14 augusti, 2014

Den största tryggheten…

jesus

En hälsning till dig som vet med dig att du har tagit emot Jesus i ditt hjärta. Du behöver inte tillhöra en församling – även om det är det bästa. Det viktiga är att du har ditt klart med Jesus – har talat med Honom, bett om syndernas förlåtelse och bett Honom flytta in i ditt hjärta som din Herre och Befriare.

Har du gjort detta så grattis till ditt bästa beslut någonsin. Fortsätt sedan att varje dag tala med Jesus som du talar med en nära, kär vän. Ha en relation med Honom och var säker på att Han hör dig, även om inte din känsla säger dig att så är fallet. Kämpar du med något särskilt, be om hjälp med det. Har du misslyckats och vet med dig att du har syndat mot det som Guds ord säger, be om förlåtelse och vandra vidare tillsammans med Jesus. Men lämna Honom aldrig, släpp aldrig Hans hand! Han finns där även om Han ibland tiger stilla i sin kärlek till dig.

Jag vill påminna dig om detta idag, just därför att tiden drar ihop sig och vår värld blir allt mer ond, fylld av hat och våld. Fienden (satan) gör allt för att lura oss att tro att Jesus har övergivit oss, att vi har blivit lämnade för att vi inte höll måttet. Men påminn dig då bara om Guds eget ord från Bibeln, det kan du lita på. Så här säger Hebreerbrevet 13 vers 5 - 6:

Gud själv har sagt: “Jag skall aldrig överge dig, aldrig svika dig, och därför kan vi tryggt säga: Herren är min hjälpare, jag skall aldrig frukta.

Läs Fyrbåkens blinkning i dag och ta det bibelordet till dig som en sköld av tro som får fiendens pilar att falla till marken när han siktar på dig. Läs långsamt och ta varje ord till ditt hjärta och tänk på vad du läser.

Det är din fulla vapenrustning!!!

 

Fyrbåken blinkar:

111

(Efesierbrevet kapitel 6 vers 10 – 18)

Guds rustning

Hämta nu styrka hos Herren, av Hans oerhörda kraft. Ta på er Guds rustning, så att ni kan hålla stånd mot djävulens lömska angrepp. Ty det är inte mot varelser av kött och blod vi har att kämpa, utan mot härskarna, mot  makterna, mot herrarna över denna mörkrets värld, mot ondskans andekrafter i himlarymderna.

Ta därför på er Guds rustning , så att ni kan göra motstånd på den onda dagen och stå upprätt efter att ha fullgjort allt. Stå alltså fasta, spänn på er sanningen som bälte och sätt som skor på era fötter villigheten att gå ut med budskapet om fred. Håll ständigt trons sköld framför er, med den skall ni få den ondes alla brinnande pilar att slockna, och grip frälsningens hjälm och Andens svärd, som är Guds ord. Gör det under åkallan och bön och be i er ande varje stund.

 

 

Välkommen att hälsa på oss i vår kristna presentbutik, Fyrbåken bok och present.

4 kommentarer:

  1. Tack för att du påminner och styrker oss med detta underbara Evangelisationsinlägg och Ord i dag,kära Myrra!
    Vi må alla hålla fast det vi har, så att ingen tager Kronan ifrån oss.
    Det är så viktigt att ha sin sak klar med Jesus !
    Och sina medmänniskor,
    så långt det kommer an på oss själva.
    Tiden är kort, snart är Han här och det kan bli försent att kanske göra någonting som man borde ha gjort...
    Vi får hålla oss så tätt intill Jesus,som det bara går!!!

    Herren Välsigne dig!
    KRAAAM!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marguerite
      Ja så sant som du skriver, vi får hålla oss tätt intill Jesus, där är vi trygga! Tänk så fort tiderna ändrar sig, för tillfället ser jorden ut som en krutdurk, med våldsamheter som sprider sig som en löpeld över vår värld. Folkslag mot folkslag inom samma länder och irritationer och hot och krig länder emellan. Precis som Jesus har förutsagt att det ska bli i den sista tiden. Han berättade också om förföljelsen mot de kristna som vi ser mitt framför våra ögon. Nu skriver man bokstaven "N" på dörrposten till husen där de kristna bor. "N" som i Nasarée, som Jesus var. De får välja på döden eller att avsäga sig sin tro.... så långt vi har kommit.
      Önskar också dig Guds rikaste välsignelse min vän! Kramar :-)

      Radera
  2. Underbart fint skrivet Myrra. Ja vi får aldrig glömma bort att Jesus alltid är med oss hur vi än känner oss. Tack för denna påminnelse! I denna otrygga värld där krig och hat verkar finnas snart överallt. Det är hemskt att läsa om alla speciellt nu i Irak som blir tvingade att avsäga sej sin tro. Må Herren ge dem sin kraft att hålla ut i tron. Vi kan nog aldrig förstå hur hemskt dom måste ha det nu.
    Var välsignad kära Myrra i allt vad du gör. Kram från Marianne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marianne
      Ja, det har blivit en stark utbredning av ondska i världen. Allt sker så fort nu, som om hela jorden har blivit en krutdurk där det hotar att explodera oroligheter med våld och anarki. Så gott Marianne att vi har Jesus som vår trygghet. Men jag önskar så hett att fler ville söka sig fram mot Honom. Vi fortsätter vår bön för alla som inte har funnit den vägen ännu. Vi ber att de som söker ska finna!
      Sänder en stor kram Marianne! Gud välsigne er, hela familjen.

      Radera

Kommentar: