26 april, 2013

Jag ska hålla ögonen på månen i natt…

Månen 25 februari

Ska du inte sova då istället, kanske du undrar? Jo, visst ska jag försöka sova lite också, men jag är ofta uppe på nätterna på grund av värk för det är som om värken känns mer under natten. Då ska jag hålla utkik om det bildats någon halo   

             

En halo kallar man en ring som kan bildas runt månen som kan vara svagt färgad i kanterna. Den kan vara olika stor och en halo kan också bildas runt solen. I folkmun så var halo runt solen tecken på något kommande “ve” och var inte välkommet. Hur det är med den saken runt månen vet jag inte, men det har upptäckts ovanliga ovala halos runt månen för några dagar sedan i USA.

0382[18]

En expert på atmosfärisk optik Les Cowley, kommenterar de som har sett dessa ovanliga ovala halos och säger att “det har varit en hel del elliptiska halos som man sett de senaste veckorna både i Europa och i USA. Något märkligt sker i skyn.”

Ja, jag är intresserad av himlen och vad som sker på den och är lyhörd för alla skiftningar och utseenden. Tänk en gång när Jesus själv blir synlig på himlen. Vilken dag! Tills dess får vi vara vakna!

Artikeln angående dessa halos finns här: http://www.spaceweather.com/

Hmmmm…månspaning…. av detta blev inget. Regn i Arvika och månen har dragit molntäcket över sig.

Fyrbåken blinkar:

501

(Markusevangeliet kapitel 4, vers 24 – 25.)

Och han sade till dem: “Ge akt på det ni hör. Med det mått som ni mäter med skall det mätas upp åt er, och ännu mer ska ni få. Ty den som har, han skall få, men den som inte har, från honom ska tas också det han har.”

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: