22 oktober, 2013

Billy Graham slår larm om Jesu återkomst…

Evangelist Billy Graham Billy Graham Evangelist

http://www.wnd.com/2013/10/billy-graham-sounds-alarm-for-2nd-coming/?cat_orig=us

Här följer ett kort sammandrag med fri översättning av ett reportage om Billy Graham. Du får läsa mer själv om du vill via länken ovanför.

Precis som Noa gjorde i forna tider, slår den världskända evangelisten Billy Graham 94 år,  larm om att Kristi andra ankomst är "nära" och tecken på slutet av denna tidsålder nu “närmar sig för första gången sedan Jesus gjorde dessa förutsägelser."
Tidigare denna månad, sa Israels premiärminister Benjamin Netanyahu i FN: s generalförsamling att "bibliska profetior håller på att förverkligas."

"Det finns en hel del att säga i Bibeln om tecken vi ska titta efter och när dessa tecken konvergerar till ett ställe kan vi vara säkra på att vi är nära," skrev Graham. "Och dessa tecken, enligt min bedömning, smälter nu samman för första gången sedan Jesus gjorde dessa förutsägelser. Världen har gått in i de sista dagarna.

Graham sa att han nu har en börda för att "slå larm till mänskligheten att omvända sig från sin synd ...

Inför den sista tiden är varningen tydlig: bered dig att möta din Gud - följt av rösten från den milda Herden som säger - "'Kom”!

En ny värld kommer, skrev Graham. Det paradis som mänskligheten förlorade i Edens lustgård kommer att återtas. Kristus kommer att övervinna det onda och upprätta sitt perfekta styre över hela skapelsen
"Men tills dess vill Gud ge alla en möjlighet att lära känna Kristus genom omvändelse och tro," skrev Graham. "Oavsett vad samhället säger, kan vi inte fortsätta mycket längre i havet av omoral, utan dom kommer. Vi befinner oss vid ett vägskäl, och det finns djupa moraliska frågor. Det är dags att återvända till biblisk sanning. "

 

Fyrbåken blinkar:

501

(Johannesevangeliet kapitel 3 vers 16.)

Ty så älskade Gud världen att Han gav den sin ende Son, för att de som tror på Honom inte skall gå under utan ha evigt liv.

2 kommentarer:

  1. Ja,det är många som känner i Anden att tiden är kort,att Jesus kommer.
    Vi lever verkligen i en fruktansvärd,men samtidigt spännande tid,när Bibelns Profetsior går i uppfyllelse mitt framför våra ögon.
    Herren kallar och drager många,upplever vi när vi är ute och särskilt Bönebarnen,har vi märkt.
    De som haft föräldrar/mor eller farföräldrar som har bett och de som varit med men kommit på avvägar,börjar nu komma tillbaka till Herren Jesus,Tack och Lov!!!
    Samtidigt pågår det ett stort avfall i det här landet,ibland etablissemanget och det är väldigt,väldigt sorgligt,men också det är ett tidstecken i sig...
    Men vi får fortsätta att verka för det sanna evangeliet tills Jesus kommer!!!

    Tack för det du delar,ha en fin och Välsignad fortsättning på höstveckan,
    ( eller ni kanske redan har fått snö hos dig? )
    STOOOR VAAARM HÖSTKRAM!!!

    SvaraRadera
  2. Hej Marguerite
    Tack för dina goda nyheter!!! Bönebarnen ligger varmt på mitt hjärta, och det var härligt att läsa det du skriver! Vi håller ut i bön för alla de som ännu inte kommit till tro och tror på SEGER i Jesu namn!

    Ha en välsignad vecka! Stor kram kommer tillbaka i retur till dig!!! :-)

    SvaraRadera

Kommentar: