31 januari, 2015

Elvis - If That Isn't Love


Underbar låt med en text som frågar "Om inte detta är kärlek? " Du som ser den här videon, tänk då på att det slutade inte med att Jesus dog på korset. Det var bara början. Om Han hade velat hade Han kunnat kalla ner en mängd änglar som hade befriat Honom från korset omedelbart. Man han hade fötts till jorden av en enda anledning - att betala priset för dina och mina synder. Jesus fick tillbaka livet av sin Fader, precis som Han hade sagt. 

Jesus talade om att när Han skulle lämna jorden så skulle världens härskare komma. Världens härskare är satan, som gör allt för att dra oss människor till sig. Hans mål är att vi ska vända oss bort från Jesus, eftersom det är endast genom att ta emot Jesus, som vi kan bli räddade för evigheten. Satan känner mycket väl till Golgata och det blod som utgöts där. Han vet att detta verk som Jesus fullbordade där är vår räddning! Ingen annan KAN betala priset för vår synd. Vi kan inte betala det själva om vi så lät någon spika upp oss på ett kors. Att Jesus kunde bli detta offerlamm berodde på att Han var fullständigt syndfri, inte en endast fläck av synd fanns hos Honom. Och Han kom till jorden enbart för detta uppdrags skull. 

Världen har utvecklats till att bli mer och mer våldsam och hatisk. Det som Jesus lärde oss att hålla fast vid, håller världens härskare på att montera ner bit för bit.  Men glöm inte att det som ser ut som ett nederlag kommer att vändas i seger. Satan vet mycket väl att han inte har någon makt över Jesus! Det som Jesus lovade oss, det kommer också att ske! Så var frimodig och hållfast du som tror på Jesus. Och du som ännu inte är säker på att du har ditt eget klart med Jesus: Dröj inte längre! Tala med Jesus redan nu! Jag lovar att Han hör varje ord du säger och Han kommer att ta allt du säger på allvar! Våga lita på Honom! Han ÄR vår Räddare och Befriare! En dag är det slut på ondskan och det finns bara en kung - vår Fridsfurste, konungarnas Konung och herrarnas Herre! Då blir det frid och fred på jorden. Men innan dess kommer Jesus att göra upp med ondskan och det blir en fruktansvärd tid. Men än finns det tid att omvända sig. Fadern har sänt till oss den Helige Ande som vår Hjälpare och Vägledare, för att vi ska kunna skilja på ont och gott. Glöm inte att lyssna på videon. Klicka på pilen mitt på TV-rutan så startar den.

God Helg önskar jag dig! Läs nu vad Jesus sa i en del av sitt avskedstal i Fyrbåkens blinkning:


Fyrbåken blinkar:


(Johannesevangeliet kapitel 14 verserna 26 - 31)

"Men Hjälparen, den Heliga Anden, som Fadern skall sända i mitt namn, han skall lära er allt och påminna er om allt som jag har sagt er. Frid lämnar jag kvar åt er, min frid ger jag er. Jag ger er inte det som världen ger. Känn ingen oro och tappa inte modet. Ni hörde att jag sade till er: Jag går bort och kommer till er igen. Om ni älskade mig, skulle ni vara glada över att jag går till Fadern, ty Fadern är större än jag. Detta säger jag er innan det sker, för att ni skall tro det, när det har skett. Jag säger inte mycket mer till er, ty nu kommer världens härskare. Han har ingen makt över mig, Men världen måste få veta att jag älskar Fadern och gör som Fadern har befallt mig. Kom, låt oss gå härifrån."


4 kommentarer:

  1. Ja, det är KÄRLEK och Nåd utöver Nåd!
    Jag är så Tacksam att få tillhöra Jesus!
    Han är vår Frälsning, vårt Hopp och
    vår Framtid!
    Tack för inlägget,
    önskar dig en fin och Välsignad ny vecka!
    ( Ser fram emot mitt paket...)
    KRAAAM!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marguerite
      Ja Amen! En sådan kärlek! Det går knappt att fatta den, den är så stor att orden räcker liksom inte till :-)
      Jag har skickat ett mail till dig. Paketet går iväg i morgon och bör komma till dig på tisdag.
      Stooor kram och en vecka fylld med välsignelser önskar jag dig också!

      Radera
    2. Åh den är så stark den där sången. Och att se videon i "bakgrunden"
      Guds stora kärlek till oss..Ja vad skulle vi ha gjort utan Jesu offer. Jag kan inte ens föreställa mej hur livet skulle ha varit. "det är som vi sjöng i söndagsskolan Ett liv utan Jesus är meningslöst"
      Och du Myrra är så fanstastisk som skriver detta. Jag hoppas många tittar in och får ett stygn i sitt hjärta.
      Tack kära vän och ha en fin vecka.
      Marianne

      Radera
    3. Hej Marianne
      Ja vad skulle vi ha gjort om inte Jesus hade tagit vårt straff på sig så att vi hade fått gå fria? Nej det skulle vara som du skriver, meningslöst och utan hopp! Men nu har vi en framtid där det bästa väntar på andra sidan graven.

      Hoppas att allt är bra med er och att ni inte blivit insnöade totalt. Läste i en av nyhetstidningarna att det hade kommit så mycket snö i norr så att det inte hade kommit så mycket sedan 50-60 talet. Hujedamej, mycket jobb blir det.

      Skickar en varm kram och önskar dig allt gott min vän! Gud välsigne dig och familjen!

      Radera

Kommentar: