06 januari, 2014

Mirakulöst Jesus helande förstummar Israeler…

bön

Fri översättning och utdrag från artikel av nedanstående länk.

http://www.israeltoday.co.il/NewsItem/tabid/178/nid/24348/Default.aspx?hp=article_title

När Therese Daoud anlände till Tel Avivs Ichilov sjukhus med en stor cancertumör, sa läkarna att hennes enda chans att överleva var att amputera benet. Vad som hände under de följande månaderna har lämnat den medicinska personalen och nationen mållös.

"Om någon hade sagt till mig historien om vad som hände med Therese, skulle jag ha sagt att de är galna och skickat dem till ett mentalsjukhus" säger professor Yaakov Bickels, chef för den ortopediska-onkologi avdelningen på sjukhuset. "Men jag var där. Jag såg det med egna ögon."
Vad professorn såg beskrev han som en elakartad tumör "stor som en apelsin. "Biopsin visade en sarkom. "Det här är en av de mest aggressiva och skrämmande av alla cancertumörer," förklarade Bickels. "Med en tumör som har utvecklats till denna grad, var den enda behandling vi kunde erbjuda Therese att amputera benet."

"Jag var i chock när läkarna sa detta till mig" säger Therese, en högstadielärare i naturvetenskap. "Jag trodde att han pratade om någon annan. Men jag hade inget val. Jag började förbereda mig för livet med ett ben."

Therese skickade labbtester och röntgenbilder till USA för att dubbelkolla , men de kom tillbaka med samma prognos. Benet måste amputeras för att rädda hennes liv.
På operationsdagen,efter att ha väntat på sjukhuset i tre dagar, fick Therese veta att tiden på grund av "tekniska svårigheter" måste läggas om. När hon kom tillbaka till den nya tiden för  operation, och precis skulle rullas in till operationen fick hon höra det än en gång: "amputation måste skjutas upp." Den här gången var de kirurgiska enheterna otillgängliga på grund av ett antal akuta fall. Då fick Therese ännu ett annat datum för operation, och då hade hennes mamma blivit mycket sjuk, och Therese bestämde sig för att själv skjuta upp sin operationen för att ta hand om sin mor.

För de flesta av oss, skulle det ha varit otänkbart att skjuta upp en livräddande kirurgi. Inte för Therese. "Tre gånger fördröjdes operationen" sade hon . "Detta var ett tydligt tecken till mig från himlen att jag inte borde ha operationen." Israelisk tv visade bilder av Therese som bad i en kyrka i norra delen av landet.
"När hon berättade att hon hade beslutat att inte amputera benet, stod det klart för mig att hon snart skulle dö” sade Prof. Bickels . "Jag var ledsen för hennes beslut."

Tre månader senare, kom Therese med ett stort leende på läpparna, och gick utan hjälp in på Bickels kontor. "Vad har hänt med dig" frågade han?  "Jag bad" svarade hon.
Förstummad skickade genast Bickels Therese för en magnetröntgen, men resultaten var obestridliga. Cancer tillväxten hade sjunkit tillbaka kraftigt. "Det här kan bara inte hända" stammade professorn. "En ökning av detta slag kan inte avta så här."
Läkare och sjuksköterskor kunde inte tro resultaten, så de tog en till biopsi. Men till ingen nytta. Det fanns ingen cancer. Den hade helt lämnat hennes kropp. "Vi fortsatte kontrollera hennes prover om och om igen" sade en förvånad Bickels. "Vi kunde bara inte acceptera att cancern hade försvunnit utan någon behandling."


Israeliska nyhets-stationer har rapporterat om miraklet och alla erkänner att det är omöjligt att förklara vad som hände med Therese , annat än kraften i hennes tro.
Sjukhuspersonal och reportrar reste även till Therese hem för att leta efter någon annan förklaring. De smakade maten hon äter och kollade vattnet hon dricker, men det fanns ingen fysisk förklaring. De återvände med ett obestridligt, oundvikligt och mycket  obekvämt alternativ - att bön till Yeshua, (Jesus Kristus) - Israels Messias, läker fortfarande , än idag!

_________________________

 

Slut på översättning och utdrag från artikeln.

Här länken till artikeln:

http://www.israeltoday.co.il/NewsItem/tabid/178/nid/24348/Default.aspx?hp=article_title

Min egen kommentar:

Ge aldrig upp att söka Gud och Hans hjälp i Jesu namn. Ibland väljer Gud att ta hem sina barn till sig för att hela dem fullständigt, men i andra fall sker helanden som svar på bön. Därför ska vi aldrig ge upp utan frimodigt komma i bön inför vår Fader i himlen med alla våra behov – sedan får vi lämna utgången till Honom som älskar oss mest av alla. Han vet den bästa vägen.

Fyrbåken blinkar:

501

(Hebreerbrevet kapitel 4 vers 16.)

Låt oss därför frimodigt träda fram till Nådens tron för att få förbarmande och nåd i den stund då vi behöver hjälp.

4 kommentarer:

  1. Vilket fantastiskt vittnesbörd Myrra...
    Vet du när jag hade läst detta så kom en underbar lovsång i mina tankar..
    Det är flera verser men jag skriver ner en del av den här
    "så stor är vår Gud, sjung med mej så stor är vår Gud
    Ja alla ska se hur stor Gud är.

    Hans namn är över allt värdig allt vår lov
    vi ropar ut vår Gud han är stor"

    Kram från Marianne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marianne
      Åh, den sången älskar jag så mycket! Så ljuvligt att få sjunga den och känna hur hjärtat fylls av tacksamhet till vår Gud! Hoppas att ni har det gott så här i början på den nya året. En stor kram till dig min vän.

      Radera
  2. Jag håller med Marianne - Vilket fantastiskt vittnesbörd!!!
    TACK,Jesus!!!

    Önskar dig fortsatta,fina och Välsignade dagar på det nya året!!!
    KRAAAM!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marguerite
      Så härligt när vi får läsa om under och mirakler som skett i Jesu namn, när till och med professorer på onkologen står helt förstummade! :-) Tack Jesus!
      Ha det fortsatt gott du också Marguerite! Stor kram och Guds välsignelse!

      Radera

Kommentar: