04 februari, 2015

När livet känns meningslöst... här berättar Mats Hedenby



I dag vill jag gärna låta dig höra ett jättebra vittnesbörd från en kille som inte längre såg någon mening med sitt liv. Han var så trött att han inte ville vara med längre. Men så hände något.... 
Klicka på pilen på videorutan och se till att du har ljudet på. Den här mannen tycker jag berättar så ärligt och bra, utan omskrivningar. Det är ingen lång berättelse, så snälla - ta dig tid att lyssna. Det kan förändra också ditt sätt att se på Jesus! 



Fyrbåken blinkar:


(Matteusevangeliet kapitel 11 vers 28 - 30)
Jesus talar:

Kom till mig, alla ni som är tyngda av bördor; jag skall skänka er vila. Ta på er mitt ok och lär av mig, som har ett milt och ödmjukt hjärta, så skall ni finna vila för er själ. Mitt ok är skonsamt och min börda är lätt.

4 kommentarer:

  1. Vilken oerhört stark livsskildring
    och ett gripande vittnesbörd om vad Jesus gör i människors liv!
    Det var trostärkande och värdefullt att ta del av detta,
    Tack Myrra för att du lade ut och delade denna videon!
    Du kanske känner denne Mats?
    Hälsa honom i så fall och Tacka!
    Önskar dig all Välsignelse och en fin lördag- söndag!
    KRAAAM!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marguerite
      Nej, jag känner inte Mats, men har lyssnat till hans vittnesbörd flera gånger och blir så glad över hans livsförvandling som visar så tydligt vad Jesus förmår! Tack Jesus för vad du har gjort i Mats liv!

      En stor kram till dig min vän! Solen lyser nu vackert över Arvika och det hoppas jag att den gör hos dig också. En välsignad helg önskar jag er!

      Radera
  2. fantastiskt vittnesbörd. Ja tänk vad Gud kan förvandla en människa om han bara får==))
    Underbart.
    En stor kram till dej Myrra och ha en riktigt fin vecka
    Marianne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marianne
      Ja, inget är omöjligt för Herren. Han gör som krukmakaren, börjar om på nytt på drejskivan och skapar ett nytt kärl i stället för det som hade gått sönder. Så gör Han med oss alla som önskar att få börja på nytt tillsammans med Honom och tack och lov för det!
      En stor kram kommer tillbaka till dig Marianne!

      Radera

Kommentar: