04 januari, 2015

Fly till - inte bort - från Gud...



Under år 2015 tror jag att mycket kommer att eskalera på flera olika områden. Våldet breder ut sig alltmer över jorden och kärleken kallnar därmed hos allt fler. Varför jag säger så är för att Bibeln säger att det ska bli så i den sista tiden. 

Eftersom olika tecken tyder på att vi lever i den sista tiden, så tror jag också att år 2015 kommer att eskalera i hat och våld och omskakningar på olika områden. När böckerna i Bibeln skrevs, så använde Gud människor som sina redskap, men det som skulle stå i Skriften, var inspirerat av Gud själv genom den Helige Ande. Det är därför som Bibeln är Sanningen och att den är lika aktuell i dag som den var när den skrevs för länge sedan. 

Det viktiga är hur vi reagerar på det vi ser hända runtomkring oss. Ondskans syfte är att driva oss bort från Gud. Satan som är ondskans herre har som sitt yttersta mål  att stjäla, slakta och förgöra. Stjäla vår frid, vår glädje, vårt hopp. Grusa våra förväntningar, förmörka ljuset i våra liv, så det varken kan skina för oss själva eller för andra. Slakta vår tro och ersätta den med otro, driva oss bort från Jesus, så långt det bara går. Förgöra oss i grund, så vi sedan ska skylla på Gud, att det är Hans fel att vi mår som vi mår. Då har den lede fienden vunnit sitt syfte och fullständigt slaktat vår tro. Det är på detta område som kampen hela tiden står -  att ta ifrån människan tron på Jesus Kristus! 

För när tiden av Nåd är ute, så har vi inte längre någon möjlighet att ändra oss och omvända oss till Jesus Kristus. Tänk på Noa, när han byggde sin båt på torra land efter att Gud hade uppmanat honom till det och han hade fått noggranna instruktioner av Guds själv hur allt skulle gå till. Man kan ana att folk gjorde narr av honom och gjorde sig lustiga på hans bekostnad. Kanske lät det så här:
- Se på den där dåren, hur han bygger ett stort fartyg långt från vattnet! Hahahah...
Ingen ville omvända sig och lyssna till Gud.  En dag var tiden ute och floden kom. Då först insåg människorna att det var allvar. Jag kan se framför mig hur de rusade med hela sina familjer och släkter mot Noas båt som nu lyftes upp av vattnet. 
- Öppna för oss, vi går under!!! 
Men Noa kunde inte öppna. Gud själv hade stängt dörren och nu var Nådatiden ute. 

I dag har vi fått en ny tid av Nåd. Än finns det tid att vända om till Jesus. Gör det inte krångligt. Du kan tala till Jesus direkt i din ensamhet. Men var ärlig och sann mot Honom. Var helt säker på att Han hör dig för det gör Han vare sig du märker det eller inte. Tala som du talar till en vän - och var helt ärlig. Be att få lägga hela ditt liv i Hans händer och be om förlåtelse för det som gått snett för dig. Håll sedan fast vid din tro och prata med Jesus varje dag och du ska se att Han kommer att leda dig i rätt riktning. Sök dig också till andra kristna som har vandrat tillsammans med Jesus länge, så kan du få stöd och hjälp efter vägen.

När vi ser världen bli alltmer kärlekslös, så glöm inte att det är satans sätt att försöka att bedra oss och förvilla oss så vi jagas bort från Gud. Fly inte bort från Jesus när du ser eländet på jorden som kommer att växa alltmer. Fly istället in i Hans famn, dit ondskan inte når!


Fyrbåken blinkar:


(Psaltaren 138 vers 3)

När jag ropade, svarade du mig, du gav mig frimodighet, och min själ fick kraft.


6 kommentarer:

  1. Helt sant inlägg Myrra. Jesus kom och gav oss livet... Ha en ny välsignad vecka i Jesu namn.Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Vanja
      Ja Amen, så sant! Vilken skillnad det blev före frälsningen - och efter! Jag minns att för min del satt det hårt inne om jag skulle våga ge hela mitt liv till Jesus. Inte hade jag då en aning om att livet med Jesus skulle ge så mycket, mycket mer än det som jag just då tyckte var så roligt. Men det var mitt bästa beslut någonsin. Och så förstår jag att det var för dig också. Tack Jesus för vårt liv med dig!
      En till helg ska vi fira innan helgerna är över för den här gången. Du får ha en riktigt fin Trettondagshelg Vanja. Hoppas att du får lte ledigt och får ha det lugnt och skönt. Stor kram!

      Radera
  2. När vi möter det onda gång på gång, blir vår kärlek till den som gör det onda vanligtvis kall. Endast få älskar den onda med ett varmt hjärta. Låt oss se till att Kristi kärlek i oss är brinnande, alltid.
    /Stig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Stig
      Ja, det tycker jag också är viktigt, det går av bara farten. Man kan ju inte älska enbart dem som gör gott, man ska älska alla människor, det lärde oss ju Jesus. Vi kan bli arga ibland men då kanske det är befogat.
      Önskar dig en trevlig Trettonhelg.

      Radera
  3. Kärlekens temp och volym i var och en, blir synlig, när man sätts på prov. Allt vi möter av frestelser, människor, och det jordiska, är provet. Vi behöver aldrig mer bli irriterade på någon eller något, när kärleken fyller vårt hjärta.
    Det finns inget ont som är befogat. Isåfall var inte Bibeln sann.
    /Stig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Stig
      Tänk på Jesus när han blev så arg att han drev ut månglarna från templet med piska. Han välte borden för dem och han slog med piskan och jagade ut dem från templet och var riktigt arg och bestämd mot dem. Inte gick han där med ett leende och smekte dem medhårs. Nej, vi behöver allt säga ifrån vi också, och reagera sunt på ondskan när vi ser den och konfronteras med den.

      Vi ska inte bara vara ljus, vi måste vara salt i förruttnelsen också. Ha en fin kväll Stig.

      Radera

Kommentar: