06 mars, 2013

Gräshoppssvärmar av Bibliska proportioner…

http://www.israeltoday.co.il/NewsItem/tabid/178/nid/23707/Default.aspx?hp=more_news

En beräknad mängd av ca 30 miljoner gräshoppor håller på att plåga Egypten. Gräshoppor svärmar i Egypten varje år men inte på det här sättet och i sådana ofattbara mängder. Det rapporteras att de har åstadkommit enorm skada.

Nyheten om svärmen kom endast veckor innan den Bibliska festen “Passover” som firas till minnet av Israels uttåg ur Egypten. Gud sände 10 plågor varav den enorma gräshoppssvärmen var en av plågorna som medverkade till att Israeliterna blev släppta från fångenskapen i Egypten. Många undrar om inte också detta är ett tecken från Herren eftersom mängden gräshoppor är av Bibliska proportioner. Himlen var mörk av gräshoppor när de svärmade.

Fyrbåken blinkar:

501

(Första Petrus brev kapitel 2, vers 6.)

Se, i Sion lägger jag en hörnsten, utvald och ärad; den som tror på den skall inte stå där med skam.

4 kommentarer:

  1. Jo,jag tror definitivt att det är ett tecken,Myrra!!!
    Herren vill på alla sätt visa att tiden är kort och att Han snart är här,,,både genom profetiska tilltal i församlingarna och tecken i naturen vill Han väcka sitt folk...
    Tack för det du delar med dig,detta hade jag inte vetat om annars.
    Herren Välsigne dig!!!
    KRAAAM!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marguerite
      Ja, jag såg en video med gräshoppsvärmen i luften och det var en otäck syn. De är ju ganska så stora en del gräshoppor och ljuset från himlen förmörkades av det stora moln av dessa gnagare som kom och ljudet var också otäckt. En plåga för de som drabbas. Israel är också oroat och håller kontroll på den enorma svärmen vart de tar vägen efter Egypten.
      Gud välsigne också dig min kära vän! Ha fröjd i vårsolen och stor kram får du av mig!

      Radera
  2. Frid igen kära Myrra. Gör ett besök innan jag drar till jobbet. Hela jorden är i födslovåndor, och vi vet att Herrens dag är nära. Jag är alltid tacksam över de rapporter du delar, där du pekar på tidens tecken. Upplever att klockan går allt fortare, och vi får vara beredda på uppryckning varje dag och varje stund. Ha en underbar fortsatt dag med Jesus. Många kramar från mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Annika
      Ja det är så sant som du skriver. Det är det ena efter det andra av händelser som man kan märka på att tiden är kort. Det är så nära helgen så jag passar på att önska dig också en välsignad helg. Lycka till med skivan och Gud välsigne er rikligt att kunna nå många med den! Du berättar väl när den kommer ut så jag får köpa den?

      Stor kram fån mig och Herrens välsignelse önskar jag dig!

      Radera

Kommentar: