25 april, 2013

En spännande upptäckt…

förgätmigej

En forntida kyrka har upptäckts vid platsen där förbundsarken stod en gång. Det är en tre-rums kyrka med anor från fjärde århundradet CE, som upptäcktes i Tel Shilo i Samarien. Kyrkans plötsliga upptäckt gjordes  efter att rikligt regn orsakat att arkeologer fick gräva ett dränering dike. Då fick de plötsligt utan avsikt, se tre mosaiker som var otroligt välbevarade. Upptäckten ledde till att den gamla kyrkan med tre rum blev upptäckt. Upptäckten har lett till stor spänning inför fortsatta fynd.

Länken nedanför visar artikeln på engelska.

http://www.israelhayom.com/site/newsletter_article.php?id=8751

Fyrbåken blinkar:

501

(Jesaja kapitel 60, vers 1.)

Stå upp, var ljus, ty ditt ljus kommer, och Herrens härlighet går upp över dig.

4 kommentarer:

  1. Ja,det var spännande,Myrra!!!
    Intressant med arkeologi och se vad som hittas...
    Önskar dig en solig,varm och Välsignad Torsdag!!!
    Tack & KRAAAM!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marguerite
      Det är en mäktig tanke vad som kanske Gud låter komma i dagen i vår tid. Så mycket händer vid utgrävningar och jag tror att de kommer att bidra starkt till att Bibelns sanning kommer att bekräftas alltmer. Upptäckter som gäller Förbundsarken ser jag som extra värdefulla fynd eftersom den var så oerhört helig för Herren själv.

      Ha det gott i vårens tid, kära Marguerite!
      Kram från mig till dig!

      Radera
  2. Nu när våren äntligen är här så gick en tanke snabbt igenom mitt huvud : "det som göms i snö, kommer upp i tö" Hahahaaa.../ Det är fantastiskt att sanningarna om bibeln och dess fornlämningar kommer fram i ljuset och människor får erfara denna bekräftelse som kan leda till omvändelse och tro. Ha en solskensdag med många välsignelser. Kramar från mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Annika
      Ja, vad spännande jag tycker det är! Hoppas att det kommer fram ännu mer saker som visar och bekräftar att Bibeln är sann för det kanske kan hjälpa fler att börja tro på Bibeln som Guds ord.
      Nu ska du ha en riktigt fin helg Annika. Mycket sol och värme önskar jag dig. Guds närvaro och välsignelse under varje dag! Vi ber tillsammans för böneämnen som är allvarliga. KRAM Annika!

      Radera

Kommentar: