31 mars, 2015

Jorden är i uppror...

En rikstäckande mörkläggning har kastat Turkiet in i kaos. Premiärministern säger att den kan vara orsakad av terrorister. Strömavbrott har rapporterats i dussintals städer i hela landet på grund av fel på kraftledningar. De säger att de funderar på alla sannolikheter bakom strömavbrottet, inklusive cyberattack eller terrorism.
Länken till fullständig artikel (engelska) om du klickar på nedanstående länk.

 En helt annan artikel gjorde mig väldigt betryckt. Där står att hackergruppen Anonymous ska den 7 april sänka Israel i en "elektronisk förintelse". Anonymous säger att detta kommer att ta ner servrar, myndigheters hemsidor, israeliska militära webbplatser och israeliska institutioner "i ett drag som kommer att radera Israel från cyberrymden i vår elektroniska Förintelse".
Detta sker då i så fall bara en vecka före Israels minnesdag av förintelsen som i Israel är känd som "Yom Hashoah" där 6 miljoner judar förintades. Vill du läsa den artikeln finns den på länken nedanför (engelska)


Samtidigt så vet vi att hela Mellanöstern står i brand, det är krig på olika platser. Den senaste mycket allvarliga händelsen är att Saudiarabien sänder krigsplan in i Jemen, vilket kan utvecklas till ett krig med Iran.

Nu löper också tiden ut för USA att komma överens med Iran angående kärnvapenavtalet. Hur blir det med det?
Den 3-4 april inträffar den tredje blodmånen av 4 och det sker i samband med det Judiska firandet av påsken, "The feast of Passover". Det här är speciella blodmånar som alla inträffar i samband med Judiska högtider. 

Vi vet att det ska ske stora omvälvningar i den sista tiden. Men vi vet också att vårt hopp har vi i Herren och att vi inte ska misströsta. Läs vad Fyrbåken blinkar i dag.


Fyrbåken blinkar:

(Psaltaren 62, verserna 6 - 9)

Endast i Gud må du ha din ro, min själ, ty från Honom kommer mitt hopp. 

Endast Han är min klippa och min frälsning, min borg, jag skall inte vackla. 

Hos Gud är min frälsning och min ära, min starka klippa, min tillflykt har jag i Gud. 

Förtrösta på Honom alltid, du folk, utgjut för Honom era hjärtan. Gud är vår tillflykt, Sela.

2 kommentarer:

  1. Tack Myrra för dina rapporter!
    Det är så fruktansvärt överallt på alla områden och det bara eskalerar...
    Tack och Lov för Fyrbåkens blinkning i världens kompakta mörker,
    de Orden får vi ta fasta på och "hålla oss i "

    Jag önskar dig en fin och Välsignad Påskvecka!
    KRAAAM!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marguerite
      Så märkliga tider vi får vara med om! Och mycket allvarliga. Jag känner hur jag gör många omprioriteringar nu och ser livet med ett ännu större djup. Mycket faller bort och fokus får vara på det som har evigt värde.

      Tack min vän för Påskhälsningen! Detsamma önskar jag dig tillbaka och hela din familj! Många kramar!

      Radera

Kommentar: