06 april, 2013

Till minne av min äskade Håkan…

Håkan 4 år utan dig

I dag, den 6 april,  har det gått 4 år sedan min älskade man Håkan flyttade hem till Himlen. En lång tid men ändå känns det som en mycket kortare tid. Vi har fått ett löfte av Jesus, som gäller ALLA som tar emot Honom i sitt hjärta och ber om syndernas förlåtelse. Jesus sa att det tar inte slut vid graven. Kroppen blir till jord, men anden lever vidare och flyttar hem till Gud.

Till dig som har en anhörig som gått bort och är osäker på om han eller hon gick hem till Gud, tänk på att vi vet så lite om vad vad som rör sig inom varje människa. Den som aldrig brukade prata högt om sin Gudstro, kanske knäppte sina händer och bad till Gud i det fördolda. Den som på ytan verkade hård, kanske inte alls var hård i sitt hjärta. Ytan är inte alltid det som finns i hjärtat och Gud ser till hjärtat, tack och lov!

I dag blinkar Fyrbåken ut texten som står på Håkans gravsten. Den texten kommer direkt från Jesus och du kan läsa den i Bibeln. Tänk på varje ord för det som låter märkligt ÄR SANNINGEN! Det är Jesus själv som säger det och då kan du  lita på att det är sanning. Titta noga på texten, för att understryka sanningen i detta sa Jesus samma sak två gånger – fast han uttryckte det på två olika sätt.

Candles graphics

Fyrbåken blinkar:

501

Johannesevangeliet kapitel 11, vers 25 – 26.)

Då sade Jesus till henne: “Jag är uppståndelsen och livet. Den som tror på mig skall leva om han än dör, och den som lever och tror på mig skall aldrig någonsin dö.

4 kommentarer:

  1. Vilken underbar dag,då vi får möta Jesus och de nära och kära,som gått före oss!!!
    KRAAAM,kära Myrra!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marguerite
      Ja, vilket hopp Gud har berett för oss! Det är en sådan tröst att tänka på att vi ska ses igen.

      Ha det nu så gott på Hilleborg. De säger att det ska bli riktig vår till helgen, om det nu håller. Människan spår men Gud rår. Då får du det härligt i din vackra trädgård. Kanske kommer det något fint vårkort därifrån så småningom? :-)
      Många kramar till dig min vän! Ha en fortsatt fin vecka!

      Radera
  2. Sänder en bamse kram från mig, och be att du ska få kraft för varje dags behov.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Annika
      Tack kära vän! Jag älskar Håkan lika mycket ännu trots att det nu gått mer än 4 år sedan han flyttade hem till Herren. Och jag kommer att fortsätta älska honom lika högt ända tills den dag jag är tillsammans med honom igen.
      Hoppas att du inte får det för jäktigt med både arbete och inspelning av skivan. Men jag gissar att du också tycker att det är roligt och givande. Gud leder dig framåt och visar vägen så du får gå i förutberedda gärningar. Han ska använda dig till välsignelse för många.
      Många, många kramar kommer tillbaka till dig från mig! Med önskan om en härlig vår och mycket gott!

      Radera

Kommentar: