16 juni, 2013

Nu är NYHEMSVECKAN igång…

Du som inte tar dig dit kan titta hemma via datorn. För dig som inte känner till Nyhemsveckan så är det ett stort “Tältmöte” som  Pingströrelsen har i Mullsjö och som pågår en hel vecka i midsommarveckan varje år. Helgen före inleds med ungdomshelg vilken pågår just nu och den ordinarie Nyhemsveckan drar i gång måndagen den 17 juni 2013 klockan 10.00. Här är länken där du kan se programmen både i direktsändning och i efterskott.

http://tvinterplay.se/

4 kommentarer:

  1. Tycker man att kiss och bajshumorn är kul ska man absolut åka dit. Skrev om det på min blogg för en stund sen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Tony
      Vad roligt att höra från dig igen! Men har du bloggen kvar? Eller har du en ny blogg? Jag sökte din blogg för några dagar sedan och då stod det att den inte fanns att finna, så jag trodde du hade lagt ner den. Då måste jag ila dit och läsa :-) :-)

      Ha en riktigt fin sommar Tony!

      Radera
  2. Jag har aldrig varit där,har du det Myrra???
    Du kanske följer via datorn?
    Önskar dig en fin och Välsignad Onsdagskväll!!!
    KRAAAM!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marguerite
      Nej, jag har aldrig varit där heller. Vi har varit på Torp en gång jag och Håkan, men alla de andra somrarna vi fick tillsammans tillbringade vi på Löttorps Camping på Öland. Vi var där i ca 9 veckor så det blev aldrig någon annan sommarkonferens för vår del, vi trivdes allför bra på Löttorp för att kunna lämna det. :-)

      Men sedan jag har varit sjuk så länge själv och inte ens kunnat vara med i min egen församling, så har jag sett hur viktigt det är att få möjligheten att få undervisning hemma i sitt vardagsrum. Vi har ju Bibeln som undervisning alltid, men ibland blir jag så glad att få ta del av undervisning och sång och musik genom TV-rutan. Ofta känner man det som om man är med i mötet för den Helige Ande finns ju med och gör allt levande. Så jag tänkte på alla som kanske längtar dit men inte kan ta sig dit. Då kan de ändå få delta i direktsändning och det är säkert värdefullt för många.

      Har du börjat midsommarförberedelserna ännu? Hoppas att vi får vackert väder :-)
      Kram till dig min kära vän! Ha det nu så fortsatt gott!

      Radera

Kommentar: