29 oktober, 2013

Känner du dig svag och värdelös…?

I dag vill jag bara hälsa dig och mig med styrka från Guds eget ord. Fienden vill gärna få oss att tro att vi är totalt värdelösa och hopplösa för att få oss att ge upp vår tro. Men sanningen finner vi i Guds eget ord och det är den som vi måste hålla fast vid när de inre stormarna rasar. Ta till dig Guds ord och låt det sjunka in – ända ned i hjärtat, så det inte bara stannar i huvudet. Fyrbåken blinkar uppmuntran till dig idag.

Fyrbåken blinkar:

501

(Andra Korinthierbrevet kapitel 12 vers 9.)

Men Han svarade: “Min nåd är allt du behöver. Ja, i svagheten blir kraften störst. Därför vill jag helst skryta med min svaghet, så att Kristi kraft kan omsluta mig.

animaatjes-bloemen-en-natuur-62097

(Filipperbrevet kapitel 4 vers 13.)

Allt förmår jag genom Honom som ger mig kraft.

animaatjes-bloemen-en-natuur-62097

(5 Mosebok kapitel 31 vers 8.)

Och Herren är den som går framför dig, Han skall vara med dig, Han skall inte lämna dig eller överge dig. Du må inte frukta och inte vara förfärad.

animaatjes-bloemen-en-natuur-62097

(Psaltaren 9 vers 11, 12.)

Ty Han skall ge sina änglar befallning om dig, att de skall bevara dig på alla dina vägar. De skall bära dig på händerna, så att du inte stöter din fot mot någon sten.

animaatjes-bloemen-en-natuur-62097

(Sefanja kapitel 3 vers 17.)

Herren, din  Gud, bor i dig, en hjälte som kan frälsa. Han gläder sig över dig med lust, Han tiger stilla i sin kärlek, Han fröjdas över dig med jubel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: