26 juli, 2013

Naturen är vred…

http://theextinctionprotocol.wordpress.com/2013/07/25/backwards-storm-kansas-lashed-by-100-mph-winds-and-soft-ball-size-hail/

I södra Kansas drog hagelstormar fram på natten till onsdag. Hagel stora som tennisbollar föll tillsammans med kraftiga stormbyar. Träd föll ner och blockerad gatorna och det var kaos. Läs mer om du vill via länken under bilden. (Engelska)

michsky

http://www.foxnews.com/science/2013/07/24/apocalyptic-fiery-mammatus-clouds-gathering-over-midwest-captured-in-video/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+foxnews%2Fscitech+%28Internal+-+SciTech+-+Mixed%29

Så här såg himlen ut över staden Michigan. De boende fruktade för kommande oväder och åskstormar. Meteorologen Jeff Last, på National Weather Service Warning Coordination, postade bilderna på molnen och säger att de är ett ovanligt fenomen som kallas Mammatus vilket betyder “bröst moln”. Mammatus eller mammatocumulus moln är ofta associerade till åskstormar enligt artikeln.

Jag tittade på kartan och såg att Michigan ligger ungefär på samma nivå som Kansas som fick hagelstormarna, fast Michigan ligger längre österut. Jag vet inte om molnen i Michigan var de som drog västerut mot Kansas senare eller hur det förhöll sig.

Fyrbåken blinkar:

501

(Jesaja kapitel 54, vers 10)

Ja, om än bergen viker bort och höjderna vacklar, så skall min nåd inte vika ifrån dig och mitt fridsförbund inte vackla, säger Herren, din Förbarmare.

6 kommentarer:

  1. "vilket betyder “bröst moln”."

    hihi...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Andreas
      Ja, det var ett märkligt namn på moln... :-)

      Radera
  2. ... Och i Jönköping var det väl märkligt med översvämningar (vatten). Det hör man väl inte om varje dag.

    Undrar om kommunen betalar skadorna, eller staten, ?...


    /

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, säg det... jag har blivit lite rädd för sådana översvämningar. Det beror på att jag har hört om ställen i Sverige där avloppsvatten har tagit sig in i dricksvattnet när det blir så stora mängder vatten. Så äckligt...

      Radera
  3. Hej igen.

    Jag tyckte att det fanns en ganska ny artikel på apg29 som var ganska bra. Den heter
    "Källorna om Jesus är ovanligt många".

    http://www.apg29.nu/index.php?artid=12257

    Men källan till artikeln är väl från 2011, så det kanske inte är lika färskt, men jag hade nog inte sett det.

    Det är väl historikern Dick Harrison som skrivit det ursprungliga där.



    /

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Andreas
      Tack för artikeltipset! Jag var nyss inne och läste det. Det var bra. Tänkvärt! Det finns mycket bra information hos Christer på Apg.29. Han är inte rädd att ta upp sådant som är nödvändigt att skriva om heller. Det tycker jag är bra.
      Ha en fin kväll Andreas!

      Radera

Kommentar: