21 april, 2014

Snart är sommarkonferenserna här…

löttorps campings tältet

Värmen är här och blommor och fågelsång gläder oss redan. Snart är det dags för alla sommarkonferenser som så många ser fram emot. Att få kombinera semester med att samtidigt få lyssna till undervisning och få andlig mat, sjunga lovsånger och umgås med andra kristna, blir till värdefulla minnen när hösten och vintern kommer.

Jag vill påminna dig om våra märkes t-shirts från USA som är så omtyckta. Materialet är skönt och lätt att bära under sommaren och det är bra kvalité. De är krympta i förväg så de ska inte krympa mer i tvätten. Ta en titt på mått-tabellen som finns bredvid varje t-shirt, eftersom de amerikanska storlekarna är lite större än de svenska.

Jag minns innan jag var frälst men fortfarande en sökare, hur mycket det betydde för mig att se människor som frimodigt bar tryck om Jesus på sina kläder. Jag upplevde att det var som ett signum för dem på något sätt att de hade testat och insett att de funnit sanningen och aldrig ville byta bort Jesus mot något annat. Själva handlingen att de visade sin övertygelse så öppet, grep mig djupt och hjälpte mig att närma mig Jesus ännu mer. Kanske du också vill vara en som med frimodig övertygelse ska visa alla på vem du tror den här sommaren!

Så önskar jag dig en fortsatt fin vår och sommar! Jesus är uppstånden och äger ALL makt – i himlen och på jorden!

1338

Fyrbåken blinkar:

11

(Jesaja kapitel 6 vers 8)

Och jag hörde Herren tala, och Han sade: “Vem skall jag sända, och vem vill vara vår budbärare?” Och jag sade: “Se, här är jag, sänd mig”.

 

 

Välkommen till vår kristna presentbutik, Fyrbåken bok och present!

 

 

12 kommentarer:

  1. Visa på vem du tror på, med ditt liv. Inga onda ord, inga onda handlingar, inga onda tankar. Bara goda ord, bara goda tankar, bara goda handlingar, Ja, fylld med den Helige Ande och kraft. Då blir en t-shirt överflödig. Den kan man ha på sig, medan man har ondska i tankarna...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anonym
      Det är gott med de goda tankarna, goda orden och goda handlingarna. Men du kan inte prata med alla okända och du kan inte dela dina tankar med alla okända. Med en t-shirt som vittnar om Jesus går ett budskap om Jesus ut. Vem vet hur många okända som läser budskapet på t-shirten under dag? Den som bär t-shirten kanske sitter på ett kafé, är i matbutiker, i tunnelbanan, m.m. Många kan få sina tankar vända mot himlen utan ett ord när de ser på den kristna texten. Det är så det är tänkt med de tryckta budskapen.

      Köp dig en t-shirt du också, då kan du hamna i många goda samtal där du får möjlighet att dela dina goda tankar med andra. :-)
      Ha en fortsatt fin vecka.

      Radera
  2. En t-shirt vittnar inte om Jesus, men våra liv gör det, när han uppenbarar sig i vårt kött och lever i oss. När vi dör bort från oss själva, kan Kristus livet stråla fram. Det kan inte en text på en t-shirt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anonym
      Jodå. En T-shirt med ett kristet tryckt budskap vittnar också om Jesus. Vi har många olika sätt att evangelisera på och visa på vem vi tror. Huvudsaken är att vi berättar om Jesus. Det kan ske på många olika sätt. Fortsätt du att göra på det sätt som du tycker blir bäst.
      Så önskar jag dig en fin och välsignad dag.

      Radera
  3. Tack så mycket. Det skall jag göra. Följa Lammet, där det går, och dö med honom. Gud välsigna dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Lars
      Ett mycket gott val du har gjort Lars! Gud välsigne dig.

      Radera
  4. Tack, det skall jag göra. Följa Lammet där det går och dö med honom. Alltid korsfäst, inte leva själv. Full av glädje och frid. Gud välsigne dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anonym
      Ja, tillsammans med Jesus får vi frid mitt i livets stormar. Vägen är inte alltid lätt men tillsammans med oss går Han som förmår leda oss både genom dalen och upp på höjden. Fröjd i Herren är vår starkhet :-)
      Ha det gott i helgen

      Radera
  5. Hej Myrra....saknar dina upplägg här men förstår ju att du har mycket att göra. Jag önskar dej en välsignad helg..
    kram från marianne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marianne
      Ja det har inte blivit många upplägg men det ska bli bättre :-) Efter att jag just avslutat processen med momsdeklaration och vanlig deklaration så tar en annan process mycket tid, det är tillverkningen av "Festen-korset". Två tillverkare har hittills misslyckats med att utföra designen så det blir bra, nu diskuterar jag med en tredje tillverkare. Men de har 40 års erfarenhet så jag tror att de kommer att lyckas bra om de nu vill åta sig jobbet.

      Hoppas att du har det bra även om det är en kylig försommar. Regnet behövdes, i alla fall här uppe i Värmland, men snart kommer den goa värmen.
      Önskar dig och familjen en riktigt fin helg och Guds välsignelse, Marianne! Många kramar!

      Radera
  6. Hej på er alla in trons välsignelse idag igen och uppelava glädje och himmel in oss och gå viadre med väg till störe upplevelse och saker med Jesus och veta att det bäst har inte än kommit, tack med välsignelse ,keijo södertälje

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Keijo
      Tusen tack för din hälsning! Ja så sant som du skriver Keijo. Varje dag är ny tillsammans med Jesus och det är välsignad vandring tillsammans med Honom. Och det bästa har vi kvar! :-) Önskar dig och familjen Guds välsignelse!

      Radera

Kommentar: