31 januari, 2013

Fåglarna beter sig märkligt över Israel. Även om en rovfågel finns i närheten så är experterna ändå fundersamma.

 
 
 
Här kommer en märklig video om vad som har hänt i Israel. Se på fåglarna hur de beter sig. Precis som att de vill visa oss något. Det var Andreas som sände länken till videon så vi skulle få se. Tack Andreas!
 
Fyrbåken blinkar:
 
 
(Uppenbarelseboken kapitel 3, vers 20.)
Se, jag står vid dörren och bultar. Om någon hör min röst och öppnar dörren , skall jag gå in till honom och äta med honom och han med mig


Välkommen att titta in i vår kristna present-butik med adress: http://www.fyrboken.se Vi har också en blogg som hör till butiken som har adress: http://fyrbokensbutik.blogspot.se
.

4 kommentarer:

  1. Men käre tid,så märkligt???!!!
    Undrar vad det vill säga och vad som är på gång???
    Ja,vi må vara vakna på tecknen som visar sig...
    Tack till Andreas,som tipsade om detta och Tack till dig Myrra,som lade ut det!!!
    KRAAAM!!!

    PS: Kerstin från Trästa,som var på kanal 10,skrev en personlig hälsning till dig,på min Blogg,som svar på dina, för henne uppmuntrande rader,på mitt förra inlägg om "Backspegeln",på kommentarerna.DS:

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marguerite
      Tack, tack för att du berättade om Kerstin. Jag har "pratat" med henne inne på din blogg. Jag förstår att ni har det välsignat Marguerite, när ni träffas på era möten. Jag känner igen det äkta när jag ser det och jag fröjdade mig hela kvällen lång och blev så inspirerad att ta nya tag! Där fanns inte ett uns av den sömnaktighet som håller på att gripa oss kristna, utan det var tro, glädje, uthållighet, hopp och mirakler! Vilken glädje de sjöng med. Tänk om ni hade varit med! Det kommer... tror jag. Glöm inte att jag vill köpa skivan när den blir klar. Tänk vilken god idé att hjälpa Kenya genom skivan! Då blir välsignelsen mångdubblad för flera!

      Stor kram och himmelens välsignelser önskar jag dig kära vän! Kram, kram!

      Radera
  2. De där fåglarna, de kan forma vilken figur de vill kan man tro?... (precis som folk som binder figurer av ballonger kanske)...

    På tal om fåglar. Det var så mycket fåglar på grannhusets tak häromdagen tryckte jag. Inbillar man sig sånt, eller är det nåt annorlunda? - ja det är väl frågan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag tror man ska hålla ögonen öppna på djuren. De vet ofta mer än vi anar. Minns du hur man fick rapporterat om hur djuren hade känt av den jättstora tsunamin som svepte bort allt i sin väg? De visste om det långt innan människorna och visade att det var fara på färde.

      En släkting till mig hade en "hus-skata" som hon kallade den. Den kom och fick mat utanför deras hus varje dag och när någon människa närmade sig huset så skrek hon och förde väsen, hon höll god koll på sitt husfolk och bodde i ett träd på tomten. :-)

      Radera

Kommentar: