28 mars, 2013

Jorden öppnar sig på allt fler ställen…

Washington

9

http://theextinctionprotocol.wordpress.com/2013/03/28/earth-opens-up-in-massive-landslide-on-whidbey-island-off-the-coast-of-washington/

En stor bit av Whidbey Island utanför Washington gled i vattnet tidigt i morse och tvingade fram evakuering av 34 bostäder. Myndigheterna fortsätter att övervaka ett hus där jorden fortsätter att öppna sig.

Det var så otäckt sa en kvinna. det hände ju så snabbt. Det märkliga är att det händer på plats efter plats. Den som har följt Fyrbåkenbloggen en längre tid vet hur ofta jag har berättat om sjunkhål som öppnat upp sig och slukat både människor och hus. I det här fallet blev lyckligtvis ingen skadad. Men jag minns den otäcka nyheten om den människa som gående på trottoaren i en stad, helt plötsligt försvann marken under henne och hon försvann ner i underjorden, Hon eller han, jag minns inte säkert vilket det var, lyckades i alla fall få hjälp att komma upp.

Värre var det med mannen som låg och sov i sitt sovrum och hela sängen och mannen försvann rakt ner i underjorden! I rummet bredvid fanns hans bror som rusade in och fick se ett stort djupt hål där hans brors säng hade stått och han försökte på alla sätt hjälpa sin bror men han sögs ned i underjorden. Bara på några minuter så var allt över. Är det inte ofattbart att detta kan hända och att det har blivit så vanligt?

Du kan om du vill klicka på länken under bilden högst upp och tittat på videofilmerna av det stora sjunkhålet.

Fyrbåken blinkar:

501

(Klagovisorna kapitel 3, vers 22 – 26.)

Herrens nåd är det att det inte är ute med oss, ty det är inte slut med Hans barmhärtighet. Den är var morgon ny, ja, stor är Din trofasthet. Herren är min del, det säger min själ mig. Därför vill jag hoppas på Honom. Herren är god mot dem som väntar på Honom, mot den själ som söker honom. Det är gott att hoppas i stillhet på hjälp från Herren.

2 kommentarer:

  1. hej Myrra!!
    Jag mejlade dej men jag är inte säker att du sett det så jag önskar dej EN RIKTIGT GLAD PÅSK
    Kram från marianne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kära Marianne
      TACK för din påskhälsning. Jag har inte sett ditt mail förrän nu i natt, för Telias E-post server har haft fel för oss i Värmland, ja kanske i andra delar av landet också, jag vet inte hur stor täckningen var. Vid midnatt ramlade hela dagens mailskörd in och nu är jag för trött för att skriva mail.

      Men jag återkommer till dig via mail så snart som möjlig.

      Jag önskar dig och din familj en Välsignad God och Glad Påsk! TACK än en gång för att du tänkte på mig, det värmde så mycket! Stor Påsk-kram!

      Radera

Kommentar: