29 januari, 2013

Märkligheter…

I Omaha Nebraska skjuter eldsflammor  upp från underjorden. I de nedstigningsbrunnar som finns på gatorna i staden flammar eld upp och man vet inte varför, kan det bero på den långvariga torkan och det heta vädret eller vad är förklaringen?

Länken nedanför går till artikeln (Engelska)

http://now.msn.com/omaha-sewer-fire-causes-flames-to-erupt-through-street

 

9

Treåring gick med i Mensa

Den nye Mensa-medlemmen har 136 i IQ och kan namnet på alla världens länder. Det riktigt ovanliga är att han är tre år gammal.

Utdrag från artikel i DN 29 januari 2013 kl 22:21

Sherwyn Sarabi från engelska Barnsley talade vid tio månaders ålder och pratade i hela meningar långt innan han fyllt två. Han kan räkna till 200, känner till namnet på alla världens länder och deras flaggor och kan förklara hur viktiga inre organ fungerar.

Nu har underbarnet gjort ett IQ-test hos Mensa med 136 som resultat, vilket räcker för inträde. Han är förstås en av föreningens yngsta medlemmar.

Sherwyns mamma Amanda, 36, har arbetat som lärare och säger att sonen aldrig blivit påtvingad någon kunskap.

– Hans allmänbildning är fantastisk. Han känner till allt möjligt, det är inte som att prata med en treåring. Han tittar inte ens på barnprogram, han tittar på nyheterna.

Slut på utdrag från artikeln, Om du vill kan du läsa mer genom att klicka på länken här nedanför som leder till DN.

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/trearing-gick-med-i-mensa_7870792.svd

Fyrbåken blinkar:

501

(Psaltaren 37, vers 5.)

Befall din väg åt Herren och förtrösta på Honom – Han skall göra det.

6 kommentarer:

  1. Nån historia om sjunkhål:

    http://www.huffingtonpost.com/2013/01/29/sinkhole-swallows-entire-building-china-video_n_2575441.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Andreas
      Tack för att du delade med dig av det. Jag kikade lite på det i går, det var en rörlig video så man såg när husest rasade rätt ner i hålet. Men själva videobilden laddade så sakta så jag lämnade sidan. Men nu kan fler titta på detta tack vare dig. TACK!
      Ha en go natt!

      Radera
  2. Moln av fåglar i Israel:

    http://www.aol.com/video/rare-phenomenon-of-starlings-in-the-skies-above-israel/517656401/?icid=maing-grid7%7Cmaing10%7Cdaily-buzz2%7Csec3_lnk1%7C263312

    SvaraRadera
    Svar
    1. Waaaooo Andreas... detta var märkligt! Jag ska publicera videon så får fler titta som vill. Jag hälsar från dig!
      Tror du att det kan vara någon slags tecken?

      TACK för att du delade med dig av det! Jättesnällt!

      Radera
    2. Hej. Ja jag visste inte riktigt vad jag skulle tro om det hela. Om det är nåt av intresse alls liksom, eller om det är jättestort. Man kanske inte riktigt vet ibland.

      Har du sett nåt liknande med fåglar i Sverige? Jag har nog inte sett det på detta vis förr.

      Radera
    3. Hej Andreas
      Jo, jag tyckte det var jätteintressant. Kanske för att jag ofta tittar på fåglarnas beteende. De vet ofta långt före oss när något är på färde. Inför kommande jordskalv t.ex. så tystnar ofta fåglarna och beter sig oroligt. Vid solförmörkelser likaså. Också när inte vi själva märker av solförmörkelsen så mycket, så gör fåglarna det.
      Jag det var en konstig uppvisning. Nog har jag sett massvis med fåglar som flyger i "moln" och svänger av och an för att skydda sig mot rovfåglar, men det här tycker jag var så annorlunda. Och så många det var... så ut som miljontals.

      Radera

Kommentar: