24 februari, 2015

Nyheter ur ett profetiskt perspektiv...

Holger Nilsson
En som alltid och troget hjälper oss att se och förstå dagens nyheter i Bibelns ljus och ur ett profetiskt perspektiv är Holger Nilsson, författaren, förkunnaren och redaktören för den profetiska tidskriften "Flammor". Troget i mer än tre decennier har han rest runt i landet och delat med sig av sina erfarenheter och kunskaper. Han har också skrivit flera böcker och är redaktör för "Flammor" en tidskrift som man kan prenumerera på för bara 60 kr / år. Jag prenumererar själv på den och när den dimper ner i brevlådan, då vill jag inte göra något annat än att läsa den från sidan 1 och till slutet. Mycket intressant eftersom den ofta visar nyheter vi hört på radio och TV eller sett på Internet, men som Holger Nilsson förklarar för oss i Bibelns ljus. Om du känner att "Flammor" skulle vara intressant så finner du adressen dit här nedanför. Klicka på nedanstående länk:


Profetiska tider
Samtal om yttersta tiden  
 Fåtöljresan 
Israel och dess fiender














De här fyra böckerna av Holger Nilsson finns hos oss på Fyrbåken bok och present till ett pris som gör plånboken glad. Om du är intresserad av någon av böckerna så klicka på länken under respektive bok så kommer du direkt till bokens plats på  Fyrbåken bok och present och kan läsa mer!     

Det är märkliga tider vi lever i. Hur märkliga de är, ja det vet Holger Nilsson mycket om. 



Fyrbåken blinkar!

   

(Psaltaren 37, vers 3 och 4)

Förtrösta på Herren, och gör vad gott är, förbli i landet och bemöda dig om redbarhet, och ha din lust i Herren: då skall Han ge dig vad ditt hjärta begär.


4 kommentarer:

  1. Så fint att du lyfter fram detta, Myrra!
    Holger har ett profetiskt klart ljus och tidningen Flammor är alltid Välkommen i brevlådan.
    Holger skickade en uppmuntran till Kalle när han hade opererat axeln,
    i form av denna tidning och en av sina böcker, vilket var en väldigt fin och Välsignad gest!

    Önskar dig en fortsatt fin och Välsignad vecka, på alla sätt!
    KRAAAM!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marguerite
      Det var gott för Kalle att få känna uppmuntran och omtanke från en broder, det var fint gjort av Holger! Ja jag har också ett stort förtroende för honom och tycker hans undervisning är så spännande att få ta del av.

      Nu önskar jag att du ska få ha det fortsatt gott under veckan! Herren ska vara vid din sida! Kramar om dig!

      Radera
  2. Holger är en sann profetröst som ropar i "öknen" att tiden är kort och visar på tidens tecken. Vi får förtrösta och uppmuntra varandra så ingen blir efter på vägen hem. Jesus är med oss alla dagar, och giver oss både styrka och kraft. Ha en fin kväll med Jesus. Kramar från Småland

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Annika
      Ja, Amen! Vi får tacka Gud för Holger Nilsson, han ger verkligen järnet för Herren och för att människor inte ska gå förlorade!

      Just nu sitter jag och ser på Kanal 10, de har många bra gäster och talar mycket om hur viktigt det är att gå ut till människorna och vittna och möta dem där de är. Jag tror också att det är jätteviktigt att vi går utanför våra kyrkor och lever ut Jesus, mitt i vardagen och inte bara sitter och väntar att de ska komma till oss. Som vi brukar säga i våra bloggar - tiden kan vara kort innan Jesus är här, men än finns det tid att omvända sig.
      Ha en underbart fin helg Annika. Tiden rusar iväg tycker jag, det var alldeles nyss måndag, men nu står helgen för dörren igen. Kramar om dig!

      Radera

Kommentar: