11 oktober, 2013

Vårt rätta hem är Himlen…

Lyssna noga på texten och gläd dig åt det hem som väntar! Här på jorden kan det vara tufft på många olika sätt, men hemma i Himlen är det ingen annan än Gud själv som har bestämt hur det ska vara, inga människor kommer där att ändra på Hans planer för det Han har förberett för oss!

 

Fyrbåken blinkar:

501

(Romarbrevet kapitel 10, vers 9 – 11)

Ty om du med din mun bekänner att Jesus är Herre, och i ditt hjärta tror att Gud har uppväckt Honom från de döda, så skall du bli räddad.

Hjärtats tro leder till rättfärdighet och munnens bekännelse till räddning. Skriften säger ju: “Ingen som tror på Honom skall stå där med skam.

4 kommentarer:

  1. Myrra det är verkligen härligt med dessa "gamla" sånger. Tänk vad många som lyssnade på dessa härliga Minns du sången program som gick för några år sen. Jag tror att många mötte Jesus på grund av dessa.
    Nu vill jag önska dej en riktigt fin avslutning på veckan och en härlig helg
    Ha det så gott
    Kram från Marianne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marianne
      Ja, det är sant! Det är som om Guds Ande har lagt ner ett evigt värde i många av dessa sånger. De talar direkt till hjärtat och det händer något med oss när vi verkligen tar in texterna på allvar.
      Tack för din hälsning! Jag önskar också dig en välsignad, fin helg!
      Kram tillbaka!!!

      Radera
  2. Ja,det som är fött av Ande - är Ande!!!
    Tack,KRAAAM & Herrens rika Välsignelse!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marguerite
      Ja tänk så många sånger, särskilt de gamla väckelsesångerna, som man känner hur de griper tag i hjärtat på ett märkligt sätt. Det spelar ingen roll om texterna har hunnit bli ålderdomliga, kraften och smörjelsen över sångerna är den samma och de verkar gott!
      Jag sökte så mycket efter svenska texten till "I den sena midnattstimman" på Internet. Och vet du jag kom till en youtube-sida och trots att jag inte kände ingen namnet på de som sjöng, så tror jag säkert att det var du. Du sjöng den på norska och det var så välsignat. TACK!
      Många, många kramar till dig inför en ny vecka. Guds välsignelse!

      Radera

Kommentar: