19 januari, 2013

Medan vi fryser så svimmar man av hettan i Sydney…

 

Sydney uppmätte sin högsta temperatur någonsin på fredag med en temperatur på 46,5 grader! Ofattbar hetta alltså. Människor svimmar, tåg blir försenade och en nyckel som skulle driva signalsystemen smälte. Om jag inte minns fel så nämner David Wilkerson i sin bok “Synen” som du finner hos Fyrbåken bok och present en varning om speciella Eukalyptusträd som kan vara självantändliga vid höga temperaturer. Det har ju varit många eldsvådor i USA sista tiden.

ljus8

Jag vill vädja till alla troende som läser det här: Be för den kristna Pastorn Saeed Abedini, 32, som är hotad av straffet att bli hängd för sin tro på Jesus om ca en vecka. Han är född i Iran och har en fru och två små barn. Det han anklagas för är att han inte förnekat sin tro på Jesus utan delat med sig av den och därmed betraktas som farlig för landets säkerhet.

Fyrbåken blinkar:

501

(Jesaja kapitel 40, vers 31.)

Men de som väntar efter Herren hämtar ny kraft, de får nya vingfjädrar som örnarna. Så skyndar de iväg utan att mattas, de färdas framåt utan att bli trötta.

2 kommentarer:

  1. "Medan vi fryser så svimmar man av hettan i Sydney…"

    Jaså, Myrra fryser... jaja... Men du får väl be till Gud att det blir 45 grader i Arvika då...


    /Hej då

    SvaraRadera
  2. Hej Andreas
    Nej det var inget bra råd. Jag tror jag stannar inne i stället så har jag ca 20 grader. Lagomt. :-)

    Goer helg!

    SvaraRadera

Kommentar: