19 februari, 2015

David Wilkersons tal...

Att Sveriges kristna hade drabbats av apati och håglöshet, det var David Wilkersons ord som han fått direkt från Herren i bön. David fick budskapet för att tala till de svenska kristna församlingarna i Sverige. Herren hade talat att om David var lydig och framförde det Herren talat så skulle budskapet spridas över hela Skandinavien. Så skedde också. I många, många kyrkor gick budskapet runt via video och församlingar samlades överallt för att ta del av och fördjupa sig i Herrens budskap som framfördes genom David Wilkerson. Folket blev förkrossat och det ledde till rannsakan.

Men detta var år 2004, hur ser det ut i dag? Tog vi budskapet på allvar eller föll vi tillbaka i det tillstånd som Herren varnade oss för då? Detta är riktigt allvarligt vänner, och vi behöver återigen påminna oss vad Herren talade till oss, rannsaka oss och gå framåt. Tidstecknen för att Jesus ska komma tillbaka hopar sig nu och det är en stor skörd av människor som ska bli räddade men som ännu inte har tagit steget och vänt om till Herren av HELA sitt hjärta.

Nu ber jag dig att du tar tid att lyssna på videon här under när David framför budskapet som han fått direkt från Gud. Det kan vara det viktigaste du någonsin gjort! Du som sett den tidigare, låt den få friska upp ditt minne så det leder till rannsakan. Jag ska göra likadant, jag behöver det precis lika mycket som du.

Du kan om du vill göra tv-rutan större genom att klicka i nedersta högra hörnet på videorutan. Starta genom att klicka på pilen mitt på rutan. Om du inte längre vill ha stor videoruta, klickar du på tangenten Esc som du har högst upp till vänster på ditt tangentbord, så blir videon liten igen. Skulle du inte få igång videon så kanske du har dina inställningar på YouTube inställda så att du inte kan se videon. De ställer du i så fall in på din YouTube sida, längst ner på den sidan. Videon kommer från TV-Inter vilket är ett seriöst företag.




Låt budskapet få sjunka in och göra verkan i ditt hjärta. David Wilkerson är en högt aktad Guds-man som var van att under långa stunder av enskildhet söka sig till Gud i bön för att höra Honom tala. Så ta detta på största allvar.


Fyrbåken blinkar:


(Johannesevangeliet kapitel 8 vers 12)

Jag är världens ljus. Den som följer mig skall inte vandra i mörkret utan ha livets ljus.


6 kommentarer:

  1. Tack, kära Myrra!
    Detta är lika aktuellt i dag, som det var 2004 tyvärr, får man väl konstatera.
    Det är Välsignat att du lyfter fram det!
    Ber att det skall få komma många fler till del...
    Önskar dig en fin avslutning på veckan, vännen!
    KRAAAM!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marguerite
      Jag fick en sådan påminnelse om David Wilkerson, för jag höll på att lägga upp Holger Nilssons böcker på Fyrbåken bok och present. Han varnar ju också för att vi kan överraskas av dagen när Jesus kommer tillbaka om vi inte är vakna. Minns när vi i vår kyrka samlades framför videon för att ta del av David Wilkersons budskap till Sverige. Bra att vi påminner varandra om det viktiga som han fick förmedla.

      Jag blev så särskilt tagen av det David berättade om hur lejonet beter sig när det tagit ett byte och håller på att besegra det. Då ryter det och drar omkring på bytet och jag såg fienden framför mig, som just nu ryter och går fram över Sverige med sitt byte ( de som han önskar ska gå förlorade) Det är inte Juda Lejon utan det är istället det lejon som går runt för att stjäla, slakta och förgöra. Ja, det är satan själv som försöker att sätta in stöten att slutgiltigt bedra så många som möjligt av människorna. Det har blivit så mörkt över jorden, Sverige har blivit så förvillat så jag har aldrig någonsin sett Sverige så som det är idag. Det märks att lejonet vet att dess tid är kort, för allt har tagit en väldig fart. Ondskan går fram som en skogsbrand och vi som är troende får stå upp till strid! Vi har ett annat lejon till vår hjälp - Lejonet av Juda, Jesus Kristus!

      Med önskan om stor välsignelse! Kram tillbaka till dig min vän!

      Radera
  2. Tiden är kort. Sverige är totalt förlamad. Må alla väckas och omvända sig medan nåden varar... Tänk att vi har samma budskap .Gulle dig och kramar.
    Ha en välsignad och underbar helg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Annika
      Ja Amen! Jag reagerade på att när jag hade samma inlägg om David Wilkerson på Facebook, så var det endast du som tryckte på "gilla-knappen" Annika! Det säger en del om hur pass viktigt de andra tyckte att det var! Ändå så är det just det som David talar om, det budskap han fick från Herren då 2004 till Sveriges folk, just det som fortfarande är problemet - håglösheten och apatin. Det finns ju många fina kristna människor som inte har Facebook, men de som finns där visade ingen reaktion alls och det gjorde ont. Fienden har Sverige i sina klor och många märker inte att det är starka andekrafter det rör sig om. Det måste till bön, fasta i Jesu namn och kraft om vi ska segra över dessa makter som just nu lägrat sig över Sverige. Så tack för att du reagerade på Facebook, vi kämpar vidare Annika! Tack för allt du gör via din blogg och i ditt liv för att sätta ljuset på Jesus Kristus!

      Många kramar till dig! Tack för hälsningen. Ha också du en välsignad helg!

      Radera
  3. Lyssnade igenom David Wilkersons profetia. Både du och Annika har förtjänstfullt fört vidare detta budskap i era senaste inlägg på era bloggar som en påminnelse om just ljumheten inom kristenheten av idag.
    Inte mycket har förändrats sedan 2004 då videon spelades in. Knappast heller efter Wilkersons uppgörelse mot falska profeter och ledare inom församlingar som bara är ute efter egen vinning och ryktbarhet i boken "Stöt i basunen" (förstaupplagan översattes till svenska redan 1987). Visserligen är detta en uppgörelse med USA och förhållandena där, men man ser samma tendenser i dagens kristna Sverige.
    Jag länkar till Wilkerson från denna url http://karlektillsanningen.se/wordpress/?page_id=760) och läs gärna den anaylsen. Var och en må dra sina slutsatser om denna.

    Självklart är inte alla kristna insomnade, men båda era varningklockors klang över nejden är en viktig del i kampen mot apatin (Wilkersons egna ord) inom delar av kristenheten. Wilkerson, liksom ni, fördömer ingen kristen utan varnar.

    Keep up the good job säger nog Wilkerson i sin himmel om ditt och Annikas föredömligt goda arbete i denna sak.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Bjarne

      Tack snälla du för dina uppmuntrande ord och tack själv för allt du ger här på bloggarna och på Facebook. Du har så mycket att ge och har så mycket kunskap som vi får ta del av.Tusen tack också för länkningen, det ska bli så spännande att läsa detta. Ögnade igenom det bara nu, men ska gå in på allvar och läsa i kvällningen.

      Dessa onda andemakter som opererar över Sverige (och hela jorden) gör att vi måste i Jesu namn rusta oss för strid! Men vår strid sker inte med knivar och kulor, utan genom att vi ropar till Gud och går in i fasta och intensiv bön.

      Nej du har så rätt, vi kan inte döma någon, bara oss själva. Men vi måste hjälpas åt att varna båda andra och oss själva så vi inte bara flyter med i denna allvarliga tid utan samarbetar. Jag tänker särskilt på ett ställe i Bibeln, när man tågade runt Jeriko tillsammans dag efter dag för att få murarna att falla. Ordern gick ut från Herren precis hur de skulle gå tillväga och de gjorde som Herren hade sagt. Och deras lydnad ledde till seger och murarna föll!!!

      Ja, det kommer inte att bli lätt att vara en kristen, men som Jesus själv sa: "Om värden hatar er, kom då ihåg att den har hatat mig före er. Om ni tillhörde världen, skulle världen älska er som sina egna. Men nu tillhör ni inte världen, utan jag har kallat er ut ur världen, och därför hatar världen er. Kom ihåg vad jag har sagt er: tjänaren är inte förmer än sin herre. Har de förföljt mig, kommer de också att förfölja er. Har de bevarat mitt ord, kommer de också att bevara ert."

      Ha en fin och välsignad helg Bjarne!

      Radera

Kommentar: