16 januari, 2015

Rapport från Lars Enarsson i Israel...


Lyssna noga till vad Lars Enarsson säger om Sverige och Europas hållningssätt till Israel och vilka konsekvenserna kan bli. Det är en allvarlig tid vi lever i. Vi har sagt det förut och vi fortsätter att varna för det.



Fyrbåken blinkar:


Gud lovar att hjälpa sitt folk
(Jesaja kapitel 42 verserna 14 - 17)

I lång tid har jag tigit, jag höll mig stilla och behärskade mig. Men nu skall jag höja rop som en barnaföderska, jag vill skaffa mig luft och andas ut. 

Jag skall föröda berg och höjder och låta allt gräs på dem förtorka.  Jag skall göra strömmar till land och låta sjöar torka ut. 

Och de blinda skall jag leda på en väg som de inte känner. På stigar som de inte känner skall jag föra dem. Jag skall göra mörkret framför dem till ljus och det som är  ojämnt till jämn mark. Detta är vad jag skall göra, och jag skall ej frångå mitt ord. 

Men de som  förtröstar på skurna gudabilder, och som säger till gjutna avbilder: "Ni är våra gudar", de skall vika tillbaka och stå där mer skam.



Glöm inte att titta in i vår kristna presentbutik Fyrbåken bok och present!

2 kommentarer:

  1. Hej Myrra: Det är inte bara regeringen som för en anti-israelisk politik. Titta här i länken vad en centerpartist i Örebro föreslår för åtgärder angående de "svenskar" som strider för terrororganisationen IS i Mellanöstern.
    Undrens tid är sannerligen inte förbi när man ser sådana förslag. Som jag ser det är detta samhälle på väg in i total anarki och upplösning. Ytterligare ett tecken på den nära förestående apokalypsen.Ytterligare kommentarer är överflödiga.
    http://www.svt.se/nyheter/regionalt/tvarsnytt/kommun-hjalper-is-krigare


    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Bjarne
      Jag läste artikeln och man förfäras av de styrandes föreslagna åtgärder. Undrar vad det beror på att de inte ser klart, eller kanske inte vill se klart? Jag säger som dig, övriga kommentarer är överflödiga, för artikeln talar för sig själv.

      Det går tyvärr inte att få en riktigt länk när man lägger in länken i kommentarerna här på bloggen, men den som vill läsa artikeln som du hänvisar till får i stället kopiera länken och klistra in den i sin webbläsare.

      Ha en fin vecka Bjarne, fylld med Välsignelse från Herren!

      Radera

Kommentar: