26 mars, 2015

Världen på väg in i kaos...



     !     !     !     

Nu händer det anmärkningsvärda saker sedda ur ett Bibliskt perspektiv! Saudiarabien har i en koalition av 10 stater angripit Jemen. Det är mycket allvarligt för de folkgrupper som nu ställs mot varandra stöds av å ena sidan Iran och den andra folkgruppen stöds av Saudiarabien. Det är två stormakter som står mot varandra och det blir anledning att återkomma till detta, men vi får ta det bit för bit. 

Samtidigt har ännu en märklig händelse ägt rum. Benjamin Netanyahu vann stort i Israeliska valet nyligen, trots försök som har gjorts av manipulerande krafter för att få bort honom. Inte minst Barack Hussein Obama, USA:s president, har visat stark motvilja mot Netanyahu på senare tid och har gjort allt för att få igång den s.k. fredsprocessen, som innebär att Israel ska dra sig tillbaka från land som de fått ända sedan Abrahams tid. Netanyahu vet att om han släpper det minsta på området så släpper det in terrorister på den mark de lämnar och som får lättare att inta Israel. Terrorister har ideligen fastslagit att deras främsta mål är att radera Israel från kartan, att utplåna dem fullständigt.

Federica Mogherini, EU:s utrikeschef har föreslagit en utnämning av Fernando Gentilini, en expert på medling och konfliktlösning. Fenando Gentilini är det nya EU-sändebudet till Mellanöstern. Det ser ut som att han har ett år på sig att sluta ett avtal om fred. Detta fungerar väl inom Obamas tidslinje eftersom han behöver pressa på för att få ett avtal till stånd innan valsäsongen i mitten av år 2016. Vi får se vilka profetior det kommer att medföra. Den som läser Bibeln vet att vi väntar på att att antikrist ska dyka upp på scenen snart, han som kommer för att bedra och förstöra men ge sken av att skapa fred. Mycket händer nu och världen är sig inte lik. I våra nära regioner flyger ryska bombplan med transpondrarna avslagna och blir bortjagade av både svenska och grannländers jaktflyg. Detta har pågått en längre tid nu. Världen är på väg in i kaos.


 Fyrbåken blinkar:


(Jesaja kapitel 54 vers 10)

Ja, om än bergen viker bort och höjderna vacklar, så skall min nåd inte vika ifrån dig och mitt fridsförbund inte vackla, säger Herren, din förbarmare.

14 kommentarer:

  1. Myrra: Ja, att världen utanför landet är i kaos är helt klart. Likadant är det på hemmaplan i vårt ”välsignade” land. Det har blivit smärtsamt uppenbart för gemene man att den invandringpolitik som förs är fullständigt oansvarig och gagnar varken den redan bofasta svenska befolkningen eller de som kommer hit av olika skäl. Att få etiketten nazist, fascist eller rasist som SD-anhängarna fått stått ut med tack vare att man kritiserat invandringpolitiken behöver ingen som inte är SD- sympatisör vara rädd för längre.

    Igår (25 mars) sändes ett program om den misslyckade invandringpolitiken i Uppdrag granskning. Programmet skalade av myterna kring det ”lyckade” integreringsprogram (sjösatt av den förre integrationsministern Ullenhag under förra regeringen) som den röd-gröna regeringen numer ansvarar för. Programmet påvisade med ett enkelt skalpellsnitt i den infekterade frågan hur omöjligt ekvationen brist på bostäder, arbete och fortsatt massinvandring kan gå ihop. Redan idag finns knappt några bostäder över och Migrationsverk och Arbetsförmedling går på knäna för att uppfylla kraven från Ullehags ingenjörskonst.

    Hela komplexet kring invandringen har blivit en enda häxkittel av desinformation och osakligheter från ansvariga i regeringställning där MP är de största förespråkarna för den öppna dörrens politik som förs, medan de som drabbats av välsignelsen i främst mindre kommuner på landsbygden vet vad denna politik får för följder i verkligheten utanför regeringens kanslibord. Naturligtvis bor ingen av de ”öppna-era-hjärtan” förespråkarna( läs: ”öppna-era-plånböcker- skattebetalare”) i de områden där asylboendena växer upp som nyplanterad granskog, och där skogvaktarna är privata entreprenörer som tjänar storkovan på att hyra ut ofta undermåligt boende. De bor säkert och lyckligt bakom elektroniska grindar och larm som numer behövs som skydd för den allmer tilltagande brottsligheten vilket följer i kölvattnet. Den självpåtagna bilden utåt av världssamvete och humanismens världsmakt håller på att braka ihop som ett korthus. De enda som inte ser eller vill se att denna ruttna politik leder till totalt kaos representeras av de två damerna (ett statsråd och ett f.d. statsråd) i slutet av programmet. Vad allt detta kostar oss skattebetalare är ingen som vet heller. Siffror mörkas ständigt.

    En av de invandrare (Samir) i programmet som utsätts för detta bedrägeri om att få arbete och bostad i landet har ännu inte fått vare sig det ena eller andra uppfyllt efter två år (som anses som minigräns för en anpassning), utan sitter passivt på ett asylboende utan bostad och jobb med en enda sysselsättning: en 8-timmars svenskkurs i veckan. Han är också den som öppet ställer frågan: ”Vad har ni tänkt med detta?”. Det sanna svaret som inte är ett svar ges i slutet av programmet av två ansvariga damer som nämts ovan.

    Se programmet och bilda er en egen uppfattning om läget. Hoppas samma redaktion i Ug gör samma granskning om fyra år då ytterligare över 300 000 invandrare klättrat upp i det sjunkande skeppet. Man behöver inte mycket bakom pannbenet för att inse hur kaoset börjat urarta än mer mellan rivaliserande religioner och kriminella ligor, och där rena getton växt fram i de föreslagna modulhusen(läs barackerna) som skall byggas för invandrarnas bostadsproblem.

    Länk till Ug =Uppdrag granskning http://www.svtplay.se/video/2782856/uppdrag-granskning/uppdrag-granskning-avsnitt-11. Kopiera och klistra in i browsern eller Googla.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Bjarne
      Det var ett intressant inlägg du har gjort. Tusen tack också för länken som jag ska följa för att få se programmet. Jag missade det och det verkar att vara mycket givande!
      Jag instämmer helt i dina åsikter om det sätt de svenska myndigheterna försöker "hjälpa" de som kommer. De har ingen kontroll eller samlad översikt på sin s.k. hjälp. Många lider i onödan och sitter i förvar utan att kunna gå vidare. Det kommer helt enkelt inte att fungera så länge till om de inte tar detta under kontroll.

      Jag ser med spänning fram emot programmet! Tack snälla Bjarne för tipset!
      Guds välsignelse önskar jag dig Bjarne.

      Radera
    2. Hej igen Bjarne
      Nu har jag sett programmet, tack än en gång för att du hänvisade till det. Ja, du nämnde ett bra uttryck, en "häxkittel av desinformation" och påhittade adresser för att kunna komma in i ekorrhjulet med arbete och bostad. Och det verkar som om det kaos som redan är nu kommer att flerfaldigas med den ökande ström av hjälpsökande som kommer till oss.

      Det var oroväckande att lyssna till alla inblandade styrande som intervjuades, för det verkar inte som om de alls har någon lösning på ett växande problem. Snarare verkade det som att politiikerna själva inte hade någon tro för dagens situation och inte heller för framtiden, även om de inte sa det rakt ut. Undrar hur det här kommer att sluta? Samir i programmet verkade vara en så duktig kille som verkligen kämpade för att bygga upp ett liv med utbildning, arbete och bostad.

      En stor skara människor som eggar upp varandra i en växande frustration över att inte varken få jobb, bostad eller utbildning, kan leda till mycket elände. Så hög tid att regeringen tar tag i ett problem som redan har växt dem över huvudet. Regeringen måste föra en mer ansvarsfull flyktingpolitik.

      Radera
    3. Myrra: Bra att du tittade. Det här programmet borde visas i riksdagen också. Filip och Fredrik fick ju en visning där av sin film kallad "Trevligt folk"som handlar om ett somaliskt bandylag. Samtliga riksdagshen i plenisalen skrattade och grät om vartannat med statsministerni spetsen hyllade filmen som ett lysande exempel på ett konstruktivt integrationsarbete. Premiären av filmen var ursprungligen tänkt att visas den 6 juni, dvs nationaldagen. Kanske bandy är lösningen på hela problematiken :)

      Vart denna politik leder förstår ett barn. Till skillnad mot den arbetskraftsinvandring som skedde på 50- och 60-talen är dagens invandringspolitik raka motsatsen. Den är improduktiv och i stort sett enbart tärande på statskassan och det är vi skattebetalare som står för notan. Det samhällsexperient som Ullehag konstruerat bakom sitt skrivbord utan all verklighetsförankring och utsatt svenska folket för har redan havererat. Men man rusar fram blint med samma övertygelse om att ju mer improduktiva invandrare som varken kan läsa eller skriva vi tar in desto bättre. Ibland undrar jag: tror de här politikernaa verkligen på vad de säger? Slutsatsen jag gjort är att tyvärr verkar det så.

      Följdeeffekterna av detta avgrundsscenario är många med ökad brottslighet och fler konflikter mellan olika invandrargrupper i första hand. Inte minst kommer vårt kristna fundament att få sig en riktig törn med tanke på de muslimska grupper som agerar här. Vi vet att IS redan rekryterar "svenskar" till att strida i Syrien, och på hemmaplan kommer ökade krav att resas för införandet av sharialagar. Den konflikt som råder mellan shia och sunni idag i Mellanöstern kommer att råda även här. Kaos och anarki kommer att råda och den falske fridsfursten går omkring och inspekterar sitt verk med ett leende på läpparna, och det dröjer inte förränn dennes hånskratt blir permanent.

      Ja, det gäller att stärkas i Jesus namn för slutet närmar sig, fortare än man anar. Behöver jag ens nämna att programmet i Uppdrag granskning knappast omnämnts i pressen dagen efter?

      Radera
    4. Hej Bjarne
      Ja det är ett kaos redan nu och värre lär det bli. Krigen ökar i världen och hat mellan människor tilltar, precis som Jesus sa att det skulle bli när vi går mot avslutningen. De som flyr behöver få hjälp men hjälpen för dessa hjälpbehövande behöver tillkomma under ansvar. Min önskan är att de som flyr ska få den bästa hjälp, en hjälp där de ska kunna bygga upp sina liv på nytt.

      Men idag är inte flyktinghjälpen i Sverige uppbyggd som den borde vara och orsaken tror jag är att det kommer för många till ett och samma land, på grund av att andra länder säger nej. Ingen kan hjälpa hur många som helst för då blir det kaos för både de som kommer och för de som redan bor i landet. De styrande tappar greppet, som de redan har gjort i dag. Man behöver påverka andra länder att ta emot fler flyktingar och hela tiden ha fokus på att det ska bli så bra som möjligt för de som kommer och inte bara tycka att man är snäll när man tar emot människor som man inte har möjlighet att ta hand om på ett sätt som verkligen blir till hjälp och en nystart för dem.

      Ja du Bjarne, det är märkligt att pressen fortfarande fegt tiger så fort det kommer ett program som försöker visa på hur vi misslyckats med att ta hand om de människor som sökt sig till oss. I TV blir det inga "eftersnack" eller "soffprogram" om de programmen inte. Och pressen tiger still. Men större delen av svenska folket har redan insett att detta är ohållbart och att regeringen måste börja att föra en invandringspolitik under större ansvar. Om de säger att de vill hjälpa så är det hög tid att se till så att inte hjälpen istället blir att de stjälper både de som kommer hit och hela samhället över ända!

      Med önskan om en riktigt fin helg för dig Bjarne!


      Radera
  2. Ja, vi vet ju vad som komma skall...
    Hade man inte Jesus, vet jag inte vad man skulle hålla sig i
    när allting rasar omkring oss,på alla områden,
    både i vårt eget land och ute i världen.
    Vi får peka på Jesus och göra Honom känd ibland våra medmänniskor,
    där vi är satta att vara.
    Samtidigt som allt detta sker, upplever jag att människor blir mer öppna för Evangeliet.
    Det är många som vet om Bibelns profetior och när de ser att de går i uppfyllelse till punkt och pricka, blir de ängsliga och "tänker till ett varv extra", om du förstår vad jag menar.
    Tack för Fyrbåkens alltid lika löftesrika blinkningar!

    Hos mig regnar det i dag och blåser kallt,
    men då är det gott att vara ledig och gona sig inne i stugvärmen!
    Önskar dig en fin och Välsignad avslutning på denna veckan!
    KRAAAM!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marguerite
      Det är en stor trygghet att veta att Gud har allting under kontroll hur kaosartat allt än ter sig. Så viktigt att veta att man har sitt klart med Jesus. Jag tror att det vi sett början på nu i Mellanöstern är en tändgnista till något mycket stort. Tiden får utvisa, och den nya EU-utsedda "medlaren" ska det bli intressant att följa. Netanyahu får det hett om öronen, alla länder gaddar nu ihop sig mot Israel, som ska stå ensamma mot slutet, säger Guds ord. Tack och lov är Benjamin Netanyahu en president som sätter sitt land och sitt folks säkerhet först och inte låter andra länder styra hur de ska ta hand om sitt folk. Ja nu är det verkligen "folk mot folk" som Bibeln talar om och tiden närmar sig alltmer för att Jesus ska komma tillbaka.

      Jaså regnar det hos er i söder. Här är det ett riktigt busväder, blåser och snöar. Många har bytt till sommardäck och det här blev ett bakslag men så är ju vårvädret - av och till.
      Må så gott Marguerite! Sänder stor kram och önskar också dig Guds välsignelse! Kram, kram.

      Radera
  3. Tack för allvarliga inlägg kära Myrra. Att hela världen håller andan råder det ingen tvekan om. Ett vansinne utan dess like råder nu. Men i nöden kommer många till tro eftersom man icke kan förlita sig på vaken guld eller silver osv...Allt uppfylls i rask takt enligt profetiorna. Snart kommer Jesus på en brusten sky. Må vi verka överallt med sanningen och bönen där vi går fram. Snart är vi hemma i trygghet och alla tårar skall torkas bort. Ha en välsignad lördag och stor kram till dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Annika
      Så sant som du skriver. Många gånger har nöden drivit oss in i Guds armar. När det är svårt så söker sig människor närmare Jesus och det hoppas vi att många, många ska göra nu för att så många som möjligt ska bli räddade.

      Ha också du en härligt välsignad helg! Sänder en stor kram till dig retur :-)

      Radera
  4. När grundvalarna upprivas vad kan då vi göra. Detta beror på hur vi betonar ordet då, vi kan se det som en möjlighet ellr så kan vi göra det till en huvudkudde och vända oss om och somna om. För min del ser jag det som en möjlighet därför att vi har honom på vår sida som har all makt i Himlen som på Jorden. Ur koaset födds något nytt vi står inte uppgivna vid havets och vågornas dån vi som är kristna vi har svaren vågar vi anta utmaningen kallelsen ifrån vår far i himlen att ta hand om alla som kommer hit oavsett vad de kommer ifrån oavsett vilken religion eller stänger vi in oss i våra kyrkor och därmed också våra hjärtan för våra medmänniskor oavsett om dessa är terrorister eller kriminella ja du kan sätta vilken ettikett du vill på de som kommer hit för mig är det människor som Jesus kallar till frälsning fanns det någon större gangster som vi läser om i APG än Paulus och vad gjorde Jesus med honom. Jag fick en inbjudan i vara med på en Afgansk julfest jag frågade om jag fick ta min giutarr med mig och sjunga några kristna sånger och jag var välkommen. Det var jag och en svensk familj till sedan var det bara muslimer. Jag fick tillfälle att sjunga ungefär efter halva festen och jag sjöng Förunderlig nåd och Blott en dag för dem precis de jag fått till mig utav som jag tror det den Helige Ande. En utav musikerna tackade så mycket utav som jag upplevde det hela sitt hjärta och det kändes fint.En utav dem berättade för mig att han trodde inte att det fanns en enda kristen i hela Afganistan. När man hör deras berättelse hur de på underliga vägar lyckats ta sig hit, som en sa i Turkiet köpte jag en roddbåt och rodde över havet mellan Turkiet och Grekland, då undrar jag om inte vår far har satt sin plan i verket att han sänder dessa människor hit för att vi som har budskapet om frälsning skall förmedla detta till dem så gör den Helige Ande resten och gör dem redo att vända tillbaks till sitt land som missionärer . Visst ser vi mycket som inte fungerar men skall vi låta de tynga ner oss så vi inte tar tillvara Jesus kallelse till oss när det gäller våra medmänniskor som aldrig har fått höra Evangelium. Tänk inte på statens finanser tänk på himlens resurser ursäkta mig Bjarne jag har läst vad du skrivit och det är också viktigt att vi har reda på så mycket som möjligt om tillståndet i vårt land. men låt detta sporra oss att göra så gott vi som vi kan med tanke på vilka resurser vi har. Jesus sa giv ni dem att äta och så välsignade han brödet och fiskarna och vi vet vad som hände.Jag har 26 års erfarenhet utav hjälpabete i Polen jag har aldrig tiggt en krona till mina resor jag har väl gjort ca 60 - 70 resor dit efter två resor slutade jag planera och lät den Helige Ande sköta de jag upplever i mitt inre när tiden är inne och då reser jag, Den enda erfarenheten som jag har nytta av är att jag vet att Jesus ordnar och hjälper mig i allt de som skall hända på dessa resor.Jag tror och jag vet att nu har vi stora möjligheter att den del av världen som inte ännu har hört evangelium skall få möjlighet därtill om vi är villiga att göra de Jesus vill att vi skall göra.När Judarna stod emot Paulus i Efesus avskilde han lärjungarna i Tyranus lärosal och då står det i apg att på så vis blev hela mindre Asien evangeliserat på två år. Ni som tycker att detta låter intressant ber jag nu hör av er så vi kan bedja över för detta . Ni kan kontakta mig på sandsjofors.avbytarservice@teilia.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Bert osså Arvid
      Det var ett välsignat och intressant inlägg du har skrivit! Så intressant att läsa om hur den Helige Ande får leda framåt i sin takt och i sin tid. Jag tycker också att vi ska hjälpa dem som kommer till oss så bra som möjligt, fast under kontrollerade former så inte den hjälp vi ger omintetgörs för både oss som redan bor här och för de som kommer hit.

      Jag tänker på den ondska som växer till i världen och som blir helt oregerlig om inte vi ser till att hjälpa under bättre organisation än vi gör nu. Ja vi ska lita på Herren i allt vi gör, amen till det. Det är ju en fin möjlighet att evangelisera, men om för många kommer samtidigt så hinner vi inte ta hand om dem som vi skulle kunna göra, utan de blir ihopsamlade i stora anläggningar där deras frustration och missmod växer, kanske också deras hat som har växt sig starkt när de har sett och upplevt krigets fasor i verkligheten. Det blir så mycket lidande i onödan för dessa, mot om flera länder hjälpte till bättre, så varje land kunde få mindre grupper att ta hand om. Då når vi dem också lättare med evangelisation, det är vad jag tror.

      Jag har hört dig på video Bert, och det var kraft och Ande i din sång, jag blev så glad! Att få läsa om dina resor och hur du låter den Helige Ande leda dig framåt gör mig också så glad och tacksam, dels över din tro och dels över hur du har ställt dig själv till Guds förfogande och lyssnar efter klartecken från Honom när det är dags att handla! Jag förstår också att du är helt orädd att ge dig in i dessa områden och vittna som kristen och kanske just därför har du fått uppdraget. För detta kräver en man som Gud kan lita på, en som går vägen rakt fram utan att tveka om det är Gud som har talat. Jag önskar dig Guds välsignelse från hela mitt hjärta i ditt fortsatta arbete.

      Ber de som vill följa din länk att de observerar att de ska ändra bokstäverna mot slutet till telia.com
      Jag hade redan publicerat din kommentar när jag fick se detta och nu kan jag inte själv ändra i länken åt dig. Tack snälla du för din berättelse och ditt vittnesbörd om vad som kan hända när Herren får leda en människa!

      Önskar dig en fin ny vecka! Gud välsigne dig!

      Radera
    2. Bert: Ingen fara och du behöver inte be om ursäkt för din kommentar om att jag lägger perspektivet på sakernas nuvarande tillstånd i världen som vi oxå lever i. För att kunna definiera hur ondskan sipprar in i människors sinnen via den politik som förs idag känns det för mig naturligt att granska även denna aspekt. Det skymmer inte faktum: man behöver inte oroas innerst inne, för Jesus tar hand om tingens ordning vare sig det gäller ekonomi eller världspolitk i slutändan.

      En medvetenhet om tingens ordning i världen utesluter inte tilliten till Jesus försoningsverk.

      Radera

  5. Hej. Läser inläggen under artikeln här, och mycket kanske kom att handla om invandring. På tal om flyktingar, eller migration, eller vad det nu heter. Om det händer krig eller väpnade konflikter i ett område eller land, flyttar då folk i samma land i första hand till andra delar av samma land, eller ger de sig av direkt till andra länder? För min tanke kanske är att folk i första hand borde flytta inom det egna landet? Hade inte det varit att föredraga...

    /

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Andreas
      Jag vet inte heller hur detta fungerar i verkligheten. Kanske är det så att de som har ekonomisk möjlighet tar sig till länder längre bort, typ Sverige, medan de som inga pengar har tvingas bli kvar i sitt land eller möjligtvis tar sig strax över gränsen till nästa land.

      Jag har länge ömmat för just denna grupp för jag förstår att detta är de absolut fattigaste och att de är totalt utlämnade utan att kunna ta sig längre än kanske till fots, eller om de har tur kanske de kan få bli transporterade till ett litet säkrare ställe. När vi talar så mycket om hur vi ska kunna ta emot så många som möjligt här hos oss i de rika länderna, så är jag rädd att denna grupp blir bortglömd. Detta är de som inte har haft möjlighet att komma ända hit, och de hjälporganisationer som ska hjälpa dem får för små medel till förfogande när de ska hjälpa dem.

      Jag skulle önska att dessa som är de allra svårast utsatta finge all hjälp till sjukvård, friskt vatten och mat och kläder och varma filtar m.m. De behöver också trygghet och skydd och därefter en möjlighet till all hjälp att få komma tillbaka till sitt land för att bygga upp sitt liv på nytt. Men den här gruppen talas det inte mycket om i Sverige, trots att detta är den grupp som är svårast utsatt och de som inte har något annat val än att bli kvar i lidandet. Den här gruppen får inte glömmas bort.
      Ha en fin vecka Andreas!

      Radera

Kommentar: