23 augusti, 2013

Direktsändningen från Globen och Södermalmskyrkan i kväll den 23 augusti 2013, kl. 19.00.

För dig som inte tar dig till Globen i kväll finns möjligheten att kunna följa med i direktsändning. Du ser sändningen genom att klicka på länken nedanför:

http://www.gospelnight.se/

Jag tänker på hur församlingen i Södermalmskyrkan, som står som värd för Globen-satsningen, har kämpat och arbetat för att människor ska få ta del av en riktig höjdar kväll där inte fokus riktas mot någon stjärna på scenen – utan på dig själv. Jag är inte så insatt i vad det kostar att hyra Globen men jag förstår att det krävs en rejäl satsning och mycket tro för att våga, men Södermalmskyrkan har vågat för de brinner för att vi alla ska bli räddade.

Fälten mognar till skörd

De har förberett i bön sedan lång tid och de har åkt ut med bussar och bjudit in människor. Jag tänker på om vi alla församlingar över Sverige hade hjälpts åt lika mycket som dessa syskon har kämpat i glädje och förväntan över människors frälsning – då skulle vi se en stor skörd bärgas in före skördens Herre kommer.

Det är tid för Sverige nu! Ingen behöver betala inträde, deras enda vädjan har varit att vi ska ta med oss ofrälsta personer så de får höra mer om Jesus. De allra flesta människor har förstått att vi lever i en allvarlig tid där mycket har förändrats. Så jag vädjar till dig som inte kan komma dit - se på direktsändningen och låt varje ord och texterna i sångerna få gripa tag i ditt inre. Unna dig själv stillheten att följa med hela vägen från början till slut, utan att zappa till andra ställen under tiden, även om det skulle komma en låt du inte gillar eller något annat som du inte känner är till dig. Just då kanske budskapet som går ut är speciellt till några andra, men strax berör det dig på nytt, och jag önskar att du inte ska missa något enda av detta. Det är i vårt inre det sker, i hjärtat där vi tar emot, och just i kväll kan få bli din kväll när du säger ditt ja till Jesus!

Jag kan själv inte vara med på plats i Globen men tänker sitta bedjande och delta i direktsändningen hemifrån.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: