07 juli, 2013

Att lämna över…

agressie15

Det kan kännas väldigt irriterande att möta problem och sitta fast i svårigheter som ibland verkar hopplösa att få ordning på. Det ligger nära till hands att tålamodet tar slut och glädjen försvinner. Den som har satt sitt hopp till Herren vet att när våra egna möjligheter är uttömda så är det inte slut där – då har vi en som kämpar för oss i vårt ställe. Desto svagare vi är i oss själva och erkänner det för Herren – desto bättre!

Paulus säger i Bibeln att “När jag är svag – DÅ är jag stark”!  Han menar att när vi är svaga i oss själva, så är Herren Jesus Kristus desto starkare! Så länge vi vill klara det på egna vägar och i egen kraft så låter Gud oss också ofta göra det. Men så kommer vi kanske till ett stadie där vi känner att all, fullständigt all kraft är uttömd och vi orkar inte mer.

 jesus och baby

När vi ber Herren ta över så gör Han det med glädje och på SITT sätt. Det spelar ingen roll hur otåliga vi är eller hur gärna vi än vill gå före på vägen för att veta vad Jesus har planerat, vi får helt enkelt bara lita på Honom – Han ska göra det! Och vi får se bara en bit i taget, tills Han har lagt färdigt pusslet för den gången. Men Han vet exakt vad Han gör och har INTE glömt bort oss, även om vi skulle känna det så ibland. Jag tror Gud blir glad när vi visar att vi litar på Honom och låter Honom verka färdigt med det som Han håller på med. Tids nog presenterar Han resultatet för oss, då får vi jubla och vända tillbaka och tacka Honom.

praise1

Jag ska berätta en annan gång så inte det här blir för långt, hur Herren själv tog över ett av mina bekymmer och vad jag fick uppleva den gången. Tills dess vill jag uppmuntra dig att lämna över tidigt till Jesus. Kämpa dig inte trött först på alla olika egna vägar, utan lämna över till Jesus och låt Honom göra på sitt sätt. Lita sedan på att ditt bekymmer är väl omhändertaget!

 

Fyrbåken blinkar:

501

(Matteusevangeliet kapitel 6, vers 33.)

Sök först Hans rike och Hans rättfärdighet, så skall ni få allt det andra också.

 

Hälsa gärna på oss i vår kristna presentbutik Fyrbåken bok och present. Du kommer direkt dit genom att klicka på www.fyrboken.se

4 kommentarer:

  1. Tack för detta inlägg kära Myrra!!!
    Det gjorde gott att läsa och ger nytt mod,kraft och förtröstan!!!
    Herren Välsigne dig!!!
    KRAAAM!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marguerite
      Ja, jag har fått se det själv så många gånger och säkert har också du det. Herren är trofast och Han har alltid de bästa läsningarna.
      Kramar om dig och önskar fortsatt härlig semester!

      Radera
  2. Tack för dina uppmuntrande ord kära Myrra. Ja det är så lätt att vi försöker "hjälpa " Herren i stället för att lite på att han verkar när våra böner inte tycks bli besvarade. Tack för att du gav detta ord idag Myrra. Det är tufft just nu och jag känner att det här vad vad jag behövde höra
    Tack min kära vän
    Marianne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej kära Marianne
      Tack för att du berättade att du fann mening i texten. Det gör det meningsfullt för mig också och blir till uppmuntran. Ja, Marianne, vi får heja på varandra att hålla ut, för det är som om de flesta troende nu slåss mot fienden som på olika sätt försöker ta i från oss vår tro, vårt hopp och vår glädje. Han är en tjuv det vet vi och han kommer för att stjäla från oss glädjen och golva oss - om möjligt. Jag har pratat med så många olika människor på sista tiden, som upplever att de är utsatta för svåra prövningar. Allt ifrån djupa tragedier till ideliga nålstick i vardagen som gör att vi till sist hänger med huvudet och känner att vi knappt orkar ta ett steg till.
      Men jag tror att Herren kommer med lösningen i sinom tid, ibland inte alls som vi har tänkt oss, men vi märker att Han har sett oss hela tiden och varit med oss. Tills dess så ber vi för varandra - och kallar på ting som ännu inte är till - som om de redan vore till!

      Kramar till dig min kära vän! Gud välsigne dig och dina kära!

      Radera

Kommentar: