28 september, 2013

Det är väckelse på gång i landet…

Jag följer de direktsända väckelsemötena från Kanal 10 och Älmhult med Jens Garnfeldt. Han predikar ofta om hur viktigt det är att ha en HUNGER efter mer av Gud. Att sätta fokus, inte på sig själv – utan på Jesus Kristus, vår Befriare och Herre!

Pastor Jens betonar gång efter gång hur viktigt det är låta sig fyllas av den Helige Ande så man går under Guds ledning. När jag ser på en av våra t-shirts så är det som att se en t-shirt som om den vore hämtad direkt från väckelsen, texten handlar just om att vi behöver Hunger efter mer av Gud. T-shirten heter “Hunger for God” och under står det “His Spirit will fill you”. (Hans Ande vill fylla dig!)

Så här ser T-shirten ut.

Du kan klicka  på bilden så kommer du direkt till platsen på Fyrbåken bok och present.

Kerusso Hunger-for-God-T-Shirt

12 kommentarer:

  1. Du kan ju gå in på Pastor Berndt Isakssons hemsida I Bibelns ljus och läsa om den så kallade väckelsen, alla kommentarer under samtalsforum. Även på Bibelfokus.se där Lennart Jareteg skriver om villfarelsen i Älmhult......Må Herren giva sitt folk öppnade ögon och hjärtan för kärlek till sanningen som gör oss fria och gåvan att skilja mellan andarna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anonym
      Jo jag har läst deras kommentarer, jag är inte ofta inne på deras sidor för jag tycker att det munhuggs för mycket i kommentarerna och vi ska inte strida inför de som ännu inte har kommit till tro säger Herren. Det är många som ännu inte har fått sina ögon öppnade och alla vassa ord tror jag inte tjänar något gott.

      Däremot har jag fullt förtroende för församlingen i Citykyrkan i Älmhult. De har varit troende länge och kan själva känna i sitt hjärta om det är ont eller gott de får ta emot. De flesta som dömer dem har nog inte själva varit där och upplevt det de får ta emot.
      Jag har också själv förmågan att uppfatta när något inte är bra eftersom jag varit en troende i över 30 år. Och jag ser inget konstigt i om människor som får förbön står eller faller, det är upp till Herren att komma på det sätt som Han själv vill. Var inte också lärjungarna under hån och förtal, när de blev fyllda av den Helige Ande på Pingstdagen? De beskyllde dem för att vara berusade av vin! Men som vi vet så var de endast berusade av att tungor av eld stannade på var och en av dem. Och de uppfylldes av Helig Ande och fick ta emot kraft från höjden (Jesu ord) för att utrustas till tjänst.
      Nej, jag föraktar inte elden, den Helige Ande vill jag bara ha mer av. Fadern, Sonen och den Helige Ande är ETT.

      Jag är mycket tacksam att få vara med på väckelsen från Älmhult i direktsändning hemma i vardagsrummet. Jag har själv upplevt mycket gott hittills från den undervisning som Jens Garnfeldt ger. Det leder till rannsakning, man fäster blicken ännu mer skärpt på Jesus Kristus, får uppenbarelse över synd som man inte ens visste att man hade, känner glädje och ny styrka och en vederkvickelse till ande, själv och kropp. Det vill jag ha mer av. De som vill låta detta gå dem förbi, får göra sitt val. Allt ska ske av fri vilja.
      Tack för ditt inlägg. Välkommen tillbaka.

      Radera
  2. Hej min kära vän!!! Jag tittar oxå på dom mötena så fort jag har mölighet. Fantastiska budskap och sanningar från Guds eget ord..Dessa möten har gett mej jättemycket.
    Ni som har kanal 10 sätt på tv eller kör genom datorn kopplad till TVn
    Guds välsignelse över er alla
    Ha en härlig söndag.
    kram från Marianne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marianne
      Ja, Amen säger jag till ditt inlägg! Vet du om att de nästa helg, vecka 41, ska sända från Arken när Jens besöker dem där. Då blir det väckelsemöten från måndag - till söndag! :-) :-) :-)

      Redan på Bibelns tid fanns det många som stod och såg på och hånade och varnade. Men lärjungarna fortsatte på sin väg och tack och lov för det, annars hade inte Jesus Kristus varit känd nu.
      Jag håller med dig om att jag inte har hört något som inte är enligt Bibeln ännu, Jens håller sig till Ordet fast han berättar på ett livligt sätt så vi ska få lättare att ta till oss och förstå.

      Apropå att Jens har varit med om förbön där stora under skett, så läste jag att någon kristen sagt att endast Jesus har uppstått från de döda!!! Har de inte läst sin Bibel? Hur var det med Lasarus? Hur var det med änkans son i Nain? Hur var det flickan som Jesus uppväckte? Jens har gång på gång intygat att endast Gud själv kan göra under, Jens själv är endast en tjänare som har ställt sig till Guds förfogande. Men människor som inte vill förstå, de kommer nog att fortsätta på sin negativa linje och döma även det som de inte själva har varit med på.

      Tusen kramar! Ha det välsignat gott!

      Radera
  3. Men vad bra att du skrev det Myrra . Jag visste inte att det skulle vara från Arken hela veckan. Det ska bli spännande.
    Ja jag håller med dej om att i bibeln finns det ju många ex- på människor som stod upp från döden=) Och Jesus är densamma igår, idag så och i evighet står det. Så jag förstår inte varför vi inte ska tro på det som Jesus själv utförde här på jorden.
    Och det är ju underbart om det även sker i våra dagar.
    Vi förändras Jesus aldrig står det i en sång.
    Ära vare Hans namn och GUD välsigne varje människa som vill väckelse och vill stå till Hans förfogande för att Hans verk ska ske i dessa dagar.
    Var välsignad
    Hälsningar Marianne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marianne
      Ja om jag har förstått allt rätt så är det som vanligt väckelsemöten mån - onsdag från Älmhult och sedan tar Arken över och Kanal 10 sänder möten med Jens Garnfeldt därifrån. Jag ser fram emot det med glädje.

      Amen till dina ord Marianne! Jesus är den samme idag, igår och i all evighet. Många har profeterat om väckelse som ska komma i över vårt land, från söder och svepa över landet ända upp till norr.
      Jag vill uppmuntra till läsning av ett brev från Stefan Jernstrand, det är han som spelar och sjunger så välsignat under väckelsemötena. Brevet har som överskrift: "BREVET TILL SVERIGE"! Det går inte att lägga in en länk här i kommentarerna men kopiera länken nedanför och klistra in den där du ska skriva webbadressen högst upp i webbläsaren så kommer du direkt dit. Brevet griper mig djupt. Gud välsigne dig Marianne. Kram!

      http://www.kanal10.se/bloggar/viewkanal10blog/kanal10-bloggen/2013/09/26/-brevet-till-sverige-

      Radera
  4. Är inte det här undebar och svar till många böner i tysthet och att leva in detta tid är en spännande liv och låt Herren använda oss all till samla folk till frälsning för Jesus blods skul och hjälp av den Heliga Anden, tack och med välsignelse over er alla ,be för oss från finland keijo södertälje

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Keijo
      Vad roligt att höra från dig! Ja det är en allvarlig tid vi lever i, det märker vi på många olika punkter. Det är så mycket strid också bland Guds folk, det läser jag på olika bloggar och tidningskommentarer. Då är det mycket bättre att göra som du skriver, att låta Herren använda oss för att visa vägen till frälsning för alla människor. När den Helige Ande är vår Hjälpare, så får vi god vägledning och hjälp.

      Tack för din hälsning! Jag önskar dig och dina nära och kära en riktigt fin Adventstid. Guds välsignelse över er! Jag ska be för er!

      Radera
  5. Har man Rodney Howard-Browne som förebild så bör man verkligen syna Jens extra noga.

    Min egen åsikt är att Jens är en fejk, en bedragare. Alltså är det inte heller någon väckelse.

    http://www.vaknasverige.se/2013/11/29/den-helige-andes-bartender-ber-for-jens-garnfeldt/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Andreas
      Välkommen till Fyrbåkenbloggen! Nej, jag är inte enig med dig i din åsikt. Jens Garnfeldt har Jesus Kristus som sin förebild och vi är många som har rannsakat oss och fått vårt fokus på Jesus Kristus stärkt sedan väckelsemötena startade.
      Önskar dig en riktigt välsignad Adventstid.

      Radera
  6. Hej alla syskon!
    Jag skulle vilja uppmana de kritiska människor som uttalar sig i olika media att åka till Älmhult och bilda sig en uppfattning själva. Där finns en sådan oerhört stark Guds närvaro att man knappt kan andas ibland. Jag har aldrig varit med om maken… har varit kristen i 36 år nu… Lyssnar man för mycket till all kritik tror jag man blir rädd och försiktig och därmed kan missa det Gud vill ge. Gud är definitivt å färde i Älmhult!! Kom och fyll på!!
    Hälsningar Syster Yster

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Syster Yster
      Tack för din kommentar! Det var jätteroligt att få en hälsning från någon som har varit på plats. Jag förstår att det är en underbar atmosfär, det syns så tydligt i människornas ansikten som finns med i mötena och det går rätt genom tv-rutan och hem till oss som tittar. Jag har själv fått uppleva mycket positivt sedan jag började lyssna till Jens Garnfeldt´s undervisning. Det leder till mycket rannsakning och eftertanke. Jag märker hur jag söker Guds ansikte i bön ännu mer intensivt och blir mer och mer medveten om sidor hos mig själv som jag har fått större fokus på och som jag er att jag behöver be Jesus om hjälp att rätta till.

      Gud välsigne dig Syster Yster och hoppas att du får möjlighet att vara med i fler möten på plats och fortsätta ta emot undervisning och välsignelse. Välkommen tillbaka! :-)

      Radera

Kommentar: