20 januari, 2014

Håll ut i bönen…

Bönämnen smorda med olja

Minns du Förbönskvällen vi hade för länge sedan på Fyrbåken? Vi bad för olika böneämnen och speciellt för bönebarn och frälsning för de som ännu inte lärt känna Jesus.

Jag vill bara påminna dig om att jag inte har glömt bort böneämnena. Som du ser på bilden så är de förda tillsammans sedan de har blivit smorda med smörjelseolja från Jerusalem, och ligger med i böneburken. Du som behöver egen olja, kanske har du gåvan att be för sjuka? Då  finner du äkta smörjelseolja från Jerusalem hos Fyrbåken bok och present.

Det är viktigt att vi håller ut i bön och inte ger upp. Det är Jesus själv som har uppmanat oss till detta. Han säger också att om vi ber enligt Guds vilja – så ska vi också få det vi ber om – och det står i Guds ord att Herren vill att alla ska bli frälsta.

Så håll ut älskade vän – så många, många vittnesbörd kommer från människor som har blivit frälsta. Nästan ingen trodde på att de någonsin skulle bli frälsta. Men de hade någon som i sin närmaste krets, en mor-mor eller farmor, en far-far eller morfar, en mamma, pappa, syskon eller släkting eller vän, som var troende och som ständigt nämnde personens namn inför Gud och bad om frälsning och välsignelse över honom eller henne. Och undret skedde. En del av de hängivna bedjarna hann inte själva få uppleva undret utan kanske hann flytta före till himlen, men bönebarnet blev frälst och en gång möts de hemma i himlen och kan glädja sig åt bönesvaret!

Hemkomsten

Så ge inte upp! Kanske är det svåraste biten, att hålla ut i bön! Men det har stor lön med sig.

 Fyrbåken blinkar:

501

(Lukasevangeliet kapitel 11 vers 9.)

Därför säger jag er: Be, så skall ni få. Sök, så skall ni finna. Bulta, så skall dörren öppnas.

4 kommentarer:

  1. Tack kära Myrra för ditt uppmuntrande inlägg idag. Visst kan det kännas svårt och ibland nästan hopplöst när bönesvaren dröjer. Ändå vet vi ju att när vi ber om något efter Guds vilja så hör han oss och svarar på vår bön enligt sina löften. Därför får vi be om kraft att hålla ut i bönen.
    Önskar dej en riktigt fin vecka min kära vän
    Kramar från Marianne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marianne
      Ja, det är svårt att vara ihärdig, när det ibland känns som om Fadern är långt borta och vi inte ser något bönesvar. Men vi får peppa varandra att hålla ut och jag tror att när tiden är inne - då sker det största av alla under - när en människa blir frälst och räddad för evigheten :-)
      Hoppas att ni har det gott där uppe i norr. Önskar dig och familjen allt gott och Guds välsignelse! Kram, kram :-)

      Radera
  2. Ja,jag minns Förbönskvällen,,,tänk att du har kvar dem och att de får vila smorda i Böneburken i väntan på att de ska förvandlas till Tacksägelseämnen!!!
    Jesus kommer aldrig försent,det är vi som har svårt att hålla ut,så Tack för att du uppmuntrar oss till uthållighet i Bönen.kära Myrra!!!
    KRAAAM!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marguerite
      Ja, vi får peppa varandra att aldrig ge upp. Jag tror att när vi är riktigt nära målet, det är då det kanske tar emot som mest. Jag är tacksam att vi har varandra och kan styrka och uppmuntra varandra. Tack för alla gånger du har gjort det Marguerite, via dina ord och din sång och dina vackra bilder här på Internet. Gud välsigne dig rikligt och stor kram!

      Radera

Kommentar: