26 maj, 2013

Det har varit en ljuvlig Mors Dag 2013!

 Solen lyste vackert dagen till ära. Den nya fräscha grönskande naturen blev vacker som ur en sagobok när solstrålarna lekte över blommor träd och växter. Jag blev hämtad av min son runt 12 tiden för att bli bjuden på en härligt middag. Det var så gott! Riktigt mört och gott kött med en superb gräddsås - mums!
Jag fick så vackra rosor på Mors Dag från honom  och en stor peng i presentkort att köpa ännu mer blommor för nu när vi står inför blomstersäsongen.

Se så ljuvligt vackra rosorna var! Jag tycker de är så fulländade i sin skönhet att det är svårt att beskriva dem. Klicka direkt på bilderna så blir de stora!
 


Efter kaffe och tårta, gick jag ut för att fotografera lite och se hur långt våren hade kommit. Jag ser inte så mycket av detta mitt i city där jag bor och eftersom jag har varit sjuk länge och inte kunnat vara ute så var det så extra dyrbart att få dofta på nästan utslagna syrener. Någon dag till i den här värmen så är det fullt utslagna. Så här långt har de kommit.


När jag hade snosat färdigt på de härliga syrenerna så gick på andra sidan tomten för att se om det fanns liljekonvaljer och där var massor. Lyckans ost som har så gott om liljekonvaljer inne på tomten.

En dag att vara tacksam över blev det. På hemvägen for vi förbi och tittade till Håkans grav och sedan körde mig Glenn hem och for själv vidare med en kompis på en golfrunda.

Fyrbåken blinkar:

 (Jesaja kapitel 41, vers 10)

...frukta inte, ty jag är med dig, var ej modfälld, ty jag är din Gud. Jag styrker dig och jag hjälper dig, jag håller dig uppe med min rättfärdighets högra hand.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: