29 juni, 2013

Nu blir det hett–riktigt hett för USA…

sol1

Västra USA dallrar under en värmevåg av sällan skådat slag. I Death  Valley i den kaliforniska öknen ska det bli 53 grader i helgen och i Phoenix i Arizona uppmättes 47 grader på fredagen.

 

Min egen kommentar:

Och vi som brukar tycka det blir jobbigt när värmen stiger till ca 30 grader i skuggan! Tänk dig då 47 grader! Eller ännu värre 53 grader varmt! Huvaligen….

Du kan läsa den svenska artikeln i DN på följande länk:

http://www.dn.se/nyheter/varlden/varmebolja-i-sydvastra-usa/

Till sist en allvarlig påminnelse om något som kanske hör mer ihop med ovanstående än vi anar. Vi märker när vi får rapporter om vad som händer ut över vår jord att vi är inne i det skeende som så många har fått ta emot budskap från himlen om långt tidigare. David Wilkerson är en av dem. Han talade tidigt, redan på 70 talet om vad han fått ta emot av Gud angående vår jord och vad som skulle komma. Jag har själv mycket stort förtroende för David Wilkerson, som kunde gå in in sitt rum för att vara ensam med Gud under många dagar i sträck. Hade han bestämt att vara med Gud så fick absolut ingenting störa honom. Han var där i bön - tills Gud talade! Och det han fick ta emot delade han senare med oss människor under tårar.

Synen1

Det jag kopplar ihop med ovanstående värmebölja är det David skrev i sin bok “Synen” redan på 70-talet. Där skriver han bl.a. om vad som komma skall:

“Dödande värmeböljor – svedande sol. Under denna tid ska också solen bränna människorna med eld. Kanhända Gud ska sända solbloss av stor intensitet som sveder jorden. Eller kanske människans tekniska kunskap kastar omkull balansen i naturen, vilken i sin tur svarar med dramatiska väderleksförändringar i form av exempelvis rekordartade värmeböljor. I Indien dog mer än femhundra människor av värmeslag i maj 1972. Ligger fler liknande värmeböljor i beredskap? Lägg till detta den allt intensivare ultravioletta strålningen och förvärrade energikriser, som gör all luftkonditionering värdelös, och vi får en fruktansvärd bild av vad som ska komma.

Den intensiva sveda som jorden bli utsatt för, kan orsaka väldiga skogsbränder over hela jorden. Bara i Kalifornien har människan fördärvat naturens egen balans genom att introducera ett eukalyptusträd, som man inte har någon omedelbar användning för. Miljoner av dessa träd har nu vuxit upp till full storlek, och vetenskapen uppskattar att nittio procent av dem är döda – ett resultat av rekordartad frost år 1972. Kraftiga värmeböljor skulle kunna få dessa träd att bokstavligen explodera till ett eldhav. Trädets oljiga bark är så lättantändlig, att ett brinnande träd genast blir en jättestor eldfackla. Blir denna typ av bränder omfattande , kan röken och askan som stiger upp mot skyn förmörka solen och förändra väderleken. Föreställ dig en mardrömsliknande  värld, där solen sveder jorden och kraftstationer och luftkonditioneringsaggregat blir obrukbara med omfattande totala elstopp som resultat”

I Bibeln står om stark hetta som ska uppstå på jorden. I dag får Fyrbåken blinka ut det budskapet som du kan läsa nedanför.

 

Fyrbåken blinkar:

501

(Uppenbarelseboken kapitel 16, vers 8 – 9)

Det fjärde tömde sin skål över solen. Och solen fick rätt att sveda människorna med eld, och de sveddes i stark hetta, och de hädade Gud som hade makt över dessa plågor och ville inte omvända sig och ge Honom sin hyllning.

15 kommentarer:

  1. Ja,detta är verkligen ett tidens tecken!!!
    Jag har läst David Wilkersons bok *Synen*,men det var ganska längesedan,,,får nog ta fram den igen!!!
    Hoppas att du har fina sommardagar,kära Myrra!!!
    (Här har det varit ömsom sol,ömsom regn,,,mest regn idag...)
    KRAAAM!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej min vän!
      Jag kan du tänka dig att försöka stå ut i 53 graders hetta! En man de intervjuade sa också att det gjorde ont att andas i denna olidliga värme.
      Här hemma har vi som vanligt - sommarregn! Hahaha... vi får glädja oss åt det också. Och som farbrorn här sa "bakom molnen skiner trots allt solen"! :-) STOOOR kram till dig! Guds välsignelse till er, hela familjen!

      Radera
  2. hej min kära vän
    Jag har läst "synen" igen för inte så länge sen.Och av allt han skriver om är det verkligen mycket som vi ser hända i dessa dagar. vi förstår verkligen att tiden är kort. Och många människor måste hinna räddas i denna sena tid.Alla våra bönebarn vill Gud verkligen röra vid och dra in till sitt hjärta.
    Gud välsigne dej kära Myrra
    Kram från Marianne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marianne
      Tack för din hälsning och välsignelsen. Ja det är som om det var för vår tid han fick sina budskap för det går i uppfyllelse det ena efter det andra. Jag tänker på de Eukalyptusträd han nämner i Synen som skulle kunna ställa till så mycket elände och mycket riktigt så är det nu vid kanten till Kalifornien som det just nu rasar den värsta eldsvåda i världens historia enligt tidningarna, många brandmän har mist livet.

      Jag tänker också på det han skrev om små barn som våldtas och om stora gäng som driver tillsammans och utövar våldtäkter och våld. Det är dagens tidningsrubriker i andra länder. Och detta med alla revolutioner och strejker och upplopp, det är tydligt förklarat i Synen. Sist men inte minst tänker jag på Bibelns ord om att "det som sägs i enrum eller viskas i örat ska ropas ut från taken" (inte ordagrant) det får mig att tänka på flera fall sista åren när högsta hemligheter har gått rätt ut via tv-sändare och media. Det ropas ut från taken och kommer till allas kännedom det som var topphemligstämplat. Kanske också detta är ett tidstecken?

      Ja du Marianne, jag är glad att vi håller ut tillsammans i bön. Våra böner ska möta glädjande resultat bara vi håller ut! Men det är hårda och tuffa tider för den som är kristen i dag, jag menar på det andliga området. Aldrig har jag hört så många vara utsatta för svåra prövningar så mycket som i dag. Det är nästan mer regel än undantag och jag tror att också det är ett tecken på att vi lever i sista tiden.

      Ja, jag tror vi gör klokt i att lyssna på David Wilkerson. Först och främst ska vi ju läsa Bibeln, Guds ord, men inte ska vi förkasta Guds budbärare heller. Vi får pröva allt men själv har jag känt förtroende för David Wilkerson. Jag känner att jag behöver läsa om att Jesus är kärleken för det är Han, men Han är också Domaren, det läser vi så lite om nu för tiden.

      Marianne, ha det fortsatt gott. Jag tänker på dig ofta och på våra gemensamma böneämnen. Tack för att vi får stå tillsammans! Kram och Guds välsignelse!

      Radera
  3. HEI KJÆRE SØSTER

    BLIR SÅ MINNA PÅ DEG IDAG.
    FINT OM DU HUSKER OSS I BØNN.

    HILSEN FRA KATTHULT


    Ps 20

    En bön för Herrens smorde
    1 För sångmästaren, en psalm av David.
    2 HERREN må höra din bön på nödens dag,
    Jakobs Guds namn må beskydda dig.
    3 Han skall sända dig hjälp från helgedomen,
    från Sion skall han stödja dig.
    4 Han skall tänka på alla dina offer, med välbehag ta emot dina brännoffer. Sela.
    5 han skall ge dig vad ditt hjärta begär och fullborda dina planer.
    6 Då skall vi jubla över din frälsning
    och i vår Guds namn resa upp baneret.
    Herren må besvara alla dina böner.

    7 Nu vet jag att HERREN frälsar sin smorde.
    Han svarar honom från sin heliga himmel,
    genom väldiga gärningar ger hans högra hand frälsning.
    8 Andra förlitar sig på vagnar och hästar,
    men vi berömmer oss av Herrens, vår Guds, namn.
    9 De sjunker ner och faller, men vi reser oss upp och blir stående.

    10 HERRE, fräls oss! Konungen skall svara oss när vi ropar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Jan Samuel
      Tack för den välsignade psalmen! Den kom med ny kraft och uppmuntran. Den hjälper oss att lyfta blicken upp mot bergen och förvänta det goda ur en trofast Fars hand. Tusen, tusen tack, du min uppmuntrare!

      Jag ska komma ihåg er när jag är i bön. Jag hoppas att ni har en riktigt fin sommar på Katthult och har det gott. Vi ger inte upp hoppet att vår värk och våra smärtor ska få bönesvar och bli till ett jublande tacksägelseämne!!! Om vi är enträgna i våra böner och kommer överens om vad vi ska be om och inte ger upp - då har vi ett härligt utgångläge, och Gud vet precis vad vi behöver och vad vi bär på för längtan :-)

      Goda och varma hälsningar till er!

      Radera
  4. Svar
    1. Ja... som vanligt väl, inte är det väl sämre heller.

      Radera
    2. Hej Andreas
      Det låter bra det... :-)

      Radera
    3. Jag hörde nog om nån vulkan i Mexiko, som mullrade. Nära Mexiko City.

      Undrar om det brukar pysa ur de där grejerna, i sånt fall kanske det inte är nåt ovanligt.

      /

      Radera
    4. Ja, jag såg också detta. Det som jag tycker är ovanligt nu är att så många vulkaner är oroliga och får utbrott nästan samtidigt. Det har blivit så vanligt så tidningarna skriver inte ens mycket om det längre, om det inte ställer till stora skador. Likaså med jordbävningarna som tidigare gav stora rubriker. Nu skälver marken på så många ställen och ofta ligger de så pass högt i styrka som 5- 6 på Richterskalan men ändå blir det på sin höjd en liten notis, om knappt det.

      Är detta tror du en del av det som Gud har talat om i Bibeln som ska komma i sista tiden? "Det blir jordbävningar på den ena platsen efter den andra" Och "pelare av rök ses över jorden...."

      Radera
    5. ... säg det...
      jag vet väl inte. Men jag tycker nog det behövs mer vedermöda för att det ska motsvara det som står i Bibeln?

      (Och... Sverige är ganska "förskonat" ändå liksom?...)

      /

      Radera
    6. Hej Andreas
      Ja, än så länge har vi klarat oss ganska bra mot andra länder när det gäller naturkatastrofer, men Sverige har det sämre ställt när det gäller tron på Jesus Kristus, ja sämst i hela världen om vi ska tro det som rapporterats, för då är Sverige det mest sekulariserade landet i världen...

      Radera

Kommentar: