14 mars, 2015

Vad pågår på Röda Torget...?


Läser just nu vid halv-elva-tiden på förmiddagen att det pågår något märkligt på Röda Torget i Moskva! Media har blivit tillsagda att stanna kvar i stan och förbereda sig på ett stort tillkännagivande som kommer att ges under den här helgen. Ingen vet vad det innebär enligt journalisterna, men vita lastbilar börjar välla in i staden och det ser ut att byggas upp någonting som ingen vet vad det kan vara. Följer detta med stor spänning!

Här uppdateras allt eftersom det inkommer mer information.....

Inget nytt av värde har inkommit ännu nu på lördagskvällen, mer än att nu börjar också de svenska dagstidningarna som DN och SVD ta med nyheten att något kommer att ske på Röda Torget. Men jag publicerar här källan som gav ut nyheten tidigt i dag så får du själv bilda dig en uppfattning. Här kommer länken som du kan klicka på:


För övrigt är det fel på kommentarsfunktionen så jag kan inte svara dig Margurite i fall du läser detta! Så fort jag ska svara blir jag utloggad så jag hoppas att det rättar till sig så vi kan höras senare. 

Andreas: Så fort kommentarsfunktionen kommer igång ska jag svara också på din kommentar.


Fortfarande inget nytt i dag vid middagstid på söndag... 

Delar med mig av en länk från Svenska Dagbladet. Där framgår det att experter är eniga om att om inte Putin visar sig i morgon, så är det något riktigt allvarligt som har hänt. För då ska man fira årsdagen av annekteringen av Krim. Och de där - då kanske förklaringen kom varför de håller på att bygga så på Röda Torget. Där ska firas... Här nedanför länken till SVD för den som vill läsa mer.


Just nu vid 21 tiden söndagskväll - storbrand i Moskva! Elden verkar komma från  Novodevitjijklostret, på svenska Nyjungfruklostret. Flera vittnesbilder från platsen i sociala medier visar en kraftig brand vid klostret som ligger intill Moskvafloden.
Klostret som började byggas på 1500-talet upptogs på Unescos världsarvslista 2004.


Nu måndag förmiddag är kommentarsfunktionen igång igen. Tack och lov, så nu ska jag svara på kommentarerna sedan tidigare.


10 kommentarer:

  1. Ja, detta var både märkligt,förbryllande. skrämmande och spännande.
    Undrar också vad det kan vara...
    Jag följer med dig här och ser om du uppdaterar!
    Ha en Välsignad Lördagskväll!
    KRAAAM!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marguerite
      Ännu nu på måndags-morgonen väntar hela världen på att Putin ska dyka upp. Hans plan har just landat i S:t Petersburg men om han var med eller inte, det vet ingen ännu.
      Önskar en välsignad ny vecka till dig Marguerite. I går försökte jag lämna en kommentar i din blogg men det gick inte, men idag tror jag att det ska fungera. Kramar!

      Radera
  2. kanske ett nytt McDonald´s...

    :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Andreas
      Lite sent svar, men det har varit stora problem med att kunna kommentera. Det ska tydligen vara stort firande av årsdagen av Krim-annekteringen om jag har förstått rätt. Så det är nog det som de förbereder på Röda Torget. Rykten kommer lätt igång världen över eftersom det nästan inte kommer någon information från Ryskt håll.
      Önskar också dig en fin vecka Andreas fylld av Guds välsignelse!

      Radera
  3. Here's a test comment. See:

    https://productforums.google.com/forum/#!category-topic/blogger/mKXsvn_zmNU

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you for kind help Chuck! Now it it´s ok to answer on comments! I appreciate your engagement very much. Thank you. God bless you.

      Radera
  4. Han kanske har gått avsides som Elia sa, när han gäckade baalsprofeterna. Hahaa..
    Men han kom ju tydligen tillbaka och infann sig till mötet. Detta är ett spel på högre nivå om jordens undergång....Men för oss som tillhör Kristus är framtiden ljus och lång. Allt gott och välsignelser med kramar till dig från mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Annika
      Ja det var en bra liknelse :-) för det var ett märkligt beteende detta. Putin såg ut som om han njöt lite av situationen och all uppmärksamhet som han hade orsakat :-)
      Det är något på gång det är jag också övertygad om. Ukraina tror jag är en viktig pusselbit i det pussel som pågår inför slutstriden.
      Stor kram kommer tillbaka till dig i retur! Må så gott och var rikt välsignad!

      Radera
  5. Hela världen är upp och ner. Människan har fortfarande icke fattat eller gjort bättring.....
    Man är visserligen odödlig, Himmel eller helvete är upp till var och en Jag önskar och ber innerligt att människan ser sin litenhet och förlita sig på Jesus. Kramar älskade syster i Herren

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Annika
      Ja, hela världen är sannerligen upp och ner och fort går förändringen. Vi får hoppas att allt fler människor börjar inse att de behöver en Frälsare och att Jesus har sträckt ut sin hand till oss alla, var och en, utan undantag. Det är mycket i görningen nu och till och med jorden, månen, stjärnorna och solen signalerar till oss för att vi ska inse att vi lever i en väldigt speciell tid.

      Kramar om dig tillbaka kära syster!

      Radera

Kommentar: