26 mars, 2013

Nu kan du se den kristna TV-kanalen Kanal 10 gratis i en månad…

Passa på du som längtar efter en kristen TV-kanal. Från och med den 2 april 2013, sänder Telia den kristna kanalen “Kanal 10”, gratis en hel månad. Då har du möjlighet att testa och se vad du tycker. Om du vill se mer efter en månad så kostar kanalen endast 29 kr per månad. Av de pengarna går inget till Kanal 10, de går till Telia. Men jag lovar dig att om du har en längtan efter Jesus i ditt hjärta, men kanske har svårt att besöka någon kyrka, så har du ett stort utbyte av de kristna kanalerna.

 

Du finner också Förbönskvällar, när du får skriva eller ringa in ditt eget böneämne, anonymt om du vill, och så ber de för dig och ditt böneämne i studion. Samtidigt som de ber i studion är kristna över hela landet med och ber för just ditt böneämne. Det blir kraft i det vi kommer överens att be om.

Kanal 10 sänder kristen tv 24 timmar om dygnet. Vad är det som visas då? Kristen musik, glad musik som man blir välsignad av, vittnesbörd – människor som berättar om hur de satt fast i ett grepp som gjorde livet till en pina. För en del kanske det var alkohol eller knark som band dem med grova kättingar så de inte kunde ta sig loss i egen kraft. För andra  kanske det gällde att de en gång hade blivit lockade in i något som drev dem till att ta del av ockulta saker, de fick se sitt liv bindas upp bit för bit tills de till sist hade blivit helt förslavade under krafter som de inte längre rådde på. Men det bästa av allt – de berättar hur de kom loss! De blev fullständigt befriade och fick ett nytt liv. De berättar ärligt och uppriktigt om förr – och nu! De mötte Jesus och fick se hur livet vände och ljuset återvände till det liv som tidigare hade varit så svart och meningslöst. Det är ofta gripande berättelser som stärker vår tro på Jesus och som får oss att tänka på hur nära Han är oss hela tiden, hur mycket Han faktiskt älskar oss.

 

Där visas också fina barnprogram som bygger upp barnen från insidan, som lär ut bra saker som att vara rädda om varandra, vara hjälpsamma mot kompisar, vara sanna och äkta och inte se bara till ytan. Mycket roligt bus också men med ett djup som gör att barnen lär sig bra saker medan de har roligt.

Många människor som har det svårt och som kanske inte kan sova på nätterna på grund av ångest eller oro, har vittnat om hur de finner stor glädje i att slå på den kristna tv-kanalen  och följa programmen under nattens timmar. 24 timmar om dygnet är det sändning och det finns något för alla. Passa på att ta tillfället i akt under den kommande månaden och sprid det till så många som möjligt. TV-programmen finner du via Kanal 10 hemsida. Du kommer dit genom att klicka på länken här under. Sedan kan du lägga till den som “Favorit” på datorn så finner du den lätt och kan titta på programutbudet. www.kanal10.se

 

Fyrbåken blinkar:

501

 

(Andra Mosebok kapitel 14, vers 14.)

Herren skall strida för er och ni skall vara stilla därvid.

8 kommentarer:

  1. Det var ju en glad nyhet,Myrra!!!
    Här hemma har vi äntligen "fått till" att få kanal 10 på äldreboendet, där jag jobbar,till mångas stora glädje!!!
    De flesta som bor där,är ju inte i stånd att kunna åka och ta del av budskapet någon annan stans...
    Dessutom har vi varje lördag andakt,med olika sångare och talare som kommer och det är fint,tycker jag!!!
    Önskar dig en fin och Välsignad, Påskhelg!!!
    KRAAAM!!!

    SvaraRadera
  2. Hej Marguerite
    Det var glädjenyheter att de gamla har fått tillgång till en kristen kanal! Tänk vad mycket det kan få betyda. Kanske har en del aldrig tänkt så mycket på det kristna budskapet medan de var unga, men så blir de äldre och känner att orken tryter och kanske sjukdomar smyger sig på. Då tror jag att det kan komma tankar på det eviga, även om de inte funnits där tidigare. Om vi sedan också tänker att många av dem är för svaga för att orka ta sig i väg till en kyrka, så förstår man hur värdefullt det är att få höra om Jesus och få sjunga med i de gamla kristna läsarsångerna.

    Jag minns att Håkan min man berättade att när de sjöng för de gamla på äldreboenden, så visade det sig att de som var dementa hade minnet kvar när det kom till böner, texterna till de gamla läsarsångerna och allt som hörde till det glada budskapet om Evangelium. Håkan brukade säga att det är som om Gud har alltid en kanal öppen till människornas hjärtan, dit ingen annan når.

    Jag är glad att du finns hos de gamla och förstår att du har mycket gott att ge dem, det blir en himmelsk atmosfär där du går fram!

    En riktigt välsignad och God och Glad Påsk önskar jag dig och hela din familj! Tusen påskkramar!

    SvaraRadera
  3. Hej.
    Har inte hittat denna kanal 10? Var hittar man den?

    (Ja på Internet ser jag den tror jag, med liten bild. Men på vanliga TV:n - var då?).

    Eller om man får söka efter den, kanske söka med TV:ns sökfunktion eller nåt.


    /

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Andreas
      Har du Telia så kan du göra en sökning via TV:n på kanalsökning. Då söker TV:n upp kanalen själv. Det är en jättebra idé om du försöker ta in den medan den är gratis så får du testa. Efter detta kostar den bara 29 kr som går till Telia. Kanal 10 får inget av de pengarna. Men det är ju en billig penning ändå för att se kristen tv 24 timmar om dygnet.
      OM du inte lyckas med din kanalsökning så tänk på om du i stället väljer att se Kanal 10 på datorn, så finns det en liten knapp under den lilla videorutan där du kan justera så du får fullskärm. Men det har du säkert redan tänkt på. Vilka program som sänds och när finns på kanal 10 hemsida på datorn.

      Lycka till Andreas

      Radera
    2. Ja...
      Här tror jag nu kanalen står att finns, på plats 109 (?).
      Kanalplats då kanske det heter.

      Undrar om du också har kanalen på plats 109...

      (Det kanske även kan hjälpa andra att hitta rätt, kanske nån annan också läser detta).



      /Hej då

      Radera
    3. Hej Andreas
      Jag vet faktiskt inte, för jag har ju parabol och gör kanalsökning på sirius-satelliten så den finner fram Kanal 10 på 5 grader öst. Jag har gått igenom Telias instruktioner men finner inget som kan vara till hjälp. Jag vet inte om det kan bero på att kanalen är så pass ny på Telia, eller varför den inte presenteras.

      Jag sökte också information på Kanal 10:s egen hemsida men kunde inte finna någon information om hur man tar in Kanal 10 via Telia. Detta måste vi ändra på. Jag ska ringa Telia i morgon så återkommer jag till dig om det är ok?
      Bra att du var observant på detta, det är ju jätteviktigt att det finns information om hur man går till väga om man vill se kanalen.

      Tack Andreas!

      Radera
    4. Ja... för andras skull kan det nog vara bra att det blir ordning.

      (Det där med Sirius fattar jag nog inte vad det är riktigt, man är väl mindre teknisk).

      (Själv vågar jag nog inte ringa till nåt Telia).

      Samtidigt vill man väl inte blåsa upp saker mer än nödvändigt liksom...

      (Och läser folk denna artikel? Den kanske har hamnat under de andra nu, och lite äldre än de andra väl)...

      Men jag har väl hittat kanal 10. Om det står på plats 109, eller om det står plats 09, ja jag tycker nog det är lite svårt att se på TV:n. Denna TV är väl lite gammal kanske, och liten i jämförelse med andra. Bilden liksom vrider sig in i hörnen på TV:n? - då blir det svårt att se allt kanske?
      (Funderar på om TV-formatet är gjort för större TV:ar, anpassat för större TV:ar, och att det är det som orsakar problem liksom. att det gick bätre förr men att de gjort om TV-formatet till att anpassas efter större TV:ar kanske).

      /

      Radera
    5. Hej Andreas
      Sirius och Thor är två olika satelliter som man pekar parabolen mot i riktingen som angående Sirius är 5 grader öst. Jag minns inte Thor satellitens grader. Men det är inte konstigt att du inte vet för du har ju ingen parabol och har aldrig behövt tänka på det.

      Jag tycker också att det är svårt allt med det tekniska men som tur var ställde Håkan och min son in parabolen när vi fick den och sedan dess har jag aldrig behövt justera den mer. Om jag tittar tillbaka på allt jag har köpt i livet så är nog parabolen den bästa investeringen. För ca 1500 kr plus moms så fick jag alla kristna kanaler, dessutom helt gratis eftersom de ligger fria i rymden s.k. "Free to air" så man behöver inget kort med månadsavgifter heller.

      Jag har inte fått kontakt med någon ännu angående hur man ser via Telia men jag återkommer så fort jag vet något Andreas. Vad bra att du har hittat kanalen, men det var tråkigt att inte bilden var bra, för det kanske blir irriterande att titta på, men hur det är med anpassningen till bredbild känner jag inte till. Jag har en äldre tv och på dosan finns en knapp där man kan justera bilden i höjd och bredd genom att välja olika mått på bilden. Det finns tre olika lägen eller om det är fyra, jag är inte helt säker. Jag lyckas inte se vad knappen heter för texten har slitits bort, annars kanske det hade varit till hjälp om även du har en sådan på din tv-dosa.

      Du får ha det så gott!

      Radera

Kommentar: