag får försöka ta det största ansvaret först och resten sedan.

Det händer mycket ute i världen, den förändras snabbt till det sämre- men Herren är densamma, tack och lov för det! Nåden är densamma och erbjudandet om frälsning står fortfarande öppet. Livets Bok väntar på fler namn.

Jerusalem i Guld blev Jerusalem i vitt…

Jerusalem är snötäckt! Onormala stormar har i fyra dagar plågat mellanöstern med regn, snö och hagel och lämnat minst 11 döda  och det för elände med sig för de redan utsatta syriska flyktingar i mellan östern som hukar i olika läger. Skolor och busstrafik m.m. stängde i Israel. I Jordanien förvandlades vägarna till en svart isgata och olyckorna uppsteg till över 700 på 48 timmar.

http://www.israeltoday.co.il/NewsItem/tabid/178/nid/23615/Default.aspx

Förvånad

Höga dån fortsätter att förbrylla – Vad är detta egentligen undrar alla?

Det senaste rapporterade kommer från Kalifornien.  Höga dån hördes i norra Hollywood på torsdagsnatt och var ett mysterium. Los Angeles polisen fick ta emot ett otal telefonsamtal från oroliga människor som undrade vad som pågick. Polisen avsökte området men fann inget och inte heller har det varit något jordskalv.

I Massachusetts förekom ungefär det samma och inget kunde förklaras. I Södra Carolina upplevdes ljudet som om ett plan hade kraschat och människor rapporterade om att husen skakat och fönsterrutorna skallrat. De flesta rapporter har inkommit nattetid. Så vad är det? Det frågar sig polisen i Lexington också. En talesman för polisen har sagt att det gjorts flera undersökningar men ingen förklaring finns och inga jordbävningar inträffade visar geologiska undersökningar.

http://theextinctionprotocol.wordpress.com/2013/01/09/theyre-back-unexplained-booming-noises-reported-from-south-carolina-to-california/

jesus-and-lamb

Fyrbåken blinkar:

501

(Johannesevangeliet kapitel 14, vers 6.)

Jesus svarade: Jag är vägen, sanningen och livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig.

8 kommentarer:

  1. åh vad roligt att du är här igen Myrra. Förstår att
    det är mycket inför ett nytt år med all denna papperexercis. Hoppas att du är frisk igen nu vännen. Underbart att Herren är densamme även detta år..vi förändras Jesus aldrig ära ske HANS namn
    Många kramar från marianne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marianne
      Gott att få "tala" med dig igen. Hoppas att du har haft det gott under helgerna. Jag är inte riktigt kurant ännu, men på bättringsvägen. Du berättar väl om konferansen hur det var när allt är över? Kanske kan fler finna vägen till ett nytt liv. Vi ber om det!
      Trevlig välsignad helg! Kram till dig!

      Radera
  2. jag har mejlat dej förut och skrev lite om konferensen..kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marianne
      Ja, just det ja. Det var mailet som jag ännu inte har svarat på, för jag bad att få återkomma. Jag bara ögnade igenom det med en tekniker i luren samtidigt. Men jag återkommer till dig så vi får prata lite mer i lugn och ro. Tills dess ska du ha en riktigt go helg! Det är lite trist att vara tvungen att plocka bort julen, men julen kan ju inte vara ända fram till påska! :-) Det är nog bara i visan. Men jag minns min mamma. En del år klarade hon inte att slänga ut julgranen för den hade stått sig så fint och barrade ingenting. Och tror du inte att den sköt nya skott och mamma var lycklig och behöll granen så länge det var möjligt, men bara någon vecka extra. Sen var den ju tvungen ut. Allt har sin tid. :-)

      KRAMAR till dig min vän!

      Radera
  3. Undrade var du Myrra hade tagit vägen...

    (Visste inte att du var sjuk, det låter illa tycker jag)...



    /Hej då

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Andreas
      Roligt att höra från dig igen! Ja det blev ett ganska långt uppehåll, det gick helt enkelt inte att få ihop tiden. Om man ska pressa fram ett inlägg bara för att där ska stå något, så blir det inte ärligt menat från hjärtat, då är det bättre att vänta. Men nu tror jag att jag är ikapp igen.

      Du ska ha en riktigt god fortsättning på det nya året Andreas.

      Radera
  4. Rolig snögubbe där (som kastar snöboll)... tycker jag nog...

    SvaraRadera
  5. Hej Andreas
    Ja, jag tänkte jag skulle kasta ända fram till er.... :-)

    SvaraRadera

Kommentar: