25 maj, 2014

Underbar Mors Dag hos sonen…

Blev hämtad utanför dörren, bjuden på jättegod middag med efterrätt och kaffe. Suttit ute och hört på fågelsång och njutit av alla dofter från skogen och liljekonvaljerna intill uteplatsen.

Glenns liljekonvaljer på  tomten vid sidan om huset

Fick provlyssna hans nya Yamaha-högtalare. Högtalare överallt, på sidan av tv:n ovanför tv:n, framför tv:n…. och superbas… Det var ljuvligt att lyssna på Larz Kristerz och speciellt att få njuta av Trond Korsmoes suveräna bas spelande! Vi spelade så högt att basen vibrerade i hela huset – det var helt ljuvligt!!! Själv bor jag i lägenhet som är lyhörd, så för att inte störa grannarna så lyssnar jag alltid på musiken via hörlurar. Men sonen har egen villa och kan spela så högt han vill. Så det var bara att passa på att njuta fullt ut.

morsdag hos glenn

Fick underbara blommor och liljekonvaljer. Jag är så tacksam över dagen och går med ett leende på läpparna nu flera timmar efter hemkomsten.

Tack Glenn och Britta och Svea Ler

 

Fyrbåken blinkar:

111

(Ordspråksboken kapitel 16, vers 3)

Befall dina verk åt Herren, så har dina planer framgång.

 

Välkommen att hälsa på oss i den kristna presentbutiken på Internet, Fyrbåken bok och present.

www.fyrboken.se

6 kommentarer:

  1. så härligt att läsa att du haft en underbar Mors dag))) Och vilka vackra blommor! Jag har också haft en fin dag. Alla barnen med familjer har varit här. Har också fått jättefina blommor.. och jättegod tårta..Och dom fick en god middag=) Önskar dej en fin vecka min kära vän.
    Massor med kramar från din vän i norr=)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej min vän i norr :-)
      Vad härligt att höra att du har fått vara tillsammans med alla barnen och njutit av Mors dag. Man blir så tacksam till Gud för barnen och att få vara tillsammans med dem.
      Önskar också dig en välsignad vecka! Nu är det så varmt och gott och det är bara att njuta av den svenska sommaren :-) Kraaaaam!

      Radera
  2. En sådan underbar dag du fick Myrra. Det är du värd. Hade själv så gott med min familj. Kvällen avslutades med en ljuvlig promenad runt den spegelblanka sjön medan göken gol i de sista aftonsolens strålar :) Och det är sant det du skriver, att vi får befalla alla våra verk åt Herren. Önskar dig en ny och riklig välsignad vecka. Kramar till dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Annika
      Så roligt att höra om också din fina dag. Tänk att få höra göken, det var länge sedan för min del. När jag och Håkan tillbringade somrarna på Öland så hörde vi alltid göken i maj. Något som jag också saknar oerhört mycket är Koltrastens sång. Det vackraste jag vet av fågelsång. Därefter kommer lärkan, näktergalen och staren :-) Önskar dig många härliga promenader i Guds underbara natur. Jag vet hur mycket du älskar naturen och att få göra långa vandringar. Tack för alla fina kort du har delat med dig av på dessa turer :-)
      Önskar dig en vecka fylld med välsignelse från himlen. Stor kram!

      Radera
  3. Jamen,det verkar som att du hade en jättefin Mors Dag,kära Myrra!!!
    Det var du VÄL värd!!!
    Vilken underbar uteplats med så mycket Liljekonvaljer och Blommorna som du fick var verkligen vackra!
    Jag förstår att det blev en sådan där dag som man kommer att minnas på ett speciellt sätt...
    Ha nu en fortsatt fin,ny och Välsignad vecka!!!
    KRAAAM!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marguerite
      Tack för din hälsning :-) Hoppas att du har det gott tillsammans med hela familjen. Det är så vackert nu och sommaren är redan här! Ni har väl tagit ut hojarna redan kan jag tro och gjort premiärturen? Så gott för er som har villor den här tiden, när många grillstunder och gemenskap i trädgårdarna väntar. Det är så vackert i vår natur, sjöar som glittrar av miljontals diamanter, blommor som överträffar varandra i skönhet, fräsch grönska och ljuvliga dofter och fåglarnas lyckliga serenader :-) Tänk vad Gud talar till oss via sin skapelse!
      Önskar dig en härlig sommarvecka och Guds välsignelse! Kramar! :-)

      Radera

Kommentar: