05 maj, 2013

Håll ut i bön…

Böneskålen

Minns du Förbönskvällen på Fyrbåken och det böneämne du sände in? Vi var många som bad för böneämnena den kvällen, och när kvällen var över samlade jag dem alla i en ren duk som blev begjuten med smörjelseolja från Jerusalem. Sedan fördes alla böneämnen tillsammans och förseddes med datum när de inkom. Sedan finns de med bland alla de andra böneämnena och lyfts upp inför Herren i bön. Vi måste vara tålmodiga, för Herren svarar oss i Sin tid! Han räknar inte som oss människor, det är så mycket som kanske måste läggas till rätta innan  vi kan få se vårt bönesvar. Du ser den rulle som ligger i skålen med skrift på, det är våra böneämnen från Förbönskvällen. Så var förvissad om att de fortsätter att lyftas upp inför Gud i bön!

Det doftar så gott från smörjelseoljan  i böneskålen när jag öppnar locket, och jag påminns varje gång om att Gud vet om våra önskningar. Vi får uppmuntra varandra att vara ihärdiga och hålla ut.

Fyrbåken blinkar:

501

(Matteusevangeliet kapitel 11, vers 28 – 30.)

Kom till mig, alla ni som är tyngda av bördor, jag skall skänka er vila. Ta på er mitt ok och lär av mig, som har ett milt och ödmjukt hjärta, så skall ni finna vila före er själ. Mitt ok är skonsamt och min börda är lätt.

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Hej Bert
      Nej, det stämmer gott det ;-) Vad skulle vi göra om vi inte hade Jesus att komma till med våra bekymmer? Hans vägar är de bästa vägarna. Amen.
      Hoppas att du har det bra Bert. Jag läser lite om dig emellanåt och förstår att du är nyss hemkommen från ett tjänsteuppdrag för Herren? Jag tackar Gud för alla trofasta tjänare!
      Ha en fin varm och solig vecka!

      Radera

Kommentar: