15 maj, 2013

Märkligheter…

Boll moln
STORBRITANNIEN – märkliga moln, likt bubblor visade sig över himlen i Shropshire. Enligt lokala prognosmakare, skapade molnen ett stort åskväder som dränkte stora delar av Storbritannien under helgen. Molnen är förknippade med de kraftiga stormar som ibland kan uppstå på sommaren och är ett tecken på stora mängder vattenånga. 

Ta dig en titt på molnen genom att klicka på länken här nedanför:

http://theextinctionprotocol.wordpress.com/2013/05/14/uk-residents-baffled-by-sudden-appearance-of-bubble-storm-cloud-formation/

Kineserna var också med om något otäckt.

Något mycket märkligt började sipprar ut på gatorna i den kinesiska staden Nanjing på lördag kväll. Vid ungefär 9:00, började fotgängare att märka  hur trottoaren vid Wende Baiyun Lane korsningen började spricka och  öppna sig, och snart började en skummig vit substans spy fram från sprickor, fullmatat med en illaluktande stank. Inom en kort tid, hade skummet spridit sig till en 50 meters radie och stod en meter högt. Enligt den kinesiska nyheterna  Longhoo , rusade brandmän och poliser till för att evakuera civila och hjälpa till att omdirigera trafiken från flödet av sekret. En kort stund senare, slutade det märkliga ämnet läcka ut och resterna drog sig tillbaka in i en centimeter breda sprickor i vägen, vilket gjorde myndigheterna förbryllade vad det stinkande skummet kunde ha varit. En utredning har inletts i fallet med det illaluktande sekretet, men än så länge är den enda rationella förklaringen att det kan vara relaterat till den  närliggande tunnelbanans konstruktion, men även den teorin har många obesvarade frågor.

Titta på bilden som fins via länken nedanför:

http://theextinctionprotocol.wordpress.com/2013/05/14/weird-smelly-mystery-foam-oozes-through-cracks-in-chinese-streets/

Fyrbåken blinkar:

501

(Johannesevangeliet kapitel 6 vers 37 - 40.)

Alla som Fadern ger mig skall komma till mig, och den som kommer till mig skall jag inte visa bort. Ty jag har inte kommit ner från himlen för att göra vad jag själv vill utan för att göra hans vilja som har sänt mig. Och detta är hans vilja som har sänt mig: att jag inte skall låta något gå förlorad av dem som han har gett mig, utan låta dem uppstå på den sista dagen. Ty detta är min Faders vilja: att alla som ser Sonen och tror på honom skall ha evigt liv. Och jag skall låta dem uppstå på den sista dagen.

20 kommentarer:

  1. God Morgon kära du :) Tittade på dina länkar och tycker också att det ser märkligt ut. Det finns så mycket som man inte kan förklara. Tack för allt du visar på din blogg, tror att många som är här inne och läser förbereder sig för Jesu ankomst. Jesus varnar alltid sitt folk med under och tecken innan Han kommer på skyn. Varje dag får man vara redo för uppbrott. Ha en fin dag och jag hoppas och ber att din värk skall försvinna så du kan gå ut och njuta av naturen KRAAAMAR till dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Annika
      Ja, det är mycket märkligt som händer. Otäckt med sprickorna i gatorna där det väller fram massor med illaluktande sekret som de inte ens vet vad det är. På många ställen sjunker ju helt plötsligt marken bort under hus och bilar och de försvinner rakt ned i underjorden. Just nu pågår det i närheten av San Francisco så de måste evakuera hem som hotar att försvinna ner i underjorden. Det är en mer än märklig tid vi lever i.

      Läste på din blogg att du var sjukskriven. Jag ska be dig för dig och tack för att du ber för mig!

      Skickar dig många krya-på-dig-kramar och vet att Jesus är dig mycket nära!

      Radera
  2. På hemsidan apg29. Finns det nån artikel som heter:
    "Hagel - tidstecken".
    Tror det är från idag.

    Men den bilden där, av hagel, ja det ser väl jättelikt ut det.
    (fast det kanske också beror på vems hand det är i jämförelse på bilden - män, kvinnor, barn, de har väl olika stora händer. Sedan linjalen på bilden där, ja den linjalen kanske inte är cm då?).

    /

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Andreas
      Tack ska du ha för hänvisningen till artikeln! Jag har nyss varit där och hälsat på och tittat på bumlingen. Det var ingen dålig klump minsann! Kan lätt förstå att det slår ihjäl en människa att träffas av den från hög höjd! Jag hörde från min son idag som hastigast att han visade mig en nyhet från mobilen om vad som pågick i Texas. Men att det var så otroligt stora hagel - det är Bibliska mått! Tack för att du berättade!

      Jag har precis startat upp en Facebook sida för att tydligen de flesta befinner sig där och jag har även startat upp en Google plus-sida. Om du vill komma dit och hälsa på så blir jag så glad. Du blir den första dit i så fall för den är alldeles nyskapad. På Google plus finns vännerna härifrån Bloggen med, men på Facebook är jag helt ensam ännu. Du är den första jag bjuder in. Välkommen Andreas!

      Radera
  3. Hej kära vän!!!!
    Nu är vi hemma igen. Jag såg också sidan med dessa stora hagel.
    Mycket som händer i denna tid. Men vi ser ju att detta är ytterligare ett av alla tidstecken som ska visa sig.
    Vi får "höras" mer via mejl Myrra. och så får du säga hur jag ska gå in på Google plus.
    Kram från mej

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej min vän!
      Tack för att du hörde av dig! Jag har tänkt på dig så mycket och ibland varit lite skärrad när jag följt nyheterna. Nu är jag glad att ni är tryggt hemma igen!

      Roligt om du hälsar på också i Google + Om du tittar längs högra sidan här på Fyrbåkenbloggen så ser du ett litet rött märke som det står g+ och 3 på. Det finns under bilderna av medlemmarna. Om du klickar på det så kommer du in till Google för jag tror att du kanske redan har ett Google konto. Annars registrerar man sig bara för ett och kan då nå många nya intressanta vänner. Jag har också i dag startat ett Facebook konto trots att jag avslutade det jag hade för något år sedan. Men det verkar som om Facebook och Twitter är där som de flesta vänner finns och då finns det väl inget val kanske om man vill nå dem lätt :-)

      Men du gör ju som du vill, du kanske tycker det är jobbigt att registrera ett nytt Google konto ifall du inte har något sedan tidigare.

      Välkommen hem i alla fall :-) En välsignad, skön, Pingsthelg önskar jag dig och familjen! Kram!

      Radera
  4. Hej igen.
    Är det din nya bild där? Och jag som alltid trott att du såg ut som på den förra bilden?... Då kanske den gamla bilden är flera år gammal?... (jaja... det är väl kanske din privata sak, men man kanske blir nyfiken i en strut).

    På tal om det där med Google+, och Facebook.
    Google+ vet jag inte om jag förstår mig på.
    Men Facebook, hittar inte Till Fyrbåken där förut tror jag, när jag tittade. Men det är väl som det är. Det kanske inte är nån brådska ändå kanske.

    /

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Andreas
      Ja, den andra bilden var ca 10 gammal och har hängt med för att jag inte hade någon annan bild. Nu blev jag tvungen att ändra den för den gamla bilden var för liten och då förstorar Facebook upp den så den blir suddig.

      Ja, 10 år märks och speciellt de sista 4 åren med sorg och svår smärta även fysiskt, det blommar ut i hela kroppen och vikten går uppåt eftersom rörelseförmågan minskar.

      Nej det är "Fyrbåken bok och present" som du måste leta på för att komma rätt. Hoppas att du finner dit och vill lägga till dig som vän där.

      Så får du ha det så fortsatt gott i Pingst Andreas!

      Radera
    2. Och...
      du ser väl bra ut.
      Jag tyckte kanske att bilderna skiljde en del, så jag vart konfunderad liksom.

      (Då är det väl värre med mig, jag ser väl ut som skräp).

      /

      Radera
  5. Nu tror jag att jag hittade Fyrbåken på Facebook.

    (Jag sökte kanske på "Till Fyrbåken", då jag kanske hellre skulle sökt på "Fyrbåken" då...) .

    /

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Andreas
      Vad roligt! Jag har krånglat mig igenom inställningarna under dagen och nu är det mitt i natten. Jag gör nog något fel tror jag med Facebook installationen, för alla vännerna läggs till på den sida som jag bara har öppnat för att kunna administrera Fyrbåken bok och present :-) För att man ska kunna lägga till ett företag så måste man också ha ett privat konto på Facebook som man ska administrera ifrån. Det blir lite rörigt med en sida som heter Ellinor och en som heter Fyrbåken bok och present. När jag vill posta ett inlägg till Fyrbåken bok och present så hamnar det på min privata sida... många suckar blir det... :-)

      Du kommer väl med som min vän där också? Varmt välkommen och gillar du sidan "Fyrbåken bok och present" så blir jag jätteglad!
      Vi ses!

      Radera
    2. Hihi...

      Ja men jag kanske inte ens handlat nån gång av Fyrbåken affären...
      Och du har väl massor av vänner ändå kan jag tänka...


      /

      Radera
    3. Hej Andreas
      Det var inte så jag menade :-) Jag har en privat sida där också, inte bara Fyrbåken bok och present. Den finner du ju ändå om du vill. Men det är många nya vänner som du har en möjlighet att lära känna lite närmare där. Om du har lust så kom, det är bara en inbjudan :-)
      Ha det fortsatt jättegott!

      Radera
    4. Ja...

      (En parentes om vänner. Mina erfarenheter är väl, att om man har svårt att få vänner normalt, så har man också svårt att få vänner på t.ex. Facebook).


      /Hej då

      Radera
    5. Hej Andreas
      Ja, det beror på hur mycket du vill bjuda till själv och hur mycket du är villig på att offra för det. Men jag vet att det finns många som tycker som du och som bara längtar efter någon att kunna lita på och prata med, någon att kunna dela lite tankar med. Ordspråket säger att delad glädje är dubbel glädje och delad sorg är halv sorg. Så är det nog...

      Ha en fortsatt fin helg!

      Radera
    6. Hej Andreas
      Nej det tror jag inte alls att du är. Och förresten, en jag känner brukar säga att "skönheten ligger i betraktarens ögon." Därför kan ingen säga i förväg vad som är vackert eller inte.

      Såg du bilden på ett helt gäng vackra japanska flickor för ett tag sedan. Bilden var så omtalad för det påstods att de alla hade skönhetsopererat sig efter samma mall, det som anses mest snyggt i Japan. Det var en så märklig bild för det gick inte att skilja de vackra flickorna åt. Sen vet man ju inte om bilden var fejkad. Det kan nog förekomma sådant också.
      Hur som helst så vågade jag inte behålla min bild på Facebook utan jag lade in min gamla där igen. :-) Jag tänkte att jag ser nog förskräcklig ut så det var lika bra att ta bort den :-)
      Ha det gott!

      Radera
    7. "Ja, det beror på hur mycket du vill bjuda till själv och hur mycket du är villig på att offra för det."

      Så du menar att ensamma personer har sig själva att skylla?...
      (Ja jag inbillar mig nog att jag gjort vad jag kunnat genom åren på det området. Och du, man blir nog trött till slut).


      /Hej då

      Radera
    8. Hej Andreas
      Nej, så menar jag absolut inte. Men många, många människor har lätt för att bli sårade för att man misstolkar ord som skrivs. Det är därför som det finns så många olika tecken med leenden osv som visar om man är sur, ledsen, glad eller arg osv, det är så jättelätt att ge upp för att man misstolkat.

      Men jag tycker att det har varit roligt att prata med dig och det är jag säker på att de vänner som brukar kommentera på Fyrbåken också tycker. Du är insatt i så mycket och har så mycket att berätta om. Men om du skulle dra dig undan, så uppfattar människor det som om man vill vara ifred kanske och då blir man ensam. Jag skulle aldrig någonsin säga eller tycka att den som känner sig ensam har sig själv att skylla. Ensamhet är en plåga när den inte är självvald och det är inget man önskar sig. Ensamhet man väljer själv är ju en annan femma, den kan vara uppbyggande och avkopplande. Men du har redan ett kontaktnät med många vänner på Internet. Det är värre för den som inte känner någon eller kanske inte ens vågar ta kontakt.

      Hoppas att du förstår mig rätt, Andreas.

      Ha en fin ny vecka.

      Radera

    9. Nej jag har inga vänner, vilka är det?

      Och det där om att misstolka? Allt som sker i världen är väl inte missförstånd.

      Jag tror du har mycket fel i detta, tråkigt nog förstör väl såna som du väldigt mycket genom att ni sprider ut ett sånt budskap.

      ----------------------------------

      Och, ett exempel. Genom åren har jag tyckt mig märka, av erfarenhet, att vissa personer har långt lättare att få "kontakt" med andra främmande personer, folk som kanske aldrig setts nånsin förut kan börja prata bara utifrån luften, medans såna som jag kan ha sett samma personer i åratal utan att de sagt hej ens en gång?...

      Du verkar göra samma grej som psykologer, säga t.ex. att den som blir retad i skolan "skickar ut signaler" som säger ungefär "Kom och reta mig!". För jag har nog pratat med psykologer som sagt så.

      Nä, dig lär jag väl aldrig förstå mig på.
      Skillnaden mellan dig och mig tror jag kan vara, att jag vill ge saker andliga förklaringar, medans du vill förklara det ur ett världsligt perspektiv, psykologiskt perspektiv.

      /

      Radera
    10. Hej Andreas
      Ja, det är svåra saker det här, och inte lätt för den som upplever det svårt med ensamheten, och det finns det många, många som gör. Man är så olika från fall till fall, från människa till människa. En del har jättesvårt som du säger att tala fritt med andra. För andra går det hur lätt som helst.

      Jag trodde du upplevde oss här på bloggarna som vänner? :-) Vi har ju inte träffats någon av oss utan vi är bara "bloggvänner". Jag tycker för egen del att det är gott att ha någon att småprata med på Internet om olika tankar. Det ger också en frihet för man kan prata med någon när man känner att man har tid. Och så får man svar när den andra har tid. För mig betyder ni jättemycket här på Internet särskilt sedan jag blev sjuk och inte kan vara i kyrkan bland mina vänner så som tidigare eller gå ut och träffa vänner som förut. Men återigen Andreas - jag vet att vi alla är olika. Och att försöka förklara något ur en psykologisk synvinkel skulle jag aldrig våga mig på, men jag brukar istället tala fritt ur hjärtat, liksom bara dela med mig av mitt sätt att se på en sak. Sedan finns det 1000 olika sätt att se på en sak. :-)

      Hoppas att du inte missförstår mig. Ha det så gott Andreas.

      Radera

Kommentar: