12 februari, 2014

Jordbävning kan ha skapat Jesus-duk…

Turinsvepningen har anklagats för att vara en medeltida förfalskning. Nu visar det sig att linneduken visst kan härstamma från Jesu tid. Det berömda avtrycket som sägs föreställa Kristus efter korsfästelsen kan ha skapats av en jordbävning.

Läs mer och se bilderna genom att klicka på länken nedanför!

http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/jordbavning-kan-ha-skapat-jesusduk/

Fyrbåken blinkar:

501

(Joh. 11:40.)

Jesus sade till henne: “Har jag inte sagt dig att om du tror, skall du få se Guds härlighet?

6 kommentarer:

  1. Frid,kära Myrra!!!
    Jordbävningen skedde ju när Jesus dog på Golgata,himlen förmörkades och förlåten i templet rämnade uppifrån och ner,mm.och då var inte Jesus svept och begravd än...
    Jag tror snarare att avtrycket kommer från Uppståndelsekraften i så fall...
    Tack för allt spännande och intressant som du delar!!!
    KRAAAM och Herrens Välsignelse!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marguerite
      Kanske de menar att det var ytterligare en jordbävning senare? Jag ska hålla utkik efter uppföljande artiklar ifall de hittar mer intressant. Det kommer så många arkeologiska upptäckter nu som stärker Bibelns ord och det den säger. Det märks att det drar ihop sig! :-)
      Stor kram på Alla Hjärtans Dag! Guds välsignelse!

      Radera
  2. Hej. Jordbävning. Är det samma jordbävning alltså som sägs ha varit när Jesus dog?...

    /

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Andreas
      Jag är inte riktigt säker på hur de menar. Men det var intressant att läsa och jag ska ta reda på mer om detta så kanske jag kan återkomma längre fram.
      Det händer mycket nu i Mellan Östern och det talas allt mer om Jesus Kristus. Jag tror att det är en mening i Guds plan allt som händer.
      Ha en riktigt fin Alla Hjärtans Dag, Andreas!

      Radera

      Radera
    2. Hej igen. Jag läste väl igen på DN länken där; tyckte det var redigerad text? uppdaterad text? en vetenskapare som säger emot deras anspråk längre ned i texten, eller som tvivlar på deras idé. nåväl. Eller så kanske det var jag som är senil nog att inte läsa noga nog.

      Förresten. Det kanske var ett försök att attackera den bibliska historien, denna idé, artikeln. Att säga att det inte finns nåt mystiskt med det hela liksom, utan en "vanlig" jordbävning liksom.


      /Hej då

      Radera
  3. Hej igen Andreas
    Den senare delen av texten är intressant för man ser att de med teknikens hjälp vill ha bekräftelse på sina arkeologiska fynd. Jag tycker mig märka mer och mer att det är som att Gud låter det ena efter det andra komma i dagen för att sätta fokus på Jesus Kristus. Det är en spännande tid vi lever i Andreas.
    Ett hjärta till dig - på Alla Hjärtans Dag! Ha det gott!

    SvaraRadera

Kommentar: