23 januari, 2013

Ljuden fortsätter att oroa…

VAD är det för ljud som hörs runt om i världen frågar sig oroliga människor? På en del håll är de så intensiva att de får fönsterrutor att skallra och en del människor upplever ljuden så intensiva och irriterande att de har inverkat negativt på deras dagliga liv. Ljuden kan börja redan på morgonen och öka i styrka mot kvällen. Nu bär ju de flesta med sig mobiltelefoner där möjligheten att spela in finns och filmer strömmar in från människor som oroligt undrar vad detta är?

Ja,vad ÄR det då? Inte sedan tiden med de mystiska ringarna ute i sädesfälten, har något engagerat människor så mycket som det här. Alla vill veta svaret. En del upplever att det kommer från himlen, andra upplever att det kommer nedifrån marken. En del skyller på järnvägar, men många filmer är tagna långt från järnvägar. Videon frågar till och med… har det något att göra med de 7 trumpetstötarna? Man kan förstå att tankarna går än hit och än dit och att oron blir stor när ingen förklaring kommer. Myndigheterna har inte heller så vitt jag har förstått kunnat ge någon bra förklaring.

Om du vill så lyssna på videon nedanför genom att klicka på pilen och bilda dig en egen uppfattning. När jag hör ljuden kan jag mycket väl förstå att folk önskar sig en förklaring av VAD det är och VAR ljuden kommer ifrån?

Fyrbåken blinkar:

501

(Jesaja kapitel 54, vers 10 – 11.)

Ja, om än bergen viker bort och höjderna vacklar, så skall min nåd inte vika ifrån dig och mitt fridsförbund inte vackla, säger Herren, din Förbarmare. Du arma, som blivit så drabbad av stormar, utan att få någon tröst, se, med spetsglans vill jag nu mura dina stenar och ge dig grundvalar av safirer.

4 kommentarer:

  1. Det händer så mycket konstigt, och jag har själv hört ljud, som jag inte vet var det kommer ifrån. Det kanske är förberedelser, för vad som komma skall...eller vad tror du Myrra ?. Önskar dig en dag fylld med välsignelser ifrån vår Herre. Kramar till dig från mig !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Annika
      Ja, det ska bli intressant att läsa om de finner någon förklaring på dessa märkliga ljud. De skulle vara lättare att förklara som fejk om det vore en enstaka händelse. Men folk över hela vår jord ringer ju polisen och det görs undersökningar och ingen vet vad det beror på. De verkar låta ungefär på samma sätt också tycker jag om man lyssnar på de olika ljuden på videon. De har rapporterat om detta länge, under i alla fall ett års tid på olika nyhetssidor, men nu var det första vidon jag såg som de har samlat de flesta på ett ställe.
      Du får många kramar tillbaka min kära vän! Ha nu en välsignad torsdag!

      Radera
  2. "När jag hör ljuden kan jag mycket väl förstå att folk önskar sig en förklaring av VAD det är och VAR ljuden kommer ifrån?"

    Du har inte tänkt på att det kan vara Annika som snyter sig?... (kan väl låta som en trumpet då)...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Andreas
      Ja, det är märkligt detta. Ska bli intressant att följa utvecklingen om det avtar eller ökar i intensitet. Nu för tiden har ju snart varenda människa en mobil med möjlighet att snabbt videofilma och ta foto, så vi får många spännande direktrapporter. Säkert mycket fejk också, men jag tycker det skulle vara märkligt om de skulle fejka när polisen och olika mätinstitut över hela jorden får rapporter från olika ställen över hela jorden.

      Men något som också väntar på en förklaring är alla dessa sjunkhål som bara slukar både bilar och människor helt plötsligt. Det finns ett speciellt jättestort sjunkhål som de håller särskild koll på. Det breder ut sig och blir allt större och det stiger bubblor upp från botten som får invånarna som har hus i närheten att oroa sig för gas.
      Ja det är mycket märkliga saker som händer och väntar på en förklaring - om det finns någon.

      Nu ska du ha en riktigt fin vecka Andreas!

      Radera

Kommentar: