20 november, 2014

Profetian från Valdres i Norge....

Profetia om tredje världskriget, Jesu återkomst m.m.


Den kända och mycket uppskattade predikanten Emanuel Minos, fick hembud natten mellan den 14 och 15 november 2014. Han var en av de predikanter jag helst lyssnade till, jag ägde ett stort förtroende för honom. Jag påminner mig nu om att han uppmanade oss att sprida den gamla profetian som han fick av en 90 år gammal dam i Valdres, i Norge. Det var på 60-talet han fick den och just då ansåg han den vara så extrem att han kände inte att det var möjligt att offentligt presentera den. När du läser profetian här längre ner i bloggen, så tänk på hur allt såg ut på 60-talet, så förstår du varför Emanuel Minos tyckte att det hon sa verkade extremt. 

Han bad oss alla att sprida denna profetia till så många som möjligt. Här nedanför kan du läsa den igen och jag påminner än en gång om, tänk på att det var redan på 60-talet den gamla damen uttalade sin profetia. 
Profetian finns publicerad i Tidskriften Flammor, Holger Nilsson.



En kvinna i Etnedal, Valdres fick 1968 en syn som handlar om framtiden, Jesu återkomst, det tredje världskriget och tiden som skulle föregå detta kriget. Den kände predikanten Emanuel Minos berättade på ett möte i Malmö om denna syn.
 
"Jag hade kallelse att besöka en dal i Norge som heter Valdres och det var statskyrkan som inbjöd mig. Jag besökte den ena lutherska kyrkan efter den andra och så kom jag till en i Valdres och där var det en gammal kvinna. Det var 1968, lägg märke till årtalet. Hon var 90 år den gången men fullständigt klar. 
När mötet var över så kom hon till mig och så säger hon så här: 'Jag har fått se en syn, jag har sett när tiden inför Jesu tillkommelse är och vad som ska ske, och när det tredje världskriget bryter ut. Vill du skriva ner det?' Jag skrev ner det i fyra avdelningar. När jag hade skrivit ner det och tittade på det, så sa jag till mig själv: Detta kan inte läsas upp i en offentlig församling, det går icke. Så jag lade ner det i min byrålåda och där har det legat i alla år och blivit gult.

Så skall jag göra i ordning, kasta gamla saker. Ni vet hur det är, när man samlat på saker och ting i många år och jag hittade det efter många år, inte alltför länge sedan (1993), och jag läser det igen och jag häpnar. Åren har gått, men jag häpnar. Jag frågade i kyrkan: 'Den här kvinnan, vad för slags kvinna är det? O, hon är pålitlig, hon är inte svärmisk', sa de, 'hon är inte så där överandlig. Hon är oerhört pålitlig.' Hon sa till mig: 'Jag har aldrig sett en syn förut, detta är den enda syn jag fått och det enda budskap jag har fått på det här sättet'. Här är synen som den 90-åriga kvinnan berättade för Emanuel Minos 1968:

Fred och nedrustning
"Jag fick se världen som en karta som blev upprullad framför mig. Jag såg Europa - land efter land. Jag såg Skandinavien och jag såg Norge. Jag såg vissa saker som skulle ske strax innan Jesus kommer tillbaka (och församlingens tid är slut) och strax innan den stora olyckan bryter lös över människorna. En olycka som vi aldrig tidigare har upplevt maken till.
 
Innan Jesus kommer tillbaka och det tredje världskriget bryter lös, blir det en tid med avspänning som vi aldrig förr har haft. Det blir fred, och freden kommer att vara länge. Under den fredsperioden blir det avrustning i många länder, också i Norge. Det tredje världskriget kommer att starta på ett sätt som ingen hade väntat och från ett oväntat håll, och vi är lika oförberedda som vi var 9 april 1940.".

Ljumhet och avfall i kristenheten

"Jag såg att det kommer en ljumhet utan motstycke bland kristna. Ett avfall från sann och levande kristendom. De kristna kommer inte att vara öppna för rannsakande förkunnelse tiden före Jesu återkomst. De kommer inte att lyssna om synd och nåd, lag och evangelium, bot och bättring. I stället kommer en annan slags förkunnelse, en slags lyckokristendom. Det gäller att bli framgångsrik och nå fram. Det handlar om materiella saker, på ett sätt Gud aldrig hade lovat det. Kyrkor, frikyrkor och bönehus blir mer och mer tomma. I stället för en förkunnelse om att ta sitt kors och följa Jesus, blir det underhållning, konst och kultur, där det skulle vara väckelse, nöd och omvändelsemöten. Detta kommer att ske i stor utsträckning strax innan Jesus kommer tillbaka och olyckan bryter lös över oss."

Moralupplösning i samhället
"Det blir en moralupplösning som Norge inte har sett maken till. Folk kommer att leva som gifta utan att vara gifta. Det blir stor orenhet före äktenskapet och det blir mycket otrohet i äktenskapen. Ja, också i de kristna äktenskapen gör sig otroheten gällande och de blir upplösta. Också perversa synder, synd mot naturen, börjar att utbredas, och de blir till och med godtagna i kristna kretsar. Strax innan Jesus kommer tillbaka kommer det att visas TV-program som vi aldrig tidigare har upplevt. TV kommer att bli fylld av ett våld så hemskt att det kommer att lära folk att mörda och ta kål på varandra, och det blir otryggt att gå på gatorna. Folk kommer att ta efter det de ser och det kommer inte att bara finnas ett utbud på TV, utan massor av utbud. Det kommer att bli precis som vi har det på radion. Vi kommer att kunna skruva in det ena programmet efter det andra, och det kommer att vara fyllt av våld och folk kommer att ha detta som underhållning. De värsta tänkbara scenerna av mord och våld mot varandra kommer att visas och detta kommer att sprida sig i samhället. Det kommer att visas samlagsscener. De mest intima saker som sker i ett äktenskap kommer att visas i rutan. Det kommer att ske och du (riktat till Emanuel Minos) kommer att se det uppfyllas. Lagar som vi nu har kommer att brytas ner och det mest osedliga kommer att visas mitt framför våra ögon."

Invandring och det tredje världskriget
"Folk från fattiga länder kommer att strömma in i Europa. De kommer också till Skandinavien och Norge. Folk kommer att ogilla att de är här och kommer att vara hårda mot dem. De kommer mer och mer att bli behandlade som judarna blev innan kriget. Då är måttet för våra synder nått. Detta kommer att ske strax före Jesu återkomst - och det tredje världskriget bryter lös.
 
Kriget börjar först som en liten konflikt, en obetydlig konflikt. Men den slutar inte. Den tilltar och breder ut sig. Till slut utvecklar det sig till ett stort krig. Mot slutet av det stora kriget blir fruktansvärda vapen tagna i bruk, bland annat atomvapen. Luft, jord och vatten blir förgiftat och ödelagt. Luften kommer att bli så förorenad att det är omöjligt att andas den, och det kommer att drabba flera kontinenter, Amerika, Europa, Japan, Australien - de rika länderna.
Vattnet kommer att förstöras. Vi kan inte bruka jorden där. Resultatet blir att en liten rest blir kvar. De som finns kvar i de rika länderna kommer att försöka fly till de fattigaste länderna, som inte är skadade, men de kommer att behandla oss som vi har behandlat dem och inte vara så villiga att ta emot. Jag är glad att jag inte får uppleva detta, men när tiden närmar sig, måste du ta mod till dig och resa runt och varna och berätta för folket detta som jag har sett."


     


Välkommen att titta in i vår kristna present-butik på Internet, Fyrbåken bok och present!

16 kommentarer:

  1. Ja jag läste profetian. Men det där om att folk skulle ogilla invandring, det ser jag nog inte, snarare tycker jag att de flesta Svenssons säger sig vara för invandring; däremot kanske såna som jag är mer emot invandring.

    Men det där om moralen i samhället kan jag nog se bättre, t.ex. kanske att det är mycket omoral på TV och så.

    /

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Andreas
      Ja kanske det kommer att bli mer motstånd framöver angående invandringen än det är nu. Moralen har ju verkligen gått åt fel håll och inte har det lett till det bättre heller.

      Det verkar som att vi är långt framme i denna profetia från den gamla damen. När jag hör om den lilla konflikt som kan vara en stubin för tredje världskriget så kan jag inte låta bli att tänka på Ukraina. Vad tror du om det Andreas?
      Trevlig kväll.

      Radera
    2. Hej igen. Ja, jag vet nog inte, det där med Ukraina, om det är nåt med det eller inte.

      En del säger att den globala terrorismen är tredje världskriget eller? Eller om jag missförstått det där. Å andra sidan kanske det finns folk som säger både det ena och det andra.

      /

      Radera
    3. Hej Andreas
      Nej, vad som kan bli gnistan för det tredje världskriget är precis som du skriver, inte lätt att begripa sig på. Jag frågar mig ändå om det skulle kunna vara Ukraina som ställer till med det tredje världskriget eftersom man snart inte vet vad Ryssland tar sig till efter att deras ekonomi smulas sönder av sanktioner och Putins vrede och frustration mot västvärlden ökar märkbart. Hans närvaro har ökat kraftigt kring oss och kring våra grannländer och hans uttalanden har varit mycket skarpa. Ja, vi får se vad som händer.

      Den globala terrorismen är ju också något som är så fruktansvärt hemskt. Om detta skulle breda ut sig och komma ur kontroll så vet man inte vad som händer, tydligen finns det sovande celler i många olika länder. Vilken fruktansvärd utveckling det har blivit!
      Du får ha en fin dag och kväll Andreas.


      Radera
  2. Ja, det är mycket underhållning i församlingarna. Lite syndanöd, på grund av att ordet inte förkunnas, så som det är. Man säger direkt att: man dömer, när Guds Ord träffar en öm punkt. Därav kristet förfall och underhållning ibland oss. /Stig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Stig
      Kanske har vi blivit för rädda för att människor ska drabbas av syndanöd, men det är ju faktiskt syndanöd som ska till! Det kan leda till räddning, när man verkligen känner sig stå inför faktum att man är en syndare - och vill göra något åt detta, genom att vända om och att be Jesus om förlåtelse och få ta emot förlåtelse och nåd.

      Radera
  3. Nåden behöver vi innan vi syndar, så vi inte syndar. Det är hjälp i rätt tid. Missförstånd på denna punkt är vanlig och leder till förfall och omoral bland troende. /Stig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Stig
      Nog behöver vi Nåden efter att vi har syndat, om inte det vore så då skulle kanske ingen syndare våga gå fram till Jesus och be om syndernas förlåtelse. Kanske är det så att du och jag talar om olika former av tro. Jag vänder mig nästan alltid till människor som ännu inte har kommit till tro, människor som ännu inte har tagit det avgörande steget att ge hela sitt hjärta till Jesus och bli ett Guds barn. Kanske talar du om redan troende människor, men vi är fortfarande beroende av Nåden - varje dag! För Guds ord säger att ALLA har syndat och gått miste om härligheten från Gud, och utan att ha förtjänat det blir de rättfärdiga av Hans Nåd, eftersom Han har friköpt dem genom Kristus Jesus. (Romarbrevet kapitel 3, vers 23)

      Men jag tror jag förstår hur du menar. Att vi inte ska "synda på Nåden", inte göra som vi själva önskar bara för att vi vet att det finns Nåd och förlåtelse att få. Så får det ju inte vara, men Gud ser till hjärtat och vet när vi är uppriktigt förtvivlade och ledsna och behöver Hans förlåtelse för att orka ta oss vidare.
      Ha en fortsatt fin dag.

      Radera
  4. När vi syndar, är vi inte under nåden. Att vara under nåden, betyder alltså alltid lydnad imot Kristus. Om den rätta tid var efter vi syndat, är ju Kristi verk betydningslöst. /Stig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Stig
      Nej det stämmer, vi är inte under nåden när vi syndar. Men när vi HAR syndat - DÅ är vi beroende av Nåden! :-)
      Fortsatt fin kväll

      Radera
  5. Förlåtelse och nåd, är väl två helt olika saker? Eller förstår jag dig fel? /Stig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Stig
      Jag skulle vilja uttrycka det som så att Guds Nåd är när vi får ta emot oförtjänt förlåtelse. Gud ser till vårt hjärta, Han vet alla bakomvarande orsaker till att vi har handlat på ett visst sätt. Människor kan döma varandra hårt. Men Gud har Nåd i beredskap för oss när vi behöver förlåtelse. Jag vet inte hur jag ska förklara det på ett annat sätt. Hoppas att du förstår hur jag menar.
      God kväll önskar jag dig.

      Radera
  6. Profetian från Valdres syns ofta tydligt ibland oss. Våra egna förklaringar går före Guds Ords sanning. Därför så mycket synd och omoral i församlingarna. Sorgligt. Men än är det möjligt att följa vår Mästare. När bruden är upptagen till himmelen, blir det en svår tid. /Stig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Stig
      Kan du förklara lite närmare vad du menar med våra egna förklaringar? Tror du inte alls på profetian från Valdres eller vilka förklaringar är det som går före Guds ords sanning?

      Radera
  7. Guds Ord skall vi tro, helt och fullt. Vad som profeteras runtomkring, finns det mycket att ta lärdom av. Att tro på allt som profeteras är helt fel. En gott svar, är: Det skall bli intressant att se...
    En kristen person kom till mig och försvarade mångifte, eftersom det var synd om krigets änkor. Bibeln säger nåt helt annat. Människan är duktig på att förklara, till sin egen fördel och undergång. /Stig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Stig
      Där är vi helt eniga, man måste pröva allt, också profetior! Här i denna profetia har vi ju 46 år att se tillbaka på vad som hittills har hänt av damens profetia. Pröva allt och behåll det goda! :-)
      Trevlig Lördag

      Radera

Kommentar: